Frygt-baseret revselse Holger-løsning
Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-11 14:38

   Frygt-baseret revselse Holger-løsning

Kinesernes geniale humor siger

"   Beat your child once a day. If you don't know why, he does."
Chinese proverb
For selvfølgelig er det OK at 3årige er bange for tæv og derfor
aldrig går væk fra de ansvarlige - før det har alder så forældre der
ejer det, gør forståeligt at nu er det OK

Var Holger om natten faldet i vandhul var
skurk= forældre
der ikke havde lært ham a holde sig nær ansvarlige - og det læres nemt
hvis DEN MAN ELSKER TUGTER MAN, incl med et par milde lussinger, der
gør ondt en time men kan redde liv

Freuds civilisation kan være dræbende

   Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i
stedet for en sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund
Freud (1856-1939)

Når barnet er 6 år så kan leges med ord a la

   Jeg fordømmer enhver form for voldsanvendelse i opdragelsen af
en følsom sjæl, som man vil opøve til frihed og ære. Der er ligesom
noget slaveagtigt i strenghed og tvang, og jeg vil holde på, at hvad
man ikke kan opnå med fornuft, besindighed og omtanke, kan man heller
aldrig opnå med magt. Michel de Montaigne

Men velmeneri var næsten dræbende mod Holger

Fra : kk

Dato : 31-03-11 16:46

Bo Warming formulerede spørgsmålet:
> [...]
> aldrig opnå med magt. Michel de Montaigne
>
> Men velmeneri var næsten dræbende mod Holger

I næsegrus beundring af din enorme indsigt og erfaring vedrørende
børneopdragelse og omgang med børn i det hele taget, må jeg konstatere,
at du er bestemt til noget større end at være en stakkel på
invalidepension i Danmark, og være nødt til at henslæbe tilværelsen i
et hus som end ikke Låsby-Svendsen ville investere i. Derfor foreslår
jeg at du snarest omsætter den evt. resterende friværdi i din ejendom,
køber en billet til Kina, og kommer af sted i en fart.
Jeg er sikker på, at Københavns kommune, med glæde og lettelse vil
eftersende din pension.
God tur. Desuden er jeg sikker på, at politidirektøren er klar med en
erkendtlighed.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-11 16:58

On Thu, 31 Mar 2011 17:46:07 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>invalidepension i Danmark, og være nødt til at henslæbe tilværelsen i
>et hus som end ikke Låsby-Svendsen ville investere i.

Han har aldrig været oppe i min liga:
storbycharme-akademikerboligkvarter

Mine lejere og jeg klager ikke så dine luksusnykker er totalt
irrelevante

> [...]
>eftersende din pension.
>God tur. Desuden er jeg sikker på, at politidirektøren er klar med en

Du er ret asocial og offtopic at lade som om du svarer på mit
Holger-emne og så kommer du med skøre forslag om at forlade det land
jeg holder af

Tror andre end dig at Holger ELSKEDE at få vindjakke uaftageligt
påsat omvendt? med oplyning på ryggen a la spændetrøje/kyskhedsbælte
Mødre lyver når de har dårlig samvittighed

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 31-03-11 17:11

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eftersende din pension.
> God tur. Desuden er jeg sikker på, at politidirektøren er klar med en

Det er en beundrings værdig svada kort og præcis til Bo Warming.
Ja han kan blive en stor mand i Kina. Når tid kommer vil de rejse en kæmpe
statue af "Bo børneopdrageren".

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-11 18:25

On Thu, 31 Mar 2011 18:11:16 +0200, "Kurt H. Nedergaard"
<kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>>

>Det er en beundrings værdig svada kort og præcis til Bo Warming.
>Ja han kan blive en stor mand i Kina. Når tid kommer vil de rejse en kæmpe

Kineserne og japanerne kan ikke lære noget af os - ihvertfald ikke
noget positivt om børneopdragelse
Et par af min kones nevøer som jeg besøgte i Tokyo kort før vort
bryllup var overvægtige fordi de desværre lærer luksuskostvaner af os

Forgudelsen af Holger er nået CNN, der dog syns vi opdrager for frit
når unger stikker af så tovligt

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-11 18:55

On Thu, 31 Mar 2011 18:11:16 +0200, "Kurt H. Nedergaard"
<kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
>Ja han kan blive en stor mand i Kina. Når tid kommer vil de rejse en kæmpe
>statue af "Bo børneopdrageren".

Mine alt for få år som børneopdrager gør mig til især
skrivebordsteoretiker - og indsamler af visdom om børn:

"Barnet skal lære at opføre sig, så andre er flinke overfor ham,
og han ikke bliver hundset med. Barnets kærlighed til sig selv er
basis for ære og fair play."Rousseau
   "Unresolved dissonances in the relation of the character and
disposition of the parents, continue to reverberate in the nature of
the child, and constitute his inner suffering. Nietzsche
   "Børn, som man respekterer, lærer respekt. Børn, som man er
hjælpsom mod, lærer hjælpsomhed, lærer at tjene den svagere. Børn, som
man elsker, som de er, lærer også tolerance. På det grundlag opstår
deres egne idealer, som slet ikke kan være andet end menneskevenlige,
fordi de udspringer af oplevelsen af kærlighed".Astrid Lindgren

   Barnet bør have frihed, men ikke magt over læreren "Rousseau
(det glemmer vor tids lærere!)
Fæ   Familien er et af naturens mesterstykker. George Santayana

fæ   Children are unpredictable.You never know what inconsistency
they're going to catch you in next.      Franklin P Jones.
fæ   Den der har hustru og børn har givet skæbnen gidsler thi de
forhindrer alle store bedrifter både gode og slette Francis Bacon
fæ   He that hath wife and children hath given hostages to fortune.
Francis Bacon
fæ   Der er kun en eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn,
det er ved at opdrage sig selv. D.G. Monrad
Fæ   Familien er et af naturens mesterstykker. George Santayana
Fæ   K.E. Løgstrup i det følgende citat: "Barnet opdrages ikke for
dets egen skyld, men opdrages med henblik på det billede, som
forældrene ønsker, at andre mennesker må gøre sig af barnet i deres
meninger om dets optræden og måde at føre sig på".
fæ   Man må bære over med sine forældre - de har en generations
mindre erfaring at bygge på, end man selv har. Nis Petersen
1897-1943

   No man has ever lived that had enough, / Of children's
gratitude or woman's love.      William Butler Yeats
   Opdrag dine børn vel, så får du at vide, hvad du skylder dine
forældre. Søren Kierkegaard
   Parents can only give good advice or put them on the right
paths, but the final forming of a person's character lies in their own
hands. Anne Frank
      Det irriterende ved uhæmmede børn er, at de ofte
bliver lige så ordentlige og værdifulde mænd og kvinder, som de
velopdragne. Mark Twain
fæ   The fundamental defect of fathers is that they want their
children to be a credit to them.Bertrand Russell, The New York Times,
1963
fæ   There are one hundred and fifty-two distinctly different ways
of holding a baby - and all are right.      Heywood Broun
fæ   Vil du gøre noget godt for et barn, så gør dets mor glad.
Jødisk ordsprog
fæ   Vil man opdrage et menneske, må man begynde med hans
bedstemor. Victor Hugo
Fæ   Vor herre har ordnet det så viseligt, at børn gerne gentager
de anskuelser, der irriterer deres forældre mest.    Carl Erik Soya
fæ   When a father gives to his son, both laugh; when a son gives
to his father, both cry       Jewish ProverbAnonymous Saying
of Jewish Origin.
fæ   Who doesn't desire his father's death? Fedor
Dostoevsky 1821 - 1881
fæ**   Vi har alle en række "genganger-spøgelser" i os - ikke kun
hvad vi har fået med os fra far og mor, forfølger os. Der er alle
slags gamle, ufunktionelle opfattelser og fordomme. Det er ikke
levende i os men det sidder der og vi kan ikke blive af med det, Ibsen
fæ"Barnet bør have frihed, men ikke magt over læreren "Rousseau (det
glemmer vor tids lærere!)
fæa    Der kommer i ethvert menneskes liv uvægerligt et tidspunkt, da
han i sit væsens billede på ny møder sin egen far. Stephen Zweig
1881-1942
fæa   The worst misfortune that can happen to an ordinary man is to
have an extraordinary father.      Austin O'Malley
fæa   When one has not had a good father, one must create one.
Nietzsche
fæa**   Fathers and sons are much more considerate of one another than
mothers and daughters. Nietzsche
fæafa   Hvis fader og sønner lever godt sammen, forfalder hjemmet
ikke.
fæafa   Når en far berømmer sin søn, berømmer han sig selv. Kinesisk
ordsprog
fæafa   When one has not had a good father, one must create one. fæafa
You don't have to deserve your mother's love. You have to deserve your
father's. He's more particular      Robert Frost
Fæafa**   Woman understands children better than man does, but man is
more childlike than woman.      Nietzsche I like men to behave
like men - strong and childish.      Francoise Sagan Drengen dør
sent i en mand, og moderen vågner tidligt i en pige.       Anonym
fæafhh   There are fathers who do not love their children; there is no
grandfather who does not adore his grandson.      Victor Hugo
fæal   Enhver generation finder forældrenes smag rædselsfuld.
Frithiof Brandt
fæamo
fæautoritet**   Sønner har altid en oprørsk lyst til at blive skuffet
over det, som fædrene var grebet af.       Aldous Huxley   fæuf
We have to hate our immediate predecessors to get free of their
authority.      D. H. Lawrence
fæb   Barndomstiden er aldrig forbi.Der lever altid noget i os fra
dengang, det følger os, og det rækker helt ind i det evige. Olfert
Ricard
fæb   Forældrene lever videre. - De uopløste dissonanser i forholdet
mellem forældrenes karakter og indstilling klinger videre i barnets
væsen og udgør dets indre lidelseshistorie.Nietzsche Trusting in our
feelings simply means obeying our grandfater and grandmother more than
the god within us: our reason and experience.Nietzsche
fæb   Give me the children until they are seven and anyone may have
them afterwards.      St. Francis Xavier, Jesuitleder i
Japan 1580
fæb   If you love your children you will slap them sometimes, if you
love your wife you will leave her sometimes.       Malay Proverb
fæb   Parents wonder why the streams are bitter, when they
themselves have poisoned the fountain.      John Locke
(1632-1704)English Philosopher
fæbn   Jeg taler helst med børn; thi om dem dog håbe, at de kan blive
fornuft-væsener; men de, der er blevet det - Herre Jemini! Søren
Kierkegaard
fæBortset fra forældre ved alle mennesker, hvordan man opdrager børn.
Robert Lembke
FÆc   Barn foruden riis sjelden bliver viis.      Danske
Ordsprog
fæcx   To a hoarding father succeeds an extravagant son. Spanish
Proverb
fæEJ   Børn får de smuler,vi andre,der har magten, bestemmer de skal
have.      Ingeborg Brugger
   Hvor forældre gør for meget for deres børn, vil børnene ikke
gøre meget for sig selv.       Elbert Hubbard 1859-1915
   Opdrag børn, og du kommer til at sætte pris på dine forældres
godhed.      Kinesisk ordsprog
fækæ   Opdragelse er eksempel og kærlighed, intet andet. Friedrich
Fröbel
fækæ   The witty head, who defined upbringing like this, was not
wrong: whatever is left, when you have forgotten everything you have
learned in school.      Albert Einstein
færaAspkl    Hvo der er fød til pending(småmønt), bliver aldrig
dalers herre.      Danske Ordsprog
fæselv   When a father gives to his son, both laugh; when a son gives
to his father, both cry       Jewish Proverb, Anonymous
Saying of Jewish Origin
fæsf   Men profess a total lack of ability to wash baby's face simply
because they believe there's no great fun in the business, at either
end of the sponge.      Heywood Broun
Truman
fæsmiger   If children grew up according to early indications, we
should have nothing but geniuses.Goethe
fæu   Alle vore sympatier skyldes hvad vi blev tiltrukket af ved de
mennesker der lærte os op      Cicero
fæudd   De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har fuldstændig
misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at sige til sine
børn: I kan gøre, hvad I vil.       Astrid Lindgren

Fra : kk

Dato : 31-03-11 19:13

Bo Warming kom med følgende:

> [...]
> misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at sige til sine
> børn: I kan gøre, hvad I vil.       Astrid Lindgren

Ja, citater er godt, hvis man ikke selv har noget at bidrage med!
mvh
kk l-)

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-11 20:35

On Thu, 31 Mar 2011 20:12:30 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Bo Warming kom med følgende:

>Ja, citater er godt, hvis man ikke selv har noget at bidrage med!

Mit bidrag er at jeg i årtier har lånt titusinder af bøger på
biblioteker, fundet citaterne - før internet især - ladet mine børn
afskrive mod betaling, og siden udvælger og regigerer - jeg ku på den
halve tid rable originale betragtninger af mig men genier hvis visdom
har modstået århundreder har nogle særlige kvaliteter som ingen på
nettet kan leve op til