OT : World Invasion - nogen der har set de~
Fra : DADK

Dato : 02-04-11 23:55

Den virker til at være ufattelig godt lavet. Sådan alle invasionsfilms
moder. Den er umulig at hente ned på pirat, siger min kilde der ellers
bare leverer nye film til mig på en skive, så jeg overvejer at gå i
biografen. Er den værd at se?

Fra : Peter Heide

Dato : 03-04-11 04:18

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> moder. Den er umulig at hente ned på pirat, siger min kilde der ellers
> bare leverer nye film til mig på en skive, så jeg overvejer at gå i

Ha-ha-ha...oh boy..

Fra : Vidal

Dato : 03-04-11 09:50

Den 03-04-2011 00:54, DADK skrev:
> [...]
> film til mig på en skive, så jeg overvejer at gå i biografen. Er den værd at se?

Ja, jeg har faktisk set den, en russisk udgave af filmen,
med fransk tale og undertekster, der ser ud til at være
oversat fra, jeg ved ikke hvilket sprog til engelsk med
google-translate.

Men filmen er faktisk helt fin, første halvdel klart bedre
end sidste del.

Jeg har fået oplyst dette:

http://www.binsearch.info/?q=world+invasion+los+angeles&max=100&adv_age=900&server=

Nr. 10.

Medmindre du er god til fransk er subtitles strengt nødvendige.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 05-04-11 16:44

Vidal wrote:

> [...]
> google-translate.
>
> Men filmen er faktisk helt fin, første halvdel klart bedre

Det har jeg straks sendt videre det link

Fra : J. Nielsen

Dato : 03-04-11 10:35

On Sun, 03 Apr 2011 00:54:49 +0200, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>moder. Den er umulig at hente ned på pirat, siger min kilde der ellers
>bare leverer nye film til mig på en skive, så jeg overvejer at gå i

Filmen får en hård medfart på imdb:

http://www.imdb.com/title/tt1217613/usercomments

The film is shot like Bourne with epilepsy. I'm 21 years old and not too
old to follow the action on screen, its just really, really, annoying
when 80% of the shots are extremely herky jerky close-ups. There is not
a single steady shot in the entire film. Not one.
**************************************************************************************
I am completely surprised that such a badly compiled movie would get a
6.5 rating. This mess of a movie really deserves like a 1. Throughout
the entire movie, there was so much shaking, that I had to close my eyes
for 5 minutes just to get rid of the dizziness. And extreme close ups?
Even those were done badly, it was like a constant earthquake was
happening. There was only 1 scene where the camera didn't shake, and
that was when it showed a helicopter hovering in the night sky.
***************************************************************************************
One blockbuster please...shaken, stirred...and blurred,

My wife got sick by the end of the movie and I managed not to by looking
away when it got really bad. Do yourself a favor and give this a miss.
**************************************************************************************
Honestly I wish I could say something was good about this movie, even
the acting. But I can't. Sorry. Good acting can't make up for terrible
writing, and the acting from most characters in the movie was mediocre
at best anyway. The action was bad. Everything was bad. Do not see this
for the love of God!
*************************************************************************************

Noget siger mig livet går videre, selv om jeg skulle gå glip af denne
her. Ingen Alien Invasion Film kommer nogensinde op på siden af 'Mars
Attacks' alligevel ;)

I øvrigt ligger der en engelsksproget version på a.b.boneless.
--

-JN-

Fra : Vidal

Dato : 03-04-11 11:43

Den 03-04-2011 11:35, J. Nielsen skrev:

> [...]
> when 80% of the shots are extremely herky jerky close-ups. There is not
> a single steady shot in the entire film. Not one.

Han har vist ikke hørt om dogmefilm eller

Anmeldelserne er helt unødvendigt negative. Jeg har set
langt være film.

> Noget siger mig livet går videre, selv om jeg skulle gå glip af denne
> her. Ingen Alien Invasion Film kommer nogensinde op på siden af 'Mars
> Attacks' alligevel ;)

Som jo var noget helt andet. Jeg fandt den temmelig kedeligt
forudsigelig i udførelsen, som selv humoren ikke kunne rette
op på. Jeg synes den minder lidt om de uudholdelige parodier,
man finder blandt amerikanske film (a la Hot Shots), selv den
ikke parodierer noget, så vidt jeg da ved.

----------------
I lyset af dine citater vil jeg tillade mig at citere
Ebbe Iversen:

http://www.b.dk/film/raedslen-fra-rummet

3 af 6 stjerner

Ak. Endnu en gang bliver Jorden invaderet af teknologisk overlegne rumvæsener,
og eftersom Bruce Willis ikke lige er i nærheden, bliver det denne gang Aaron
Eckhart, der som marinesoldat skal redde vores plagede planet.

Første halvdel af filmen virker med sit maniske håndholdte kamera forfriskende
realistisk - man ser kun ganske korte glimt af rumvæsenerne - og minder dermed
meget om Matt Reeves’ pseudodokumentariske monsterfilm »Cloverfield«, men i
anden halvdel mister »World Invasion: Battle Los Angeles« både intensitet og
originalitet, idet rumvæsenerne viser sig at ligne kluntede robotter, og
tonefaldet forvandler sig til en svulmende hyldest til det heroiske Marinekorps.
Hvis man kan få lov til kun at betale 50 procent billetpris, skal man nøjes med
at se første halvdel af filmen.
---------------

For helhedens skyld, vil jeg citere Roger Eberts afsluttende replik
i anmeldelsen:

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110309/REVIEWS/110309992/-1/RSS

Young men: If you attend this crap with friends who admire it, tactfully inform
them they are idiots. Young women: If your date likes this movie, tell him
you've been thinking it over, and you think you should consider spending some
time apart.

--------------

> I øvrigt ligger der en engelsksproget version på a.b.boneless.

Ja, det er rigtigt, postet for 14 timer siden, jeg har ikke været
ganske up-to-date.

http://www.binsearch.info/?q=world+invasion+los+angeles&max=100&adv_age=900&server=

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Vidal

Dato : 03-04-11 11:47

Den 03-04-2011 12:43, Vidal skrev:
> Jeg har set
> langt være film.

Øh ... værre.

Fra : DADK

Dato : 05-04-11 16:55

Vidal wrote:

> [...]
> man finder blandt amerikanske film (a la Hot Shots), selv den
> ikke parodierer noget, så vidt jeg da ved.

Ja, netop. Det er ikke en film man gider se en søndag eftermiddag, blot
for genkendelsens glæde.

> [...]
> en svulmende hyldest til det heroiske Marinekorps. Hvis man kan få lov
> til kun at betale 50 procent billetpris, skal man nøjes med at se første

DEt tror jeg gerne på. Så i The Daily Show Eckhart fortælle om at de
(skuespillerne) havde trænet sammen med marinere i så og så lang tid, og
hvor imponeret han var osv. Der har sikkert været standard review inde
over også, hvor militæret har ønsket scener lavet om eller klippet ud,
fordi de mener det stiller dem i et dårligt lys.
> [...]
> inform them they are idiots. Young women: If your date likes this movie,
> tell him you've been thinking it over, and you think you should consider

Ja, det samme kunne siges om 99% af alt det andet bras der kommer ud.
Man er også lidt forstyrret hvis man ser Harry Potter, Twilight eller
Far til fire i Jylland

Fra : DADK

Dato : 05-04-11 16:48

J. Nielsen wrote:

> [...]
> Attacks' alligevel ;)
>
> I øvrigt ligger der en engelsksproget version på a.b.boneless.

Jaja, anmeldelser Jeg har stor svaghed for den slags "platte"
scifi-film katastrofe/krigs-film. Mars Attacks er slet ikke i top, imho.
Næh - War of The Worlds, Starship Troopers, Deep Impact mm. Mars Attacks
er mere en genrekomedie.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-04-11 02:16

> [...]
> moder. Den er umulig at hente ned på pirat, siger min kilde der ellers
> bare leverer nye film til mig på en skive, så jeg overvejer at gå i

En anmelder i P1 mente at den var rædselsfuld og overfladisk uden at
berøre den dybere følelsesmæssige konflikt i mennesket...
Alene dét burde være en god grund til at se den!

- cep

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-04-11 04:09

On Fri, 08 Apr 2011 03:16:23 +0200, Claus E. Petersen wrote:

> En anmelder i P1 mente at den var rædselsfuld og overfladisk uden at
> berøre den dybere følelsesmæssige konflikt i mennesket...
> Alene dét burde være en god grund til at se den!
>
> - cep

Enig.

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 20:21

Claus E. Petersen wrote:

> En anmelder i P1 mente at den var rædselsfuld og overfladisk uden at
> berøre den dybere følelsesmæssige konflikt i mennesket...
> Alene dét burde være en god grund til at se den!

Haha, du har ret

Fra : DADK

Dato : 08-04-11 20:23

DADK wrote:

> Haha, du har ret

"uden at berøre den dybere følelsesmæssige konflikt i mennesket", sig
mig - det er heller ikke derfor jeg kan lide genren. Jeg synes bare det
fedt med actionbrag hvor mennesker kæmper imod rumuhyrer.