Regeringen løj Danmark 43 Milliarder krone~
Fra : Lyrik

Dato : 24-03-11 01:51

Man har nu fundet en regnefejl på 43 øre!....undskyld! 43 milliarder
danske kroner! Ved at lyve Danmark 43 milliarder kroner fattigere,
overskred vi konvergenskravene på højst 3% underskud på
nationalbudgettet.

Derfor fik vi en reprimande i EU! Vi fik også at vide at med så dårlig
økonomi, kunne vi slet ikke blive optaget i den forjettede EURO-zone!
Danmark kunne slet ikke komme ind i EURO-en.

Nu kommer det frem at Danmark holdt sig på 2,9%, hvilket altså trods
en krisetid holdt Danmark på den sikre side af EU-kravene!

Soc. ytrer at regeringen med vilje lavede regnefejlen for at få en
næse af EU. Så vi kunne begnde at krybe og logre og ønske EURO.

Jens

Fra : DADK

Dato : 24-03-11 09:48

Lyrik wrote:
> [...]
> danske kroner! Ved at lyve Danmark 43 milliarder kroner fattigere,
> overskred vi konvergenskravene på højst 3% underskud på

Det er jo 100 gange bedre om man havde regnet den anden vej. Det kaldes
rettidig omhu. I stedet for at satse på at alting bare var i skønneste
orden kalkulerede man med at finanskrisen gjorde mere ondt end den så i
sidste ende viste sig at gøre.

Det er da glædeligt at vi har en ansvarlig regering.

> Derfor fik vi en reprimande i EU! Vi fik også at vide at med så dårlig
> økonomi, kunne vi slet ikke blive optaget i den forjettede EURO-zone!
> Danmark kunne slet ikke komme ind i EURO-en.

Og hvad så? Vi skal da ikke ind i euroen alligevel.

> Nu kommer det frem at Danmark holdt sig på 2,9%, hvilket altså trods
> en krisetid holdt Danmark på den sikre side af EU-kravene!

Ja, efter uventede skatteindtægter og større eksport end forventet.
Glædeligt.

Husk i øvrigt at S stemte for spareplanerne, og i øvrigt dengang påstod
at det var endnu værre en regeringens estimater. "Skønmaleri" og andre
gloser var dengang blandt Henrik Sass Larsen og Helle T's yndlingsudtryk.

> Soc. ytrer at regeringen med vilje lavede regnefejlen for at få en
> næse af EU. Så vi kunne begnde at krybe og logre og ønske EURO.

Sikke noget vrøvl. Det er damned if you do, damned if you dont. Alt hvad
regeringen foretager sig bliver kritiseret, og det bliver kritiseret at
de ikke kan spå i krystalkugler, og det kritiseres at de ikke prøver.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-11 19:52

> og det bliver kritiseret at
>de ikke kan spå i krystalkugler, og det kritiseres at de ikke prøver.

Økonomisk regnefejl på milliarder kan måske forklares ved aktiekurser.
Når man ikke kan gennemskue dette, bør man stemme på det parti, der er
mest mod indvandring. Dvs DF. Det emne bør ved valget overskygge de
økonomiske emner. Alt bør sættes ind på at dreje debatten, så valget
bliver om vort største problem, Islam.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-11 10:12

On Thu, 24 Mar 2011 00:51:02 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Soc. ytrer at regeringen med vilje lavede regnefejlen for at få en
>næse af EU. Så vi kunne begnde at krybe og logre og ønske EURO.
Der skal forhåbentlig mere til før patrioter kryber og logrer for EURO
diktaturet som kan sammenlignes med Gadafis

Mest mulig selvbestemmmelse, ja tak,
Mindst mulig centralisering

Men for at klare konkurrence er det ok med ens sorteringsregler for
krumme agurker o.a. frivillig harmonisering

Stemmer vi fra hjemmet , kan vi spare nogle kommisærer og selv sige
fra om hvormange muslimer må slippe fra Lampedusa til faslandet mm

Når briter er imod bombning af Gadafi er vi nok også - hold
elektroniske folkeafstemninger om sådant og bortspar kommisærer og
parlament som vil trykke velmenerløsninger ned over os

Tyskerne havde aldrig stemt ja til holocaust, hvis
Svejtsdemokrati-havde været på skinner i Weimar-republikken

Men de havde nok givet fire års fuldmagt til at Hitler afskaffede
arbejsløshed

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 24-03-11 23:16

Den 24-03-2011 08:51, Lyrik skrev:
> [...]
>
> Soc. ytrer at regeringen med vilje lavede regnefejlen for at få en
> næse af EU. Så vi kunne begnde at krybe og logre og ønske EURO.

Hey! Claus Hjort Frederiksen bedyrer jo at der ikke var skjulte
dagsordner, og da han jo kommer fra en regering der sætter moral og
værdier i højsædet, må man selfølgelig stole på ham, også selvom han
både har løjet og bedraget og kun er minister fordi DF (som sædvanlig)
holdt hånden under den mest magtarrogante, selvfede og amoralske
regering Danmark har haft i.. well, aner egentlig ikke om det nogensinde
har været værre.

- cep

Fra : N_B.DK

Dato : 25-03-11 06:08

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> wrote in message
> Man har nu fundet en regnefejl på 43 øre!....undskyld! 43 milliarder
> danske kroner!

Kun I DK er folk så hjernedøde at brokke sig over et lavere underskud end
frygtet, men det viser jo desværre alt for godt hvad vi kan forvente af de
næste mange år.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 25-03-11 07:16

Den 25-03-2011 06:07, N_B.DK skrev:
> [...]
> frygtet, men det viser jo desværre alt for godt hvad vi kan forvente af de

ye, right...

"lavere underskud end frygtet".. CHF har jo før lavet numre for at få
sin ideologi ind af bagdøren.
Denne gang var det endnu et angreb på organiseret arbejdskraft, næste
gang bliver det atter en reduktion af af alle offentlige ydelser til dem
som har mindst.
Store sociale gab giver jo øget dynamik.. goddaw do..

Man aner et mønster fra den svenske regering der netop sikrer at
middelklassen får en fornemmelse af at have det lidt bedre
(skattelettelser), så de atter engang stemmer borgerligt, og helt
accepterer at underklassen endnu mere glider imod et pjalteproletariat,
anno 10'erne.

- Så længe det ikke sker her, så er det nok noget fis!

Gad vide om regeringen alligevel ikke lover skattelettelser til
middelklassen lige før eller efter sommerferien, nu hvor vi så har 40
mia. "ekstra" at gøre godt med, i håbet om at alle glemmer de "små"
fejltrin, og undlader at spekulere over hvordan tingene var og hvordan
de er blevet i løbet af 10 år.

- cep

Fra : DADK

Dato : 25-03-11 08:03

Claus E. Petersen wrote:

> ye, right...
>
> "lavere underskud end frygtet".. CHF har jo før lavet numre for at få
> sin ideologi ind af bagdøren.

Se den påstand er jo netop uunderbygget og amoralsk. Motivanalyse når
det er værst. Som overvismanden kunne fortælle allerede i går morges, så
tog alle jo fejl, og lige så meget fejl eller mere som regeringen. Der
er tale om 800-900 mia og der er 117 ubekendte faktorer som eksport,
konkurser, renten, aktiekurser og meget mere. Der skal ikke gættes
særlig meget forkert i et enkelt tal før det slår markant igennem.

(...)
> Gad vide om regeringen alligevel ikke lover skattelettelser til
> middelklassen lige før eller efter sommerferien,

De kommer alligevel. Skattelettelserne blev bare udskudt. Og de rammer
jo også middelklassen.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 25-03-11 08:16

Den 25-03-2011 08:03, DADK skrev:

> [...]
>
> (...)
>
> De kommer alligevel. Skattelettelserne blev bare udskudt. Og de rammer

De har ikke ramt de lavest lønnede endnu, men det kan jo være at det
kommer hvis de borgerlige beholder magten efter valget!

Nå nej... der skal jo være forskel på sociale klasser så der skabes dynamik.

- cep

Fra : DADK

Dato : 25-03-11 13:41

Claus E. Petersen wrote:

> De har ikke ramt de lavest lønnede endnu, men det kan jo være at det
> kommer hvis de borgerlige beholder magten efter valget!

Med "ramt" mener jeg naturligvis at de skattelettelser der er sat på
pause også vil komme middelklassen til del. Faktisk endda mere, hvis du
ser på antal mennesker og kroner og ører ift provenu i statskassen ift
de "rige".

De allerlavest lønnede har i øvrigt også fået en masse ud af regeringens
skattelettelser, Alle betaler i dag mindre i skat, samtidig med at der
aqldrig er brugt flere penge på velfærd og forsørgelse af de svage grupper.

> Nå nej... der skal jo være forskel på sociale klasser så der skabes
> dynamik.

Herregud.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 25-03-11 10:06

On Fri, 25 Mar 2011 07:15:36 +0100, Claus E. Petersen wrote:

> ye, right...
>
> "lavere underskud end frygtet".. CHF har jo før lavet numre for at få
> sin ideologi ind af bagdøren.

Din sølvpapirshat er defekt.

<snip resten af vrøvlet>

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 25-03-11 10:46

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Din sølvpapirshat er defekt.
>
> <snip resten af vrøvlet>

SA mand lad være med at med at udtale dig om noget du ikke ved noget om, det
virker ærligt talt så dumt.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 25-03-11 10:57

On Fri, 25 Mar 2011 10:45:33 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> SA mand lad være med at med at udtale dig om noget du ikke ved noget om, det
> virker ærligt talt så dumt.

Det burde du have sagt til CEP.

Son en anden skrev, så var det jo ALLE og ikke kun regeringen, der havde
forventet et større underskud. At regeringens ansvarlige finanspolitik har
sørget for at underskudet er blevet langt mindre end forventet, er det da
kun hjernedøde rødtosser der kan kritisere regeringen for.

Fra : N_B.DK

Dato : 25-03-11 11:04

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> wrote in message
> SA mand lad være med at med at udtale dig om noget du ikke ved noget
> om, det virker ærligt talt så dumt.

Så du mener altså hans sølvpapirhat er iorden?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-11 08:47

"N_B.DK" skrev i meddelelsen

>Kun I DK er folk så hjernedøde at brokke sig over et lavere underskud end
>frygtet, men det viser jo desværre alt for godt hvad vi kan forvente af de
>næste mange år.

Kan vi forvente, at du bliver i stand til at gennemskue en aprilsnar?

http://www.jobindex.dk/cgi/showarchive.cgi?tid=h235425

Ring a bell? Det er snart den tid igen, Nicholas Bryde.

Fra : N_B.DK

Dato : 25-03-11 11:09

"Thomas M" <not_here> wrote in message
> Kan vi forvente, at du bliver i stand til at gennemskue en aprilsnar?

Skal vi finde overskriften fra mit indlæg? du ved det de 2 ord "top humor"
som du nu efter 3- (eller er det 4 år nu) stadig ikke har fattet?

> http://www.jobindex.dk/cgi/showarchive.cgi?tid=h235425
>
> Ring a bell? Det er snart den tid igen, Nicholas Bryde.

Du må være en af denne nations mest hjernedøde borgere, ikke være i stand
til at læse, og derefter give andre skylden for dine mange manglende evner.

--
MVH. N_B_DK