DR2 - Debatten i går
Fra : Ukendt

Dato : 25-03-11 10:27

http://www.dr.dk/DR2/D/Debatten/Udsendelser/2011/03/23105728.htm

"Debatten - DR
Soulaima Gourani:"Vi blander os, og tror vi skal redde hele verden.
Men Danmark har et helt vildt dårligt image ude i verden.
Vi er kendt for vores Muhammed-tegninger, og vi er kendt for vores
udlændingepolitik - "

Hvis Danmark har et helt vildt dårligt image ude i verden, hvorfor bliver de
så ved
med at strømme herop ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-03-11 11:33

On 03/25/2011 10:27 AM, Kim wrote:
> [...]
> udlændingepolitik - "
>
> Hvis Danmark har et helt vildt dårligt image ude i verden, hvorfor bliver de

Det er måske fordi vi ikke har nok af muhammed-karikaturer i tv, på
busser, toge, lygtepæle og lufthavne - desværre.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-11 12:26

On Fri, 25 Mar 2011 10:27:08 +0100, "Kim" <1_2_3.dk> wrote:

> [...]
>udlændingepolitik - "
>
>Hvis Danmark har et helt vildt dårligt image ude i verden, hvorfor bliver de
Gad vide om vort image blir bedre, hvis det kommer frem at DF er parat
til at bombe Gadafis fjender!
DF vil kun forsvare no fly zone men ikke støtte en borgerkrigspart
mere end en anden
Søvndal og Khader bedyrer at ifølge snak på Skype så er
antigadafierne VIRKLI FRIHEDSELSKENDE ! (ifl Pol 25.3)

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-03-11 12:43

On 03/25/2011 12:25 PM, Bo Warming wrote:

> [...]
> Søvndal og Khader bedyrer at ifølge snak på Skype så er
> antigadafierne VIRKLI FRIHEDSELSKENDE ! (ifl Pol 25.3)

Ku' det have en virkning på velmenener-krigsliderbukkene i DK, hvis
Gadaffi-familien udsendte en video med Christiania-sangen optaget i et
bombekrater i Tripoli?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-11 13:22

On Fri, 25 Mar 2011 12:43:19 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Ku' det have en virkning på velmenener-krigsliderbukkene i DK, hvis
>Gadaffi-familien udsendte en video med Christiania-sangen optaget i et
>bombekrater i Tripoli?
Sej ide - den sender jeg fluks som læserbrev til EB

I kan ikke slå os i hjel/ Vi er en del af jer selv. Tom Lundén på
"Christiania-pladen"

Fra : DADK

Dato : 25-03-11 13:39

Kim wrote:
> [...]
> udlændingepolitik - "
>
> Hvis Danmark har et helt vildt dårligt image ude i verden, hvorfor bliver de

Det var jo slet ikke hendes pointe at blande de to ting sammen. At
Danmark har et - angiveligt - dårligt image "ude i verden", eg
Mellemøsten, er jo ikke det samme som at ALLE har et dårligt indtryk af
Danmark.

Hendes pointe var såmænd den simple, at det da kun kan gå galt.
Mellemøstens befolkninger får jo ikke et andet indtryk af Danmark, fordi
vi begynder at bombe løs i Libyen - tværtimod vil det bare bekræfte det
allerede etablerede billede. Og det har Libyen jo allerede spillet på.

Fra : Ivannof

Dato : 25-03-11 07:15

On 25 Mar., 13:38, DADK <d...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> vi begynder at bombe løs i Libyen - tværtimod vil det bare bekræfte det
> allerede etablerede billede. Og det har Libyen jo allerede spillet på.

Èn ting er vores image i Mellemøsten - en anden ting er vores
selvrespekt. Jeg tror ikke vi skal stræbe efter et godt image i den
verden. Jeg ved ikke hvad der skal til for at få det til at lykkes,
lukke kvindesagen og give kvinder halv arveret og den slags? Blive et
diktatur?

Daffy var én dag fra at have kremeret hele den libyske
oprørsbevægelse. Jeg synes ikke vi skal afgøre krigen dernede, men jeg
synes det var nødvendigt at tage hans flyvevåben ud af drift. Med
andre ord: Kan vi leve med at se på når Daffy myrder, eller? Det
handler om selvrespekt.

Jeg er dansker, jeg synes at det er Mellemøsten der har et dårligt
image.

Hilsen Ivan

Fra : DADK

Dato : 26-03-11 03:58

Ivannof wrote:

> [...]
> synes det var nødvendigt at tage hans flyvevåben ud af drift. Med
> andre ord: Kan vi leve med at se på når Daffy myrder, eller? Det

Bevæggrunden var sølle. Vi taler om et lille beskedent oprør uden større
folkelig forankring, som ikke var organiseret og ikke stod til at vinde.
Det havde været noget helt andet hvis oprørerne ikke selv havde grebet
til våben og ikke selv havde dræbt f.eks uskyldige afrikanske
gæstearbejdere.

Hvis f.eks Gaddafi var begyndt at myrde fredelige demonstranter som dem
i Egypten kunne det have været relevant.

> Jeg er dansker, jeg synes at det er Mellemøsten der har et dårligt
> image.

Ja, på alle leder og kanter.

Fra : Ralph

Dato : 25-03-11 19:07

"Kim" <1_2_3.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/DR2/D/Debatten/Udsendelser/2011/03/23105728.htm
> Hvis Danmark har et helt vildt dårligt image ude i verden, hvorfor bliver
> de så ved
> med at strømme herop ?

Hvor mange milliarder fra "ude i verden" er strømmet herop? Og hvad med dem
dem der er strømmet ned oppe fra, er de bedre?

--
Ralph

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-03-11 19:29

Ralph <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d8cd9b3$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvor mange milliarder fra "ude i verden" er strømmet herop? Og hvad
> med dem dem der er strømmet ned oppe fra, er de bedre?

Men Ralphie - er du af den overbevisning, at vi ikke oplever pres på vore
grænser fra de steder i verden, hvor Danmark angiveligt skulle have et
dårligt image? Svar nu bare på dét, og så kan vi tage dine stråmænd og andre
forsøg på at afspore debatten, så du slipper for at svare på de ubehagelige
spørgsmål, bagefter.

Jeg tror seriøst, dine mink er klogere end dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.