Deling af pst-fil i Outlook 2000
Fra : Jens

Dato : 10-08-01 15:45

I et netværk hvor 2 pc'er har Outlook 2000.

kan 2 pc'er i et netværk dele samme pst-fil?
Kan de se hinanden kalendre?

mvh
Jens

Fra : sorry

Dato : 10-08-01 17:13

Så skal du vist have fat i en MS Exchange server

--
Venlig hilsen

KV

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 10-08-01 23:12

"sorry" <k_king_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så skal du vist have fat i en MS Exchange server

Nej det er nu ikke nødvendigvis korrekt.
Hvis brugerne ikke skal bruge Outlook samtidig kan de sagtens deles om
pst-filen.
Det fungerer i hvert fald fint på mit netværk (med to maskiner).

Gør følgende (i dansk version - samme sted i engelsk, det hedder bare noget
andet):
I mappelisten i Outlook skal du højreklikke på "Outlook i dag - [Private
mapper]" (den øverste i vinduet)
Vælg "Åbn privatmappefil (pst)..."
Indtast stien på den anden maskine... og voilá. Så skulle resultatet gerne
være at
Stien til pst-filen er (hvis det er en standardinstallation under Windows
98SE der ikke er pillet ved efterfølgende)
C:\Windows\Local settings\Programdata\Microsoft\Outlook
I Win 2000 gemmer den sig under C:\Documents and settings\*Den pågældende
bruger*\Lokale Indtsillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
*Den pågældende bruger* henviser naturligvis til det kontonavn hvis fil du
skal bruge.
Håber det kan hjælpe...

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Jens

Dato : 11-08-01 00:33

Tak for svarene.

Forstår jeg det rigtigt? Det er muligt at åbne samme pst-fil fra flere
arbejdsstationer, men Outlook 2000 er ikke designet til det. Hvis man skal
gøre det korrekt, skal man benytte en exchange server?

Jens

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 12-08-01 10:12

> Tak for svarene.
>
> Forstår jeg det rigtigt? Det er muligt at åbne samme pst-fil fra flere
> arbejdsstationer,

ja, men filen må kun være i brug fra en pc af gangen...dvs. andet er
umuligt.
Ligesom hvis du forsøger at åbne en excel fil på 2 forskellige pc'ere...

men Outlook 2000 er ikke designet til det. Hvis man skal
> gøre det korrekt, skal man benytte en exchange server?

tja, der får man mulighed for at have seperate konti på serveren og dermed
seperate kalendre, som så kan ses fra andre konti, hvis man fx. vil sende en
møde-forspørgsel...