MLarsens ganglie-nerver upsykiatriske
Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-11 01:57

MLarsens ganglie-nerver upsykiatriske
I debat om stammen og og ufrivillige bevægelser fandt Martin Larsen
nogle amatøragtige Wikipedie links som skulle sandsynliggøre
sammenhæng med basalganglier

Disse er del af begrebet hardwiring som bygger på fejlagtig analogi
til strøm-kredsløb
Man fandt at når nervetråde i barndommen modnes, dækkes de af myelin
Disse kaldtes hard wiring og den mere difuse kaldes softwiring
Det har vist sig at i hjernebarken hvor de væsenligste af vor
bevidsthed sker , er der ikke et overordnet nervetrådssyhstem som ved
modningen bygger "bifloder" op.

Der er ikke udført empirisk science på ganglier
Det er helt som højre-venstre hjerneforskelle OVERTRO uden brugbarhed
De der vil nedgøre social arv, hylder den halvbagte forskning om
ganglier

Men intet empirisk er fremlagt som gavner verden

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-03-11 11:26

On 03/25/2011 01:56 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
> ganglier
>
> Men intet empirisk er fremlagt som gavner verden

Jeg tror at du og dine søskende kan takke jeres klumphåndsmor-DNA for
jeres stammen. Jeg gætter at det var mors højre hånd, der var misdannet
= fejl i venstre hjernehalvdel. Denne fejl har I arvet og hos
romantiker-BW ses tydelig mangel på evne til rationel tænkning og /sund/
hæmning af vidtløftige/overlødige ideer (venstre hjernehalvdel).
Sprogcentret er blevet fejludviklet og flyttet til højre hjernehalvdel
som scanning viser ved stammere.

At BW i misforstået selvopofrelse har påtaget sig at være sin "mors
højre hånd" = moderbinding, som han aldrig har kunnet frigøre sig fra og
derpå blive voksen, gør ikke hans situation nemmere.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-11 13:17

On Fri, 25 Mar 2011 11:26:12 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jeg tror at du og dine søskende kan takke jeres klumphåndsmor-DNA for
>jeres stammen. Jeg gætter at det var mors højre hånd, der var misdannet

Nej , det var venstre næve der havde 5 knapper hvor der sku ha været
fingre - en sund udfordring og en hjælp til at finde en super usnobbet
partner, min far

> [...]
>hæmning af vidtløftige/overlødige ideer (venstre hjernehalvdel).
>Sprogcentret er blevet fejludviklet og flyttet til højre hjernehalvdel

Kan nogen følge MLs teori?

>At BW i misforstået selvopofrelse har påtaget sig at være sin "mors
>højre hånd" = moderbinding, som han aldrig har kunnet frigøre sig fra og
>derpå blive voksen, gør ikke hans situation nemmere.

Min situation har aldrig været nemmere - jeg har lige hevet en tand ud
på mig selv
NED MED EKSPERTVÆLDET

Undskyld jeg væltede dit korthus, men når du har 50% ods på dine gæt,
er du sku selv ude om det

Tourette gir Ralph Hemmingsen en helt anden forklaring på end ganglier
- dog kun hvis tidlig debut

Er der empiri vedr Tourette og ganglier på nogen måde, googl videre
end Wikipedie der ikke havde obduktion eller scanning ell lign - og
ingen lægetitler blandt forfatterne der argumenerede i stil med
folkeskolelærere der gerne ser stammen GENETISK for det gør forældrene
glade at fejlen nok er hos en fjern forfar og ikke social arv fra dem

Strukturforandringer i nucleus caudatus er seneste Tourette forklaring
Ikke genetisk men GABA-erge hæmning af globus palidus og
hormonændringer er jo ofte skabt af social arv

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-03-11 15:09

On 03/25/2011 01:17 PM, Bo Warming wrote:

> [...]
> på mig selv
> NED MED EKSPERTVÆLDET
>
> Undskyld jeg væltede dit korthus, men når du har 50% ods på dine gæt,

Jamen jeg er kun glad for at en hypotese bliver afkræftet - om
forbindelse ml klumphånd og stammen - og hjernesvulst som hos Nietzsche
tror jeg ikke på. Men resten jeg skrev holder nogenlunde - arvegangen er
måske fra fædrene side.

> Tourette gir Ralph Hemmingsen en helt anden forklaring på end ganglier
> - dog kun hvis tidlig debut

Har Penkowa-Ralf skrevet om det?

> [...]
> folkeskolelærere der gerne ser stammen GENETISK for det gør forældrene
> glade at fejlen nok er hos en fjern forfar og ikke social arv fra dem

Godt 2/3 er genetisk bestemt - ligesom ved IQ

> Strukturforandringer i nucleus caudatus er seneste Tourette forklaring
> Ikke genetisk men GABA-erge hæmning af globus palidus og
> hormonændringer er jo ofte skabt af social arv

Du er på sporet af basal-ganglier.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-11 16:08

On Fri, 25 Mar 2011 15:09:04 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jamen jeg er kun glad for at en hypotese bliver afkræftet - om
>forbindelse ml klumphånd og stammen - og hjernesvulst som hos Nietzsche

Det var Nietxsches FAR der havde stor svulst - Nietzsche havde
hypokondrisk lammelse og var smertepatient siden tidlig skoletid - og
simulerede sig til en neuro-syfilis megalomani

>tror jeg ikke på. Men resten jeg skrev holder nogenlunde - arvegangen er
>måske fra fædrene side.

>Har Penkowa-Ralf skrevet om det?
Afsnittet om Tourettee sidst i lærebogs-murstenen antyder en masse
anatomi jeg ikke forstår - men kun hvis tidli debut. Har social arv
skabt noget bæredygtigt er det en helt anden sag
Inten obduktioin, scanning eller lignende eksperimentelt og praktisk
nævnes så det er et fupnummer helt som dine Wikipedia links og næsten
al modsigelse af social-arv-bondefornuft ad modus Holberg

Et er et søkort at forså et andet er et skib at føre (politisk
kandestøber)

Man sir nok at Jeppedrikker men ikke hvorfor

>Godt 2/3 er genetisk bestemt - ligesom ved IQ

   Man kan kun have tiltro til en statistik, når man selv har
forfalsket den.      Winston Churchill

>Du er på sporet af basal-ganglier.
GABA er et hormon
De ændres let af social arv
De nævnte hjerneanatomiske størrelser er sikkert morfologisk afgjort
af DNA
Menlærebogen melder indtet om FUNKTION hviket er prioritet for mig.

Du er glad for kvarthjernet støtte fra piksutter-Penkovas
Føtex.flaskedreng Ralph Hemmingsen

Ja forguder man læger og foragter science finder man nok et halmstrå
at klynge sig til