Belinda 22
Fra : Kurt Sejr Jensen

Dato : 10-08-01 20:07

Hej!

For en måneds tid siden anskaffede jeg en Belinda 22, en dejlig, ældre dame.
I salgsannoncer og udkiks database er der opgivet forskellige mål, hvis
nogen kender de rigtige for længde, bredde, dybgang vil jeg gerne have dem,
det er nemmere at spørge her end måle efter.

Hilsen Kurt

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-08-01 10:08

Hej

Du kan også låne et gammelt bådnyt på bibloioteket, det skal nok bestilles
hjem. du skal vide hvornår båden ca. er fra eller hvornår den ca. blev
langceret.

Jeg har selv haft held med det med min ballaton21

De bedste hilsner
Jan Rasmussen

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 12-08-01 15:08

Hav hav.

Data kan ses på http://www.udkik.dk/ . Klik på Bådbase/B/Belinda. En af mine
venner har en Belinda, desværre har han ikke haft tid til at sejle i nogle
år. Belinda sejler udmærket, den er ret hurtig, i hvert fald på fladt vand.
Men den kan ikke krydse på storsejlet alene, hold begge sejl oppe i havne og
smalle steder. I hårdt vejr og sø med reb i storen og stormfok bjærger den
sig udmærket, men banker nok lidt mere end en langkølet båd. Hvis den bliver
krænget langt ned, f. eks. af et vindpust eller hård sejlads, mister roret
taget i vandet og båden skærer hurtigt op, og så kan man fortsætte. God
fornøjelse med båden.

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)