Indbrud hvad skal jeg gøre ??
Fra : jacqueline-hansen91@~

Dato : 04-07-11 15:39

Hej alle der læser det her

Først vil jeg gerne lige sige at jeg hedder Jacqueline & er 19år

Jeg boede på opholdsted for ca. et år siden, hvor jeg havde et lille
værelse, jeg og min veninde havde tit forslået overfor lederen på
stedet at vi skulle se at få en lås på vores dør på værelserne men han
sagde altid nej for tænk nu hvis det skulle brænde på stedet, jeg
kunne jo godt forstå ham men alligevel det kunne jo bare være sådan at
vi kun kunne låse når vi gik nogen stedet , og hvis der skulle ske
indbrud havde han jo et godt forsikringsselskab som selvfølgelig nok
skulle gå ind og dække, for ca. halvandet år siden skete det som jeg
hele tiden havde sagt, nemlig en nat var der indbrud på mit og en af
de andre pigers værelser jeg fik stjålet en hel del ting fra mit
værelse som havde meget betydning for mig, jeg ringede selvfølgelig
til politiet og andmeldte det og lederen fra stedet kontaktede
forsikringselskabet men der var ingen ting og hente der da det ifølge
dem ikke havde været et indbrud da døren ikke har været låst men der
har jeg jo ikke gjort noget forkert efter som jeg ikke kunne låse min
dør ( det skal så lige siges at der kom lås på døren EFTER indbrudet )
efter halvandet år har jeg kun fået min bærbar tilbage ( grundet at
jeg selv viste hvor den var og har fundet ud af nogen ting selv )
er der nogen der har nogen meninger til det jeg skriver eller ved hvad
jeg skal gøre må du/i rigtig gerne skrive....
M.V.H Jacqueline

Fra : RK

Dato : 05-07-11 00:19

skrev i meddelelsen

> [...]

>efter halvandet år har jeg kun fået min bærbar tilbage ( grundet at
>jeg selv viste hvor den var og har fundet ud af nogen ting selv )

Tja...Du er simpelt hen for naiv.
Andet er der vel ikke at sige til det.
Du må til lommerne og selv erstatte det der mangler.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-07-11 10:53

Klaphatten RK = Ralph skrev den 05-07-2011:
> Tja...Du er simpelt hen for naiv.
> Andet er der vel ikke at sige til det.
> Du må til lommerne og selv erstatte det der mangler.

Så er Ralph the troll atter på spil, nu med nyt alias :o/

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Johnny Andersen

Dato : 07-07-11 21:42

>"Brian Vestergaard" skrev i meddelelsen

>Så er Ralph the troll atter på spil, nu med nyt alias :o/

Ralph, er bare nedtrykt over, at hans bank er gået konkurs...

/Johnny

Fra : RK

Dato : 07-07-11 21:54

"Johnny Andersen" skrev i meddelelsen

>"Brian Vestergaard" skrev i meddelelsen

>Så er Ralph the troll atter på spil, nu med nyt alias :o/

>Ralph, er bare nedtrykt over, at hans bank er gået konkurs...

Den var sjov Johnny....men hvad fanden har den med noget som helst at gøre?

Brian...hvis du har et problem, så bloker mig dog....men det kan du åbenbart
ikke finde ud af.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-11 22:07

RK skrev:

> Brian...hvis du har et problem, så bloker mig dog....men det kan du åbenbart
> ikke finde ud af.

Hvad har Kasper Elkjær Kejser egentlig gjort dig?

--
Bertel

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-07-11 00:35

>"RK" skrev i meddelelsen news:4e161d06$0$309$14726298@news.sunsite.dk...

>"Johnny Andersen" skrev i meddelelsen

>Den var sjov Johnny....men hvad fanden har den med noget som helst at gøre?

At du er en gammel mavesur mand - hvad har du bidraget med i denne tråd?
Dine "juridiske råd", er i bedste fald misvisende - og uden hold i
lovgivningen og retspraksis.

/Johnny

Fra : RK

Dato : 08-07-11 09:42

>At du er en gammel mavesur mand - hvad har du bidraget med i denne tråd?

Ahh...det ved du slet ikke noget om. Når det kommer til stykket, så er du
nok ældre end mig.

>Dine "juridiske råd", er i bedste fald misvisende - og uden hold i
>lovgivningen og retspraksis.

Hvor står der at det skal være juridisk rigtigt det man skriver?
Man har vel lov til at ytre sin mening?

Og til Bertel L.
>Hvad har Kasper Elkjær Kejser egentlig gjort dig?

Hvor fanden kom den lige fra og hvad snakker du om?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-11 10:35

RK skrev:

> Hvor fanden kom den lige fra og hvad snakker du om?

Han får det spam som du sørger for fordi du misbruger hans domæne
i din afsenderadresse. Det kan du ikke være bekendt.

--
Bertel

Fra : Bo Morch Mogensen

Dato : 08-07-11 19:21

Den 08-07-2011 10:41, RK skrev:
> Hvor står der at det skal være juridisk rigtigt det man skriver?

http://www.usenet.dk/fundats/dk.videnskab.jura.txt

Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

> Man har vel lov til at ytre sin mening?

egentligt ikke :

Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser.
osv.

Fra : RK

Dato : 08-07-11 21:57

Så er der jo heller ikke en eneste af jeres indlæg der er i orden.
De handler jo kun om at nedsable dem der siger noget forkert
eller poster i forkerte grupper..men få undtagelser selvfølgelig.

Har rettet mailadresse....er ikke ude på at genere nogen eller misbruge
noget.
Vil jo bare ikke bruge min egen mailadresse...

Fra : Bo Morch Mogensen

Dato : 07-07-11 08:04

Den 05-07-2011 01:18, RK skrev:

> Tja...Du er simpelt hen for naiv.
> Andet er der vel ikke at sige til det.
> Du må til lommerne og selv erstatte det der mangler.

IDIOT ..

Fra : -=JF=-

Dato : 07-07-11 20:20

On 2011-07-05 01:18:32 +0200, RK said:

> Tja...Du er simpelt hen for naiv.
> Andet er der vel ikke at sige til det.
> Du må til lommerne og selv erstatte det der mangler.

Hvad fanden er det for et hjernedødt svar at give et ungt uerfarent menneske!
Må din røv klø, og dine arme blive for korte!

--
Mvh. John

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-07-11 20:29

-=JF=- skrev den 07-07-2011:

> Hvad fanden er det for et hjernedødt svar at give et ungt uerfarent menneske!
> Må din røv klø, og dine arme blive for korte!

De er for korte, bare ikke korte nok... han kan stadigvæk nå
tastaturet :o/

Fra : -=JF=-

Dato : 07-07-11 21:16

On 2011-07-07 21:28:57 +0200, Brian Vestergaard said:

> De er for korte, bare ikke korte nok... han kan stadigvæk nå tastaturet :o/

Good one

--
Mvh. John

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 06-07-11 00:12

On 04-07-2011 23:39, jacqueline-hansen91@hotmail.com wrote:
> [...]
> er der nogen der har nogen meninger til det jeg skriver eller ved hvad
> jeg skal gøre må du/i rigtig gerne skrive....

Jeg gider ikke en gang kommentere "RK", vedkommende er bare for dum.

Hvis ikke lederen af opholdsstedet vil/kan gøre noget, og det er minimum
at erstatte _alle_ stjålne effekter, så henvend dig til den kommune der
har tilsynet med opholdsstedet (oftest den kommune hvor i opholdsstedet
ligger).

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : RK

Dato : 06-07-11 15:15

>Jeg gider ikke en gang kommentere "RK", vedkommende er bare for dum.<

Øh...hvorfor det?
Det er fandeme da for naivt at have en bærbar computer og andre personlige
ejendele i et værelse der ikke er aflåst.
Uanset hvad der ansvarlige siger, så ved man at der er mange mennesker der
har adgang til huset og der sker
sikkert en masse hver dag, så det er da op til ens egen sunde fornuft at
sikre sine ting.

Til Brian V...Du er åbenbart stadig bitter over at du ikke fik lov at købe
de 3 PC'er jeg havde til salg, så nu er jeg en Troll? Hmm..
Du har ikke engang en kommentar til Jaqueline's indlæg, så hvorfor blander
du dig?

Ralph.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-11 15:51

RK skrev:

> Uanset hvad der ansvarlige siger, så ved man at der er mange
> mennesker der har adgang til huset og der sker sikkert en
> masse hver dag, så det er da op til ens egen sunde fornuft at
> sikre sine ting.

Hvordan skulle man kunne gøre det på en institution hvor man ikke
kan få en lås på sin dør?

--
Bertel

Fra : Bo Morch Mogensen

Dato : 07-07-11 08:03

> Hvordan skulle man kunne gøre det på en institution hvor man ikke
> kan få en lås på sin dør?

netop havde det samme problem i tidernes morgen på efterskolen men vi
fik så skabe der kunne låses af .. hvad er et godt alternativ det
hjælper selvf ikke så meget når skaden er sket ..

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-07-11 17:33

RK udtrykte præcist:
> Til Brian V...Du er åbenbart stadig bitter over at du ikke fik lov at købe de
> 3 PC'er jeg havde til salg

Har ALDRIG ville købe 3 PCere af dig, du er en klaphat... du
ved det godt selv, derfor skifter du også navn og mail
jævnligt.

Og vanen tro misbruger du andres domaine navne, i det
tilfælde et L'easy domaine.

Du er dygtig...

Fut dk.admin.netmisbrug

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-07-11 08:36

jacqueline-hansen91@hotmail.com wrote:

> ( det skal så lige siges at der kom lås på døren EFTER indbrudet )

Dette er til din fordel i evt. sag idet lederen derved erkender at det
var et problem/fejl at der ikke var lås på før.

Jeg vil ligesom Karl Erik mene at du er berettiget til erstatning i en
sådan situation....

En lignende situation kan opstå på hotelværelse hvis fx et vindue ikke
kan lukkes ordentligt. Her ville jeg ikke tøve med at sende bolden
videre til hotellet efter et evt. indbrud hvis jeg vel at mærke havde
gjort dem opmærksom på problemet og de ikke ønskede at reparere vinduet
eller give mig et andet værelse.

Jeg har faktisk oplevet det mindst et par gange, dog heldigvis uden der
skete indbrud.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-07-11 09:05

On Mon, 4 Jul 2011 14:39:27 -0700 (PDT),
jacqueline-hansen91@hotmail.com wrote:

>Om et indbrud og de probelmer der følger.

Kontakt den lokale retshjælp i din by, der kan du fremlægge sagen og
få et bud på hvad du kan gøre.
Retshjælpen er gratis.

http://www.kritiskretshjaelp.dk/gratis-retshjaelp en liste over
retshjælp, der er muligvis andre, google kan hjælpe.

/Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-07-11 10:11

<jacqueline-hansen91@hotmail.com> skrev i meddelelsen
Hej alle der læser det her

> Først vil jeg gerne lige sige at jeg hedder Jacqueline & er 19år

Var der ingen yderdøre der har været låst?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Bo Morch Mogensen

Dato : 08-07-11 19:27

Den 04-07-2011 23:39, jacqueline-hansen91@hotmail.com skrev:
> er der nogen der har nogen meninger til det jeg skriver eller ved hvad
> jeg skal gøre må du/i rigtig gerne skrive....

Bestemt er der mening i det - jeg er ikke sikker på man kan stille det
sådan op - men man skulle formode at efter som du har ytret ønske om at
beskytte din egendom med lås - hvad der i praksis også betyder at
forsikringen dækker ved indbrud - hvor lås brydes op.

Når du er blevet nægtet dette så vil jeg i dit sted bede den der nægtede
dig at sætte lås på døren om at erstatte hvad denne næppe vil
i så fald prøv med et erstatings krav igenem et civilt søgsmål

jeg ved ikke om den holder men jeg tror det spørg evt. Alex der ved det.

Mv.
BMM

Fra : Henrik ;-

Dato : 11-07-11 17:51

Jeg ville selv klage til kommunen over at deres institutionsleder har
nægtet dig at måtte låse døren og at han har fyldt dig med løgn om en
forsikringsdækning som enhver ved ikke eksisterer, når tingene ikke er låst
forsvarligt inden.
Gør dit erstatningsansvar gældende overfor kommunen, både i form af et
erstatningskrav men også som et krav mod socialcenteret som ansøgning af en
særydelse.

Et godt råd er: Hav ALDRIG tillid til magthaverne, forsikringsselskaberne,
bankerne og andre banditter.