SKATS's medarbejdere skal lære om muslimsk~
Fra : DADK

Dato : 06-04-11 12:11

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece

"..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det »personligt,«
hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
mellemøstlige baggrund."

Hvis man tvivler på at islamiseringen er en realitet er ovenstående et
glimrende eksempel.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-11 14:03

On Wed, 06 Apr 2011 13:11:10 +0200, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>mellemøstlige baggrund."
>
>Hvis man tvivler på at islamiseringen er en realitet er ovenstående et

Belær hellere politi ikke at tage det personligt når autonomme gir dem
en uskadelig fuckfinder og politi svarer med vold

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-04-11 20:48

Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
> [...]
>
> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det »personligt,«
> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med

Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...

Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

Fra : N_B.DK

Dato : 06-04-11 20:58

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>
> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

Det kommer ikke som en overraskelse at netop du ikke forstår det.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-04-11 21:06

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d9cc36e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...

Ja, det er ganske uhørt. Der er tydeligvis carte blanche for muslimer.

> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

Jo, der er tale om helt specielle regler for nogen. Er du klinisk idiot,
Bertel Brandert?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-04-11 21:33

Den 06-04-2011 22:06, Jens Bruun skrev:
> Bertel Brander<bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4d9cc36e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ja, det er ganske uhørt. Der er tydeligvis carte blanche for muslimer.

Så vidt jeg kan se er kurset arrangeret til gavn for skats
medarbejdere.

> Jo, der er tale om helt specielle regler for nogen. Er du klinisk idiot,
> Bertel Brandert?

Med den svada har Bruun endnu en gang demonstreret at han
ikke er i stand til at deltage i en meningsfuld debat.

Fra : DADK

Dato : 06-04-11 21:17

Bertel Brander wrote:

> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>
> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.

Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
loven, det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.

Hvis en skattemedarbejder overfuses af en kioskejer så er det en
politisag, ikke et spørgsmål om "forståelse" for den overfusendenes
religion.

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-04-11 21:36

Den 06-04-2011 22:16, DADK skrev:

> Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.

Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.

> [...]
> noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
> er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for

Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
for nogen.

> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.

Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.

Fra : DADK

Dato : 07-04-11 00:34

Bertel Brander wrote:

> Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
> hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.

Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?

> Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
> for nogen.

Naturligvis ikke.

> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.

Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
griseslagteren på Valby Langgade?

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-04-11 01:16

Den 07-04-2011 01:33, DADK skrev:

> Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?

Det kan DF, ifølge artiklen.

> Naturligvis ikke.

Hvad er så problemet?

> [...]
> medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
> kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var

Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
hukommelse er meget ringe?

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 20:01

Bertel Brander wrote:

> [...]
> er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
> specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids

Du forstår altså ikke, at det at fremhæve en kultur frem for en anden er
diskrimination? Jeg har boet i det mørke Jylland og set alle former for
skattesnyd, skulle politiet så gå på kursus for at "lære" det bestemte
jydske sindelag, eller hvordan?

Fra : Bertel Brander

Dato : 08-04-11 20:31

Den 08-04-2011 21:00, DADK skrev:

> Du forstår altså ikke, at det at fremhæve en kultur frem for en anden er
> diskrimination?

Hvem fremhæver en kultur frem for en anden?

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 20:41

Fra : J. Nielsen

Dato : 08-04-11 21:05

On Thu, 07 Apr 2011 02:16:12 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
>er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
>specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
>hukommelse er meget ringe?

Der er specielle regler. I dette tilfælde, forholdsregler.
--

-JN-

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 21:38

J. Nielsen wrote:

> Der er specielle regler. I dette tilfælde, forholdsregler.

Men er det "normalt"...er det "godt"...?

Fra : Ivannof

Dato : 07-04-11 08:08

"DADK" skrev i meddelelsen

Bertel Brander wrote:

> [...]

Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?

> Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler

Naturligvis ikke.

> [...]

medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
At man som dansk skatteindriver "forstår" griseslagteren på Valby Langgade
gør jo ikke at man ikke tilkalder politiet hvis det skulle være nødvendigt.

Derfor kan jeg heller ikke se, at det at man på kursus får indblik i
muslimsk "gedehyrdementalitet" skulle gøre at man ikke i samme omfang skulle
tilkalde ordensmagten og straffe krænkelser af embedsmand i funktion.

Så jeg kan ikke se problemet.

Hilsen Ivan

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-04-11 22:14

Ivannof skrev den 07-04-2011 09:08:

> Så jeg kan ikke se problemet.

Når en situation er kommet til, at man skal have politiets
tilstedeværelse. Det gør bare opgaven dyrere, mere beværlig og fører
sandsynligvis ikke til højere regelefterlevelse hos personen.

Nogen gange opnår man mest uden alt for mange fagter og magter.

Lær lidt om konflikthåndtering (der er noget som hedder
konflikttrappen...ganske udemærket værktøj man kan have i baghovedet,
når man står med nogen der ikke helt har fanget konceptet at overholde
reglerne og man måske kommer utilsigtet på egen banehalvdel at optrappe
en konflikt).

Hvis et kursus i kulturforståelse kan hjælpe med at holde samtalen nede
på det laveste niveau muligt....så er det vist godt givet ud.
Og så kan politiet anvende deres ressourcer på egentlig politiarbejde.

*privat indlæg osv*

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-04-11 22:37

Den 07-04-2011 23:13, Carsten Riis skrev:

> [...]
> på det laveste niveau muligt....så er det vist godt givet ud.
> Og så kan politiet anvende deres ressourcer på egentlig politiarbejde.

Man kunne godt få den tanke at DADK (og andre, f.eks. DF),
er tilhængere af mere uro, af optrapning af konflikterne,
så de bagefter kan komme og pege fingre. Integration og
det at få tingene til at fungere ude i virkeligheden, er
bestemt ikke deres boldgade.

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 20:07

Carsten Riis wrote:

> Hvis et kursus i kulturforståelse kan hjælpe med at holde samtalen nede
> på det laveste niveau muligt....så er det vist godt givet ud.
> Og så kan politiet anvende deres ressourcer på egentlig politiarbejde.

Det er en vigtig pointe. Men hvorfor kan den ikke gælde 74-årige
præster? Kun indvandrere?

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 20:06

Ivannof wrote:

> [...]
> muslimsk "gedehyrdementalitet" skulle gøre at man ikke i samme omfang
> skulle tilkalde ordensmagten og straffe krænkelser af embedsmand i

Jo, for hele kurset lægger jo direkte op til at man skal være mere
eftergivende. Altså, der skal være ét sæt regler for indvandrere, og et
andet sæt regler for danskere. Jeg tror allerede de regelsæt findes a
priori. F.eks ham Møllehave, havde det været lederen for Blågårdsbanden
var han ikke behandlet på denne måde. Johannes Møllehave fortjente det
helt sikkert, har selv oplevet ham stangstiv, men politiet havde ikke
haft den samme form for disrespekt ift én fra indvandrerbandemiljøet.

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 20:09

DADK wrote:

> [...]
> helt sikkert, har selv oplevet ham stangstiv, men politiet havde ikke
> haft den samme form for disrespekt ift én fra indvandrerbandemiljøet.

Vi bør være lige for loven.