Frank Aaen i krig på en løgn
Fra : Martin Larsen

Dato : 08-04-11 10:33

Først kaldte udenrigsminister Lene Espersen (K) det et truende
folkemord, da hun 16. marts skulle forklare, hvorfor Danmark måske måtte
gribe ind i Libyen uden om FN. Da Folketinget enstemmigt besluttede at
gå i krig 18. marts, brugte Frank Aaen (EL) det samme argument til at
retfærdiggøre, at Enhedslisten havde stemt for.

Ingen kender antallet af døde, men at kalde det folkemord er voldsomt
overdrevet, siger FN-talsmand. FN sender i dag et undersøgelseshold til
Libyen for at afdække krigens omfang.

http://www.information.dk/264874

"Ingen kender antallet af døde"

Men dem koalitionen har "taget ud" bør ikke tælles med, for det er sket
i den bedste mening ;-/

(Don't mention the oil)

Mvh
Martin

Fra : hanzen

Dato : 08-04-11 10:44

Re: Frank Aaen i krig på en løgn

Det er vel det hele Enhedslistens politik er bygget op på.

> (Don't mention the oil)

Og så gjorde du det alligevel.

--

hilzen
hanzen

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-11 05:40

On 8 Apr., 11:32, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> F rst kaldte udenrigsminister Lene Espersen (K) det et truende
> folkemord, da hun 16. marts skulle forklare, hvorfor Danmark m ske m tte
> gribe ind i Libyen uden om FN. Da Folketinget enstemmigt besluttede at
> g i krig 18. marts, brugte Frank Aaen (EL) det samme argument til at
> retf rdigg re, at Enhedslisten havde stemt for.
>
> Ingen kender antallet af d de, men at kalde det folkemord er voldsomt
> overdrevet, siger FN-talsmand. FN sender i dag et unders gelseshold til
> Libyen for at afd kke krigens omfang.
>
> Mvh
> Martin

Nå, men så må det have være det vi faktisk gjorde: Forhindrede
folkemordet ved at sætte Daffy's flyvevåben ud af spillet. Eller hvad?

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-04-11 13:00

On 08/04/11 13:40, Ivannof wrote:

> Nå, men så må det have være det vi faktisk gjorde: Forhindrede
> folkemordet ved at sætte Daffy's flyvevåben ud af spillet. Eller hvad?

Nej, *tværtimod*
Gadaffi havde jo allerede skabt ro næsten overalt og skulle kun have
haft en dag eller to mere til at neutralisere oprørerne i Benghazi. Et
par velplacerede granater og al Qaeda folkene havde smidt våbnene og
lusket hjem.

Det vidste franskmændene og derfor sendte de fly ind før USA's
krydsermissiler, hvor de bombede nogle kampvogne.

Al Qaeda har nu desuden fået mulighed for at transportere våben til
andre uroområder - fx var der melding om at de havde nappet nogle jord
til luft missiler.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 13:43

Ivannof wrote:

> Nå, men så må det have være det vi faktisk gjorde: Forhindrede
> folkemordet ved at sætte Daffy's flyvevåben ud af spillet. Eller hvad?

Hvilket folkemord? Næh, skulle man have forhindret yderligere ofre burde
man have afvæbnet oprørerne eller tvunget dem til forhandlingsbordet.
Husk at det er oprørerne der har grebet til våben.

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 13:42

Martin Larsen wrote:
> [...]
>
> http://www.information.dk/264874
>
> "Ingen kender antallet af døde"
>
> Men dem koalitionen har "taget ud" bør ikke tælles med, for det er sket

Hvorfor lige Frank Aaen? Jeppe Kofoed, Villy Søvndal, Lykketoft m.fl var
endnu værre i deres retorik.

Espersen-citatet i artiklen er ikke korrekt - hun sagde "folkedrab" og
formulerede det som et fremtidigt scenarie der kunne undgåes, medens
f.eks Jeppe Kofoed talte om det "folkemord og forbrydelser imod
menneskeheden" vi er vidne til. Lars Løkke brugte aldrig begreberne
hverken folkemord eller folkedrab før han blev konfronteret direkte med
begrebet i et spærgsmål, 11 dage efter folketingets beslutning - han
sagde konskevent "bekrymring for civile" osv.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-04-11 23:24

Den 08-04-2011 11:32, Martin Larsen skrev:
> [...]
>
> Ingen kender antallet af døde, men at kalde det folkemord er voldsomt
> overdrevet, siger FN-talsmand. FN sender i dag et undersøgelseshold til

I disse valgtider er tankerne hos de folkevalgte i en form for kaos man
ellers kun ser hos mennesker der har indtaget høje doser af amfetamin.

Desværre virker de radikale som det eneste parti som er komplet
upåvirkede af det nærtstående valg, hvilket trods alt aftvinger en vis
respekt, meget mod min vilje, men ret for Loke og Thor og alt det der.

- cep