On Apr 28, 2:00 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 28-04-2011 08:33, Leo Jensen skrev:>>> Man kan jo sagtens f tidstypiske nummerplader p en importbil, s det
> >>> er ret sandsynligt, at bilen ikke er dansk fra f dslen p trods af
> >>> plader, der umiddelbart er oldgamle.
> >> Den mulighed var jeg ikke klar over. Troede man skulle have det
> >> "originale" nummer for at kunne f nye plader med gammelt nummer.
> >> Men pladen s "spritny" ud, og opstillingen og bogstavtypen var ligesom
> >> sidste 'omb ring' af de sorte plader.
> >> Og nummeret stod centreret, b de vandret og lodret, og ikke som p nogen
> >> af de plader jeg kan se p 'nrpl' med forskellig st rrelse font eller
> >> s nket i forhold til midte af plade.
>
> > S har pladen nok v ret hjemmelavet...
>
> Vil det at f en 'tidstypisk nummerplade' indeb re at nummerpladen, i
> dag, vil blive lavet som den s ud dengang (F.eks.
http://nrpl.dk/gallery-1930-mv.php) med h nd og det hele?
>
> Noget andet jeg kom til at t nke p ; Kunne man f 'k benummerplader'
> dengang de var 'sort med hvid tekst'?
>
> I s fald kunne det jo v re en mulighed.
>
> > En kammerat hentede en 1950 Chevrolet pickup hjem for et par r siden,
> > og den fik en 'gammel' plade, s vidt jeg husker ogs 1 bogstav og 3
> > tal.
>
> >
> Hvilket udseende har den plade? (l ngde-bredde, farver, font)
>
> Den jeg s havde 'normal' l ngde. Lang nok til at der kunne havde st et
> to bogstaver og fem tal. S der var meget sort p begge sider af nummeret.
>
> > Jeg ville s dan set ogs kunne f en sort plade p min 1975 2CV, men
> > synes egentlig at min 30 r gamle hvide plade med JP er tilpas
> > unik
>
> Fordi man kan beh ver man jo ikke.
Sådan her ser den ud:
http://i51.tinypic.com/wwhle1.jpg
Der var så 4 tal, men den er i korrekt format og med hånd.
MVH Leo