Be Thankful ?
Fra : Rune Manscher

Dato : 10-08-01 13:44

For en hel del år siden viste de i et ungdomsprogram på DR (tror jeg) en
meget 'provokerende' video, gående på, at en stripper strippede sig gennem
et nummer, hvor omkvædet var noget i retning af "Just be thankful". Hvem har
lavet det, og hvad hedder det ?

Jeg er med på, at både Caedmons Call, Stina Stina og Massive Attack har
lavet numre der hedder det, men når jeg hører dem, synes jeg ikke der er
nogen af dem der passer på det jeg husker af nummeret ?? Er der nogen der
kan hjælpe ?

*Rune

Fra : Agnethe Christensen

Dato : 10-08-01 14:45

Såvidt jeg husker har Massive Attack lavet en ret provokerende video med en
stripper, så mon ikke det er dem, du tænker på.

Agnethe

Fra : Lars B.

Dato : 11-08-01 09:31

In article <6GQc7.2806$MK.153580@news010.worldonline.dk>,
manscher@hotmail.com says...
> [...]
> nogen af dem der passer på det jeg husker af nummeret ?? Er der nogen der

Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg mener det var Massive Attack (eller
Massive som de hed under Golfkrigen)
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Rune Manscher

Dato : 11-08-01 17:58

Tak til jer begge to, det kunne jo tyde på, at jeg faktisk har fat i det
rigtige nummer... Jeg må bare prøve at høre det igen, og lukke øjnene :)

*Rune

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 12-08-01 19:11

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> [...]
gennem
> et nummer, hvor omkvædet var noget i retning af "Just be thankful".

"Be Thankful for What You've Got" fra Blue Lines (1991) - og bandet er
selvfølgelig Massive Attack.
Fremragende nummer!

Mvh
Anders B

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 12-08-01 21:46

> [...]
gennem
> et nummer, hvor omkvædet var noget i retning af "Just be thankful".

"Be Thankful for What You Got" er skrevet og oprindeligt indspillet i
1974 af en vis William DeVaughn
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bvr6m965o3ep8~C

"diamond in the back/sunroof top/digging the scene with a gangster lean"

Den originale indspilning solgte næsten 2 mill (#1 R&B, #4 pop).
Men det er Massive Attack's version der i dag er mest kendt.

Mvh
Anders