/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iTunes - problemer
Fra : Per


Dato : 20-06-11 14:12

Hej!
Jeg har følgende problem med iTunes: pludselig kommer der en fejlmelding
når jeg åbner iTunes: du har ikke de nødvendige adgangsrettigheder til
denne proces. Og programmet bryder sammen.
Jeg har repareret rettighederne uder fremgang og indstalleret på ny med
samme resultat.
Er der nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg kommer videre?
På forhånd tak!
/Per

 
 
Per (24-06-2011)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 24-06-11 18:40

Per <nussetroll@yahoo.de> wrote:

> Hej!
> Jeg har følgende problem med iTunes: pludselig kommer der en fejlmelding
> når jeg åbner iTunes: du har ikke de nødvendige adgangsrettigheder til
> denne proces. Og programmet bryder sammen.
> Jeg har repareret rettighederne uder fremgang og indstalleret på ny med
> samme resultat.
> Er der nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg kommer videre?
> På forhånd tak!
> /Per

Problemet her her jeg stadig ikke kunnet løse, selvom jeg efter hånden
har prøvet alt. Jeg har slettet iTunes totalt og indstalleret på ny: Jeg
har til og med skabt en ny bruger for at se om iTunes ville kunne starte
hos en anden bruger. Det kunne den ikke. Samme fejlmelding.
Skulle det virkelig være nødvendigt at indstallere hele systemet på ny?
Og jeg er faktisk blevet temmelig afhængi af iTunes!!!
Hvad kan jeg gøre?
På forhånd tak
/Per

Niels Jørgen Kruse (24-06-2011)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 24-06-11 20:08

Per <nussetroll@yahoo.de> wrote:

> Per <nussetroll@yahoo.de> wrote:
>
> > Hej!
> > Jeg har følgende problem med iTunes: pludselig kommer der en fejlmelding
> > når jeg åbner iTunes: du har ikke de nødvendige adgangsrettigheder til
> > denne proces. Og programmet bryder sammen.
> > Jeg har repareret rettighederne uder fremgang og indstalleret på ny med
> > samme resultat.
> > Er der nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg kommer videre?
> > På forhånd tak!
> > /Per
>
> Problemet her her jeg stadig ikke kunnet løse, selvom jeg efter hånden
> har prøvet alt. Jeg har slettet iTunes totalt og indstalleret på ny: Jeg
> har til og med skabt en ny bruger for at se om iTunes ville kunne starte
> hos en anden bruger. Det kunne den ikke. Samme fejlmelding.
> Skulle det virkelig være nødvendigt at indstallere hele systemet på ny?
> Og jeg er faktisk blevet temmelig afhængi af iTunes!!!
> Hvad kan jeg gøre?

For mig lyder det som om du har været inde at pille ved noget i
maskinrummet.

Jeg ville prøve en clean install og så Migration Assistant fra en
backup. Det tager tid, men er rimelig automatisk.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Erik Richard Sørense~ (24-06-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-06-11 23:00


Per wrote:
> Per <nussetroll@yahoo.de> wrote:
>> Jeg har følgende problem med iTunes: pludselig kommer der en fejlmelding
>> når jeg åbner iTunes: du har ikke de nødvendige adgangsrettigheder til
>> denne proces. Og programmet bryder sammen.
>> Jeg har repareret rettighederne uder fremgang og indstalleret på ny med
>> samme resultat.
>> Er der nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg kommer videre?
>
> Problemet her her jeg stadig ikke kunnet løse, selvom jeg efter hånden
> har prøvet alt. Jeg har slettet iTunes totalt og indstalleret på ny: Jeg
> har til og med skabt en ny bruger for at se om iTunes ville kunne starte
> hos en anden bruger. Det kunne den ikke. Samme fejlmelding.
> Skulle det virkelig være nødvendigt at indstallere hele systemet på ny?
> Og jeg er faktisk blevet temmelig afhængi af iTunes!!!
> Hvad kan jeg gøre?

Slet flg. filer fra username/library/preferences
- com.apple.iTunes.eq.plist
- com.apple.iTunes.Gracenote.plist
- com.apple.iTunes.plist
- com.apple.iTunesHelper.plist
- com.apple.LaunchServices.plist

Samt...
- com.apple.LaunchServices.quarantene.plist

...hvis den også er der.

Og fra mappen 'By Host' - også i prefs mappen slettes
- com.apple.iTunes.0017f20d6044.plist

Nummeret kan være anderledes, og der kan være flere med andre numre. Så
er der andre iTunes filer i 'By Host' skal de også slettes.

Tøm papirkurven, så du er sikker på, de er _helt_ væk. Log ud og ind igen.

Start derefter Diskværktøj og kør 'Reparer tilladelser' på disken.

Når rep. af tilladelser er færdig, og du starter iTunes, skal du igen
sætte indstillingerne, som du vil have dem.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste