Åbne grænser - lukkede kasser...
Fra : Jens Bruun

Dato : 08-04-11 10:11

....giver et fair og ubureaukratisk system, som pt. kun Liberal Alliance
ønsker indført. Fra Anders Samuelsens seneste nyhedsbrev:

"Krav om uddannelse fra top-20-universiteter, assimilation i stedet for
integration og et kompliceret og bureaukratisk pointsystem! Er det virkelig
det bedste, Folketinget kan finde på, når vi taler udlændinge? Rød blok har
et pointsystem. VKO har et pointsystem.

For Liberal Alliance er det enkelt: Har man underskrevet en kontrakt med en
dansk arbejdsgiver, tegnet en sundhedsforsikring og dermed ikke belaster de
offentlige kasser de første fem år, man bor i Danmark, er man velkommen.
Udgiften til sundhedsforsikringen kan naturligvis trækkes fra i skat. Efter
fem års bidrag til det danske samfund opnås til gengæld retten til permanent
ophold og sociale ydelser på samme vilkår som danske statsborgere. Det er et
enkelt og fair system, som ikke klassificerer mennesker eller bestemmer,
hvem danske statsborgere må bo sammen med, hvis de forelsker sig i en
udlænding. Det er et liberalt system, der ikke kræver den enorme
administration, som både VKO's og S-SF's pointsystemer vil medføre.

En pointe, der ofte forsvinder i debatten om diverse pointsystemer, er, at
Danmark jo har brug for udlændinge. Vi står over for kolossale økonomiske og
demografiske udfordringer, hvor antallet af personer, der skal forsørges,
stiger, mens antallet af personer, der arbejder, falder drastisk. Vi sætter
simpelthen Danmarks vækst og velstand over styr, hvis vi fortsætter med at
opsætte forhindringer som skatter og pointsystemer, der skræmmer den
nødvendige arbejdskraft væk fra landet. Derfor - lad os én gang for alle
begrave komplicerede pointsystemer og i stedet indføre en enkel liberal
udlændingepolitik til gavn for danskere og udlændinge, der ønsker at tage
del i vores samfund. Sværere behøver det sådan set ikke være!"

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 08-04-11 10:46

Den 08-04-2011 11:11, Jens Bruun skrev:

> [...]
> simpelthen Danmarks vækst og velstand over styr, hvis vi fortsætter med at
> opsætte forhindringer som skatter og pointsystemer, der skræmmer den

Så derfor skal vi vedtage en lov, der påfører evt
udlændinge i Danmark ekstra udgifter. Vi har jo en
forskerlov, der reducerer skattetrykket for visse
udlændinge, der kommer til Danmark. Nu vil LA så
åbenbart neutralisere denne effekt.

For andre end medlemmer af LA virker tiltaget sikkert
temmeligt paradoksalt med mindre loven i virkeligheden
har en helt anden begrundelse - noget med familiesammenføring
og den slags, ikke, muslimer til Danmark, osv? Eller at gå
på rov hos DF-vælgere.

> [...]
> udlændingepolitik til gavn for danskere og udlændinge, der ønsker at tage
> del i vores samfund. Sværere behøver det sådan set ikke være!"

Måske er det slet ikke så nemt alligevel

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-04-11 11:04

"Vidal" <vidal@home.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> og den slags, ikke, muslimer til Danmark, osv? Eller at gå
> på rov hos DF-vælgere.

> Måske er det slet ikke så nemt alligevel

Nej, slumdoggens (Jens Rovsing Bruun) og Liberal Alliances argumenter er
tåbelige. De løser nemlig på ingen måde de problemer som de åbne grænser
giver Danmark i form af international kriminalitet. Grænserne står i dag
pivåbne (stort set) og det er i mine øjne et stort problem. Lad os få
genetableret samtlige grænsekontroller ved Danmarks grænser måske med en
udbygning af dem. Lad os få indført visumtvang over for lande hvorfra vi
oplever en del kriminelle aktiviteter fra de mennesker som rejser ind i
Danmark. Lad os få ophævet pasunionen, så vi også har styr på hvad der
kommer ind af problemer fra vores nabolande (her tænker jeg på kriminelle
som søger at rejse ind i Danmark via vores nabolande). En kæde er jo som
bekendt aldrig stærkere end det svageste led. Lad os få Danmark til at blive
et tryggere sted at være statsborger i.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Vidal

Dato : 08-04-11 11:12

Den 08-04-2011 12:03, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
> [...]
> bekendt aldrig stærkere end det svageste led. Lad os få Danmark til at blive

Du skyder langt over målet. Du kunne næsten lige så godt
bygge et jerntæppe rundt om Danmark. Ville det i grunden
ikke være lettere?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-04-11 11:33

On 08/04/11 12:12, Vidal wrote:

> Du skyder langt over målet. Du kunne næsten lige så godt
> bygge et jerntæppe rundt om Danmark. Ville det i grunden
> ikke være lettere?

Jerntæppe? Du excellerer i bizarre gevandter. Har du også kyskhedsbælte?

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-04-11 11:34

> Du skyder langt over målet. Du kunne næsten lige så godt
> bygge et jerntæppe rundt om Danmark. Ville det i grunden
> ikke være lettere?

"Jerntæppet" havde vi skam inden at EU-regler ødelagde de danske
grænsekontroller. Og det fungerede ganske udmærket indtil da. Vi skal ikke
lukke Danmark for andet end indvandring af kriminelle elementer. Det gør vi
med visumtvang over for særlig problematiske lande. Visumtvang er jo ikke
noget nyt begreb, det er noget masser af lande har brugt i masser af år. Det
er der intet problem i.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-11 12:27

On Fri, 08 Apr 2011 12:12:09 +0200, Vidal <vidal@home.invalid> wrote:

>Du skyder langt over målet. Du kunne næsten lige så godt
>bygge et jerntæppe rundt om Danmark. Ville det i grunden
>ikke være lettere?

Hvis bilister smser deres cpr nr ½ time før ankomst til grænsen kan
99,9% af dem vinkes videre

Nogle få overgangssteder er nok og landminer op til disse

Det er de få farlige der skal granskes og evt afvises

Fra : Lyrik

Dato : 08-04-11 04:47

On 8 Apr., 12:33, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de\)"
<kl2...@gmail.com> wrote:

> "Jernt ppet" havde vi skam inden at EU-regler delagde de danske
> gr nsekontroller. Og det fungerede ganske udm rket indtil da. Vi skal ikke
> lukke Danmark for andet end indvandring af kriminelle elementer. Det g r vi
> med visumtvang over for s rlig problematiske lande. Visumtvang er jo ikke
> noget nyt begreb, det er noget masser af lande har brugt i masser af r. Det
> er der intet problem i.
,,,,,,,,,,,,,,,,,

Man kan ikke skrue tiden tilbage. Med den øgede grænsetrafik som er i
dag ville det være en utålelig flaskehals med grænsekontrol a la
fortiden.

En tidligere nabo, havde boet i USA i 12 år. Hun havde været gift og
de havde hus og to biler. Så fik manden kræft. Han brugte alle deres
penge, solgte hus og biler og brugte også de penge på sin kræftsygdom..
Så døde han og konen stod total fallit tilbage. Så vendte hun kursen
imod Danmark. Tænk lidt over den historie liberalister!
Hun havde dobbelt piskesmæld i nakken og fik tilkendt førtids-pension.
Den blev udregnet som 12/40 fratrukket pensionsstørrelsen.
Udgangspunktet var 40/40 til en ren dansker og 1/40 fratrukket hvert
års ophold i udlandet.

Hvorfor ikke overføre den sats på EU borgere? Det er ikke engang
diskriminerende. Jeg synes LA's forslag på sygesikringsområdet virker
positivt.
Men der er måske noget jeg ikke kan overskue?

MvH
Jens

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-04-11 13:02

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke skrue tiden tilbage. Med den øgede grænsetrafik som er i
> dag ville det være en utålelig flaskehals med grænsekontrol a la
> fortiden.

Jo det kan du tro man kan. USA har grænsekontroller til både Canada og
Mexico og det er grænsekontroller som vi kendte dem fra Danmark. Jeg har
krydset grænsen mellem USA og Canada i bil et par gange og det var der slet
ingen problemer med det bortset fra lidt kø-dannelse som måske skyldtes at
grænsekontrollen var under ombygning på det tidspunkt der hvor vi krydsede
grænsen. Det du kommer med er slet ikke noget argument for ikke at etablere
grænsekontroller. Danmark kunne måske samtidig få fat i endnu mere narkotika
som passerer grænsen end det sker i dag. Det kunne være en ekstra bonus.
Hvor der er en vilje, er der en vej.

> [...]
> positivt.
> Men der er måske noget jeg ikke kan overskue?

Jeg bryder mig slet ikke om den der nedregulering i ydelser fordi man har
boet i udlandet. Er man dansk statsborger bør man have ret til de ydelser
alle andre danske statsborgere har når man vender tilbage til Danmark. Jeg
går ikke ind for den fattiggørelse som de her "40/40-regler" er udtryk for.
Det bør helt fjernes i dansk lovgivning.

Jeg ser også meget kritisk på optjeningsbegrebet som Dansk Folkeparti går så
varmt ind for (som led i deres galoperende had til udlændinge). Jeg synes at
Danmark skal vedblive med at være et land hvor tryghed gælder alle som er
bosiddende i Danmark og hvor sundhedsforsikringer helst skal være en by i
Rusland. Hvis man begynder at pille ved sundhedssystemet i form af
brugerbetaling for udlændinge, så vil det kun være et spørgsmål om hvornår
denne brugerbetaling kommer til at gælde alle danskere - det vil kun være en
løftestang for det uvæsen at brugerbetaling er. Der kommer især til at ramme
alle DF's lavtuddannede og svagt økonomisk funderede kernevælgere. Blandt
andet derfor at DF er et farligt parti, ikke alene for vores velfærdssystem
men også især for DF's egne vælgere.

Jeg ser meget hellere på virksomheder, især multinationale virksomheder, som
mener sig i stand til at drive forretning i Danmark uden at tjene penge,
dermed at betale skat i Danmark. Det uvæsen skal vi have styr på. Hvis man
etablerer en virksomhed i Danmark som ikke formår at tjene penge, så skal
nøglen drejes om inden for foreksempel 3 år. Skatteunddragelser fra
virksomheders side er ikke OK. Den almindelige dansker på gulvet skal sgu
nok blive plyndret af "skattefar" hvis han skylder et mindre betydeligt
beløb.

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-11 05:43

On 8 Apr., 11:11, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> offentlige kasser de f rste fem r, man bor i Danmark, er man velkommen.

Ok. Og slå kan den tyrkiske folkeflytning fortsætte hvis de tyrkiske
fædre kan oprette et rengøringsfirma. Så er det bare
sundhedsforsikringen.

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-04-11 12:49

Ivannof <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen
8f248457-6635-44d4-ac70-7771d6b6695e@m13g2000yqb.googlegroups.com:

> Ok. Og slå kan den tyrkiske folkeflytning fortsætte hvis de tyrkiske
> fædre kan oprette et rengøringsfirma. Så er det bare
> sundhedsforsikringen.

Tja, jeg har intet problem med tyrkere i Danmark, der forsørger sig selv.
Tværtimod. Jeg er overbevist om, at selv "statsløse palæstinensere" og
somaliere vil være en gevinst for landet, hvis betingelsen for deres ophold
er evnen til selvforsørgelse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-04-11 22:55

> [...]
> udlændingepolitik til gavn for danskere og udlændinge, der ønsker at tage
> del i vores samfund. Sværere behøver det sådan set ikke være!"

LA.. suk!

Gad vide om LA mener at nedslidte sosu'er har ret til pension før andre
grundet deres hårde arbejde og helt vanvittige arbejdsforhold?

Mener LA at den danske krone fortsat skal bindes til Euro eller er man
åben for at lade kronen flyde for på den måde, kortsigtet, hjælpe dansk
økonomi, på bekostning af goodwill fra de øvrige EU-lande?

Ønsker LA at Danmark gør som Sverige og sparer forsvaret væk, i tiltro
til at der aldrig bliver behov for det, på bekostning af goodwill i NATO
og FN?

Mener LA at vi skal søge en tilbagevenden til de "gode gamle dage", hvor
fagforeninger ikke eksisterede og løn nærmest var en almisse som
virksomhedsejere gav, for at arbejderne ikke faldt om ved maskinerne
grundet underernæring?

Har LA en holdning til det etiske i brug af stamceller eller kloning?

Har LA overhovedet en holdning til religion?

Er LA et parti der har scoret de Konservatives rolle som partiet for den
lille erhvervsdrivende?

- cep