Tekst på knap med hyperlink
Fra : Anne Olsen

Dato : 10-08-01 19:31

Jeg har en hjemmeside lavet i Microsoft Front Page 2000. Jeg vil gerne om
man på indexsiden hvor jeg har link til de andre sider kan se en lille
forklarende tekst når man holder curseren over knapperne. Jeg har prøvet om
jeg kunne finde noget om det i hjælp, men har måtte opgive. Kan jeg få hjælp
her?

MVH
Anne
anneo@mail.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-01 19:58

Fri, 10 Aug 2001 20:30:50 +0200, skrev "Anne Olsen"
<anneo@mail.dk>:

>Jeg har en hjemmeside lavet i Microsoft Front Page 2000. Jeg vil gerne om
>man på indexsiden hvor jeg har link til de andre sider kan se en lille
>forklarende tekst når man holder curseren over knapperne.

Hvis det er FPs hoverknapper, så kan det ikke lade sig gøre.

Er det noget andet, så kan det sikkert godt lade sig gøre, men så
vil en url hjælpe, da det jo er lidt svært at gætte sig til, hvad
det er.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Anne Olsen

Dato : 10-08-01 20:39

URL er http://homed.inet.tele.dk/amolsen/. Så så ingen kommentarer til
baggrundsmelodien, for den hentyder til det siden handler om .

Jeg tænker på de knapper der sidder i rammesiden til venstre, om der kunne
komme en lille tekst på når man peger på knapperne.

Øh og så kender jeg ikke så meget til computersproget, så jeg ved ikke hvad
Hover betyder.

Anne
anneo@mail.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-08-01 21:28

simpelt nok.

ikke for lang">Teksten som skal hyperlinke</a>

Det er manuelt arbejde ...

Fra : Anne Olsen

Dato : 11-08-01 06:32

Tak for hjælpen.

Anne

--
anneo@mail.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 11-08-01 10:27

Det skal lige understreges, at Netscape ikke understøtter title-tagget, men
hvis du erstatter title med alt-tagget, skulle den være fin over hele
linien.

.... glemte det lige i går.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-08-01 20:10

Sat, 11 Aug 2001 11:27:12 +0200, skrev "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net>:

>Det skal lige understreges, at Netscape ikke understøtter title-tagget, men
>hvis du erstatter title med alt-tagget, skulle den være fin over hele
>linien.

Alttekster vil kun blive vist ved billeder, så det dur ikke.
Man kan gøre det ved at lave et lille popupvindue eller på andre
måder, men det er næsten lidt meget at gøre for nogle få Netscape
4-brugere.

Fra : Anne Olsen

Dato : 13-08-01 16:23

Endnu engang tusind tak for hjælpen.

VH

anne
--
anneo@mail.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 15-08-01 15:27

Hover betyder at svæve over.

Fra : Anne Olsen

Dato : 15-08-01 16:54

Tak for det. Var det virkelig så enkelt.

Anne

anneo@mail.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 16-08-01 08:01

Tjaaee - når du lader musen glide hen over noget der kan klikkes på - og
holder den stille - så svæver den jo over det klikbare. Ellers mest kendt
fra hovercrafts, som er fartøjer der svæver/flyver/glider på en luftpude.
Nogle forveksler det med en hoover, men det er jo som bekendt en støvsuger.
mvh
Ulrik