Jurassic Park 3
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-08-01 18:13

Hejsa
Sikke da en gang hø, for at sige det mildt!
Spild endelig ikke jeres penge på denne film.
En familiefilm i den dårlige ende!

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Zeki

Dato : 10-08-01 19:20

> Sikke da en gang hø, for at sige det mildt!

Hvorfor?

> Spild endelig ikke jeres penge på denne film.

Hvorfor ikke?

> En familiefilm i den dårlige ende!

....og

hvorfor?

Zeki

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-08-01 21:23

On Fri, 10 Aug 2001 20:19:35 +0200, "Zeki" <sinners.inn@image.dk>
wrote:

>Hvorfor?

>Hvorfor ikke?

>...og
>
>hvorfor?

Ok ved godt det var en tynd "anmeldelse", men måtte lige have luft.

For det første er den overhovedet ikke spændende. Der er 3-4
"kamp-scener" og man har valgt at lægge større vægt på hvor
intelligente (!!) dinoerne er, end at gøre den spændende. De omringer,
lægger fælder osv. men ikke som i 1'eren hvor man trods alt ind
imellem blev grebet af det.

En anden ting er humoren. Jeg sætter for så vidt pris på at film kan
forholde sig ironisk til sig selv (som f.eks True lies), men når det
kammer over i at være komisk i den grad at spændingen i filmen
forsvinder, så er formålet vist blevet væk. I JP3 minder det mere om
en familiefilm fra Walt Disney end noget andet.

På trods at bedre effekter oma. er 1'eren stadig mere imponerende også
hvad angår dino'erne. For det første ser du ikke ret mange dinoer dvs.
at rigtig mange scener er uden dinoer og så er det også for "pænt".
Man ser dem for det meste i fuld figur ikke som i 1'eren hvor de
nærmest væltede ud af skærmen ind imellem. Jeg ved ikke om det er
fordi man skal nyde dem, men det imponerer altså ikke.

Så endnu engang er moralen : De kan komme med nok så mange effekter,
men uden en god historie.............
Jeg har ikke nævnt 2'eren i denne sammenhæng, da jeg finder den lige
så ringe som 3'eren, men 2'eren havde dog spændingselementer - de er
pist borte i denne nye, og forhåbentlige sidste Jurassic Park

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 10-08-01 22:26

Okay, så du kritiserer filmen, fordi den IKKE er som den første? Den var
ny...
Jeg kunne godt lide den.
Og det er jo ikke uden grund, at folk stadig gerne vil se film, lavet af
Walt Disney og søn, vel?

Morten Bowman Hansen <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3uf8ntsit7q7686er0osk0b2ivnu3j420u@4ax.com...

Fra : Morten B. Hansen

Dato : 11-08-01 07:10

Soren Vestergaard wrote:

> [...]
> ny...
> Jeg kunne godt lide den.
> Og det er jo ikke uden grund, at folk stadig gerne vil se film, lavet af

Nææ jeg kritiserer den ikke fordi den ikke er som den første, men fordi at
den er langt fra den første.
Spændingen og jagten er pist borte. Og jeg tror altså ikke at ret mange
forventer at sen en Walt Disney-
familiefilm når de går ind for at se JP. Jeg kunne næsten ligeså godt have
set en film fra
Knuthenborg Safaripark.

Nej selvfølgelig skal der også være plads til film fra Walt Disney, men det
er jo ikke lige det som
traileren lægger op til?

Og så forresten den sædvanlige : Folk (læs ungerne) snakker i et væk. 4-5
unger som i flok går ind og ser den
snakker _konstant_ og selv faren som har sin søn med mener bestemt han har
"ret til" at
fortælle løbende hvad der foregår i filmen.
Er der ikke snart én der kan få en genial idé til hvordan vi får løst det
problem!

Fra : John Hinge

Dato : 11-08-01 09:15

"Morten B. Hansen" wrote:

> [...]
> fortælle løbende hvad der foregår i filmen.
> Er der ikke snart én der kan få en genial idé til hvordan vi får løst det

Tage en 2-3 kraftige elastikker og noget papir med.
Hvergang nogen larmer, laver du lige en papirskrampe, sigter dig ind
på de formastelige, og *ploK* får de en ufarlig men svirpende papirs
krampe i bærret.

Nej. Måske man sku udvide den irriterende men egentlig ganske
rimelige 'anti mobifon' reklame film med en film som fortæller
"I biografen er film en oplevelse. Tak fordi DU tager hensyn og gør
den til det." ?

Krampe ideen er kun go indtil du rammer forbi og planter en krampe
lige i næsen på en hærdebred gut som er 2 meter over skuldrene og
med hår mellem tænderne.. uahuha :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Keld Petersen

Dato : 14-08-01 10:01

Øøøhhh... hvor er det liiige at den bliver mere familiefilm end 1'eren?
Denne her er da markant mere voldsom, synes jeg...

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-08-01 10:44

On Tue, 14 Aug 2001 11:00:33 +0200, "Keld Petersen"
<remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote:

>Øøøhhh... hvor er det liiige at den bliver mere familiefilm end 1'eren?
>Denne her er da markant mere voldsom, synes jeg...

Well jeg hoppede ikke i stolen én eneste gang

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Keld Petersen

Dato : 14-08-01 12:06

Men 3'eren er da markant mere aggressiv, synes jeg at huske - nu er det godt
nok længe siden jeg har set 1'eren, men alligevel...

Fra : Morten B. Hansen

Dato : 14-08-01 18:37

Keld Petersen wrote:

> Men 3'eren er da markant mere aggressiv, synes jeg at huske - nu er det godt
> nok længe siden jeg har set 1'eren, men alligevel...

Nu ved jeg havd du mener med agressiv, men spændende var den ikke.
På mig virkede det for pænt og dinoerne "kom ikke ud af skærmen"