"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.baa07db48111575d.86300@get2net.dk
> OZ2D skrev den 23-04-2011:
>> "Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:mn.b3b37db4865e529f.86300@get2net.dk
>>> OZ2D skrev den 22-04-2011:
>>>> Jeg har forsøgt at fjerne McAfee, rense helt op efter rester af
>>>> McAfee og reinstallere McAfee igen på en af maskinerne.
>>>
>>> Har du brugt deres eget værktøj MCPR.exe til at fjerne McAfee
>>> resterne?
http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507
>>
>> Ja det har jeg.
>>
>>> Virker SlemID, når McAfee er fjernet?
>>
>> Ja det gør det og det virker også når jeg sætter McAfee midlertidig
>> ud af drift.
>
> Det tyder da på at det er McAfee der er synderen.
> Det ved de sikkert mere om i dk.edb.sikkerhed.virus
PROBLEMET ER LØST. Det handlede om at der på routeren, D-Link DI-524UP, er
et menupunkt under menuen 'LAN' som hedder 'DNS Relay' og her er der en
mulighed for at slå det fra. Nu virker nem-ID lige som det skal.
Ydermere løste det et andet problem som handlede om at den ene af vores to
bærbare computer som bruger Windows Vista som styresystem ikke ville tage
kontakt til en printer som er tilknyttet en af vores tre stationære PC (som
bruger Windows XP) uden at det tog omkring en halv time at printe et eller
andet ud. De fire af vores 5 computere bruger Windows XP som styresystem og
her var der ingen problemer, det var kun Vista-maskinen som bøvlede.
Jeg siger mange tak til dem som brugte tid på at forsøge at hjælpe mig. Jeg
håber at min løsning vil hjælpe nogle andre med lignende problemer.
--
Kim