Det her lyder faktisk ganske fornuftigt
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-03-11 13:44

Det lyder ganske fornuftigt hvis man ændrer på reglerne om at sælge
fødevarer som har overskredet sidste salgsdato SÅFREMT at disse fødevarer
ikke er sundhedsskadelige og IKKE MINDST såfremt at folk gøres opmærksom på
at denne vare har overskredet sidste salgsdato. Det bør efter min mening så
være sådan at det bliver et krav at disse vare bliver lagt i en bestemt
gruppe af varer med nedsatte priser på grund af overskredet salgsdato.

Ligeledes synes jeg at det er en fin ide hvis det bliver tilladt at give
madvarer væk såfremt at folk er gjort opmærksom på at der er tale om
overskridelse af sidste salgsdato (hvilket de jo nok er klar over på
forhånd).

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/24/123200.htm?rss=true

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 24-03-11 15:06

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:b0Hip.547$in3.251@newsfe17.iad...
> [...]
> madvarer væk såfremt at folk er gjort opmærksom på at der er tale om
> overskridelse af sidste salgsdato (hvilket de jo nok er klar over på

Nå Kim Larsen du går også ind for handel med brugt mad.
Det der er overskredet sidste salgs dato kan Rødekors få til deres nødhjælp.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-03-11 15:42

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d8b4fd1$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Nå Kim Larsen du går også ind for handel med brugt mad.

Nej ikke brugt mad, jeg går ikke ind for at rode rundt i fækalier, det er
noget du skal snakke med Bo Warming om.

> Det der er overskredet sidste salgs dato kan Rødekors få til deres
> nødhjælp.

Jo men kun inden for Danmarks grænser. Og her er jo nok af behov for
nødhjælp nu hvor din regering med hjælp fra Dansk Folkeparti har hærget
Danmark socialpolitisk i næsten 10 år.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-11 22:59

> [...]
>
> Nå Kim Larsen du går også ind for handel med brugt mad.
> Det der er overskredet sidste salgs dato kan Rødekors få til deres

Problemet er jo langt hen ad vejen at mange "sidste salgs datoer" er
arbitrære i forhold til varens egnethed som menneskeføde og bevirker at der
foregår et enormt spild af fødevarer.

Og for en del varer giver datoerne jo slet ingen mening - eksempelvis for
fødevarer som nogen foretrækker efter de har været lagret et stykke tid -
eksempelvis kød, ost, diverse surmælksprodukter, fermenterede æg, vin osv.

Det virker lidt som en dum undskyldning for ikke at sætte sig ind i hvordan
man vurderer fødevares kvalitet

Fra : DADK

Dato : 26-03-11 03:34

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
>
> Det virker lidt som en dum undskyldning for ikke at sætte sig ind i hvordan

Jeg synes også det lyder en smule debilt. Man kunne jo så bare forlænge
holdbarhedsdatoerne generelt på de berørte produkter, eksempelvis.
Spildet i husholdningerne vil man overhovedet ikke komme til livs på den
måde - det er vist 65 kilo om året per dansker der ryger i skraldespanden.

Fra : kk

Dato : 24-03-11 15:07

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) formulerede
spørgsmålet:
> [...]
> madvarer væk såfremt at folk er gjort opmærksom på at der er tale om
> overskridelse af sidste salgsdato (hvilket de jo nok er klar over på

Det kan du have ret i, men det forudsætter at der bliver en
"tidsfrist", efter hvilken det absolut ikke går an at fortære varen.
Denne frist vil måske variere. alt efter varens art. Men hvordan pokker
skal butikkerne kunne administrere dette under ansvar for, om folk
bliver syge eller ej.
mvh
kk B-)

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-03-11 16:53

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kan du have ret i, men det forudsætter at der bliver en
> "tidsfrist", efter hvilken det absolut ikke går an at fortære varen.

Enig, det er nødvendigt.

> Denne frist vil måske variere. alt efter varens art.

Enig.

> Men hvordan
> pokker skal butikkerne kunne administrere dette under ansvar for, om
> folk bliver syge eller ej.
> mvh
> kk B-)

Dette ansvar skal forretningerne så måske også fritages for når det handler
om den slags varer såfremt at de overholder de retningslinjer som man er nød
til at sætte op for den slags.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 24-03-11 23:24

Den 24-03-2011 13:43, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> madvarer væk såfremt at folk er gjort opmærksom på at der er tale om
> overskridelse af sidste salgsdato (hvilket de jo nok er klar over på

jeps.. nedsæt prisen løbende med 25% per dag som overskrider sidste
salgsdato.

Efterhånden opdager folk vel hvad der kan holde sig og hvor længe.

Kød og anden fersk mad bør nok undtages, men havregryn, dåsemad,
småkager o.l. har jeg det helt fint med at man ikke destruerer uden videre.

- cep

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-03-11 15:37

"Claus E. Petersen" <snurrberget@REMOVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kød og anden fersk mad bør nok undtages, men havregryn, dåsemad,
> småkager o.l. har jeg det helt fint med at man ikke destruerer uden

Helt enig.