Linjen bliver tabt...
Fra : Christian

Dato : 11-08-01 00:43

Hej,

Jeg har 1024/256 gennem Orange... (med deres HOME modem)
Hvis der ikke er noget trafik på min linje så bliver linjen tabt... tror
cirka det er efter 30-60 min.
Hvis jeg downloader i 10 timer bliver linjen ikke tabt, altså det må være
orange som dropper mig hvis der ikke er noget trafik

Det er lidt skod, fordi jeg godt kunne tænke mig at sætte ftp, streaming,
VNC osv. op på min PC.

Hvordan er det hos CC, WOL, TDC osv...
smider de også en af linjen hvis der ikke er noget trafik???
eller er det kun Orange!

Mvh Christian,
Obs... jeg har sat forbindelsen op til at den ikke skal droppe linjen efter
et stykke tid, jeg har også sat den til at ringe op igen hvis linjen bliver
tabt

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 10-08-01 16:15

> Hvordan er det hos CC, WOL, TDC osv...
> smider de også en af linjen hvis der ikke er noget trafik???
> eller er det kun Orange!

Jeg har WOL, og har ikke problemer med at blive smidt af - i min router kan
jeg dog sætte noget, så jeg bliver disconnected hvis jeg idler - det har jeg
slået fra - og det virker som det skal .. det er iøvrigt gjort default.

Så jeg vil skyde på at det er Orange der smider dig af.

/Klaus

Fra : Niki Techen

Dato : 10-08-01 16:22

"Christian" <grafix@image.dk> wrote in message
> Hvordan er det hos CC, WOL, TDC osv...
> smider de også en af linjen hvis der ikke er noget trafik???
> eller er det kun Orange!

Ved TDC på BB|ADSL leaser man en IP adresse fra en DHCP server, og leasen
varer en time. Hvis der ikke er noget trafik på linien i en time, udløber
leasen.

> [...]
efter
> et stykke tid, jeg har også sat den til at ringe op igen hvis linjen

For ikke selv at miste forbindelsen sætter jeg ICQ til at "keep connection
alive" og det virker fint! Prøv med et sådan program. Ellers er der
mange andre programmer, som også kan gøre det for dig. Kan dog ikke lige
nævne nogen :( men det er der sikkert andre i gruppen, der kan :)

--
Med Venlig Hilsen

Niki Techen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 10-08-01 20:43

In article <3b73fbbc$0$324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Niki Techen"
<nbt@pc.dk> wrote:

> Ved TDC på BB|ADSL leaser man en IP adresse fra en DHCP server, og
> leasen varer en time. Hvis der ikke er noget trafik på linien i en time,
> udløber leasen.

Er det mig eller dig der har misforstået noget?

Leasen udløber når din computer ikke fornyer leasen. Hvis linien ikke
bliver brugt, vil din computer stadig fornye leasen. Dvs. hvis
forbindelsen mellem din computer og tdcs dhcp server ryger, så ryger
leasen også.

/Bo

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-08-01 20:58

"Bo Simonsen" <paltas@_nospam_geekworld.dk> wrote in message

> [...]
hvis
> forbindelsen mellem din computer og tdcs dhcp server

Leasen bliver holdt i et stykke tid efter disconnect.
Det er bl.a. derfor man ikke kan komme på med en anden pc,
fordi leasen stadig er tilknyttet den første.

Correct me if I am wrong...

Mvh HAA:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-08-01 09:24

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Leasen bliver holdt i et stykke tid efter disconnect.
> Det er bl.a. derfor man ikke kan komme på med en anden pc,
> fordi leasen stadig er tilknyttet den første.

Ja, leasen er bundet på mac-adressen indtil den udløber. (1 time efter
sidste fornyelse)
Først herefter kan en ny maskine komme på.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-08-01 09:25

"Niki Techen" <nbt@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Ved TDC på BB|ADSL leaser man en IP adresse fra en DHCP server, og leasen
> varer en time. Hvis der ikke er noget trafik på linien i en time, udløber
> leasen.

Computeren vil forny leasen uafhængigt af om der er trafik eller ej

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas

Dato : 11-08-01 14:04

heysa.
Jeg har det samme udstyr og linje som dig og køre med en standard win98
second edition og har ikke det problem du beskriver. så jeg tror nu ikke at
det er orange der er skyld i det. prøv eventuelt at finde din dial up log og
læs dig frem til hvad der sker når du blir disconnected
Mvh Thomas
Christian <grafix@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vmSc7.527$fC7.62575714@news.mobilixnet.dk...

Fra : Christian

Dato : 12-08-01 19:18

OK!

Ved du hvad sådan en dial up log, kan hedde på win2000 engelsk udgave?

Fra : Thomas

Dato : 13-08-01 22:08

det skal jeg ikke kunne sige, men prøv at søge på "log" inde i søg
funktionen.
Så skulle den nok dukke op :)
nyhedsmeddelelse:dNrd7.92$kX7.9944083@news.orangenet.dk...