Allergikerne styrer Danmark
Fra : Lyrik

Dato : 23-03-11 06:59

På et plejehjem var et opslag om at undgå en række blomster til
beboerne, da "en ansat var allergisk overfor disse!"
Allergikeren bestemte hvilke blomster plejehjemsbeboerne kunne modtage
og hvilke der var forbudt!

Jeg har lige spurgt om min gamle svigerfar kunne komme på plejehjem
nær sin datter, som han ønsker.
Han har en huskat på det plejehjem hvor han P.T. befinder sig.
Virumgård plejehjem i Lyngby meldte at man slet ikke kan have husdyr
på Virumgård-fordi!!: Nogle kan være allergiske over for dem!

Således er de gamle afskrevet kæledyr, af allergiske grunde!

God nat og sov godt!

jens

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-03-11 14:15

Den 23/03/11 13.58, Lyrik skrev:
> [...]
> på Virumgård-fordi!!: Nogle kan være allergiske over for dem!
>
> Således er de gamle afskrevet kæledyr, af allergiske grunde!

Ja, her går det godt

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-11 17:51

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
71806f75-7600-499a-b123-48f436649ebd@w21g2000yqm.googlegroups.com:

> [...]
> på Virumgård-fordi!!: Nogle kan være allergiske over for dem!
>
> Således er de gamle afskrevet kæledyr, af allergiske grunde!

Det er spillereglerne, når alt ansvar overlades til statsmagten. Og det er
forøvrigt et system, du med næb og klør forsvarer i alle andre sammenhænge,
når du drager på korstog mod liberale/borgelige, der ønsker et samfund, hvor
vi alle tager et større, personligt ansvar. Herunder et større, personligt
ansvar for, at vore ældre familiemedlemmer får en værdig alderdom.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-11 04:29

On Wed, 23 Mar 2011 17:51:08 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vi alle tager et større, personligt ansvar. Herunder et større, personligt
>ansvar for, at vore ældre familiemedlemmer får en værdig alderdom.

Sosuer tilbyder sjældet samme værdighed som Thyra Frankn

Fra : Peter Heide

Dato : 23-03-11 19:29

[...]

Svar : Der er da også mange beboelser hvor man ikke må have hund og kat. Det
er sgu' da ikke så udsædvanligt. Syntes det er helt fair at nogle plejehjem
nægter kæledyr . Der er mange der er allergiske over for pelsdyr og især
katte.

Man skal da være idiot for at harmes over Virumgårds kæledyrs-politik. Din
gamle svigerfar kan købe sig en undulat, det er sikkert tilladt.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-11 04:28

On Wed, 23 Mar 2011 19:28:38 +0100, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

> [...]
>
>Man skal da være idiot for at harmes over Virumgårds kæledyrs-politik. Din
>gamle svigerfar kan købe sig en undulat, det er sikkert tilladt.

Tror du? Parfume er ofte så forbudt som tobaksrøg. Passiv indånding af
syntetisk kemi.Sosuer er som SS-fangevogtere

Stem Thyra Franks parti - eller DF - hun harmes over alle forbud

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-11 23:00

On Wed, 23 Mar 2011 05:58:42 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>på Virumgård-fordi!!: Nogle kan være allergiske over for dem!
>
>Således er de gamle afskrevet kæledyr, af allergiske grunde!

Jens hetzer mod Thyra Frank som netop gir ret til kæledyr og røg på
plejehjem

Stem LA hvis ikke du er mand for at stemme DF

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-11 16:31

On 23 Mar., 17:51, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Lyrik <jenserikb...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 71806f75-7600-499a-b123-48f436649...@w21g2000yqm.googlegroups.com:

> Det er spillereglerne, n r alt ansvar overlades til statsmagten. Og det er
> for vrigt et system, du med n b og kl r forsvarer i alle andre sammenh nge,
> n r du drager p korstog mod liberale/borgelige, der nsker et samfund, hvor
> vi alle tager et st rre, personligt ansvar. Herunder et st rre, personligt
> ansvar for, at vore ldre familiemedlemmer f r en v rdig alderdom.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er jo ikke det eneste man vælger regering på.
Jeg har mistro til LA, fordi en 40% flad skat vil skabe et gigantisk
hul i statskassen. Flere journalister har påpeget det overfor Anders
Samuelsen og spurgt ham hvad det så er, han vil spare væg af de
sociale ydelser.
Han svarer med tavshed!
Han har flere gange brugt vendingen "At skære i kerneydelserne er
vejen frem!" Hvad er det konkret for kerneydelser han vil skære i?
Amerikanerne er ved at gå væk fra deres minimalstatsprincip omkring at
lade folk lide uden offentlig sygehjælp o.s.v. lige på det tidspunkt
hvor de er ved at opdage behovet for bedre sociale ydelser vil Anders
S. gøre det som USA er ved at tage afstand fra?

Anders S. er enlig på en suspekt måde. Det er som om han ikke evner at
være noget for andre og derfor vil skære alle ydelser til disse andre
væk. Snuptagsløsninger! Det er noget vi kender fra Glistrup!
Havregrødsautomater på gadehjørnerne til erstatning for rimelig
respektabel bistand.
En telefonsvarer som sagde at :"Vi har overgivet os!" som erstatning
for et forsvar. Den slags løsninger kommer gerne fra karakterafvigere.
De blev populære i fortiden og det kostede verdenskrige at komme af
med dem igen.
Aders S. vil give mere privat frihed, men på bekostning af hvad?

Kan du svare på det?

MvH
jens

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-11 04:26

On Wed, 23 Mar 2011 15:31:18 -0700 (PDT), Lyrik
> [...]

>med dem igen.
>Aders S. vil give mere privat frihed, men på bekostning af hvad?

Glistrups geniale telefonsvarer Gandhi-løsning ku ha reddet os fra at
blande os i Libyen-borgerkrig, men den sindsyge er ukristne hadefulde
morderiske Lyrik intens tilhænger af den nutidige danske
Hitler-aggression

Glistrup = Gandhi

Make sex not war

Flower power über alles

Men Lyrik hader minimalstatens bud og skriger med Løkke MYRD MYRD MYRD
MYRD MYRD

Tyskerne er genier - social arv fra Hitler ? - deres
ikke-stemmeafgivning i FN var IMOD KRIG, russerne og kinesernes mangel
på veto var FOR KRIG

Verden har for få Angela Merkel genier

At bekrige Irak og at bekrige Gadafi er et fedt

Diktatorstyrer forstår vi intet om, selvom vi skylder vore egne
Christian1- 8 og Frederik 1-6
vort demokrati, og ALT og ingen af dem var bedre diktatorer end
Gadafi
- - - - - - -
Gandhi sov med sit 16årige barnebarn da han var 70 - hvorfor har
Martin Larsen ikke hetzet mod denne NUTIDIGE pædofil-profet der
levede til 1948 ?

Mohandas Gandhi 1860-1948

"Øje for øje gør verden blind, Gandhi

"Du må selv være den forandring du ønsker at se i verden. Gandhi(og
han ønskede afslappet holdning til sex)

"Hate the sin and love the sinner.Mohandas Gandhi

"Morality is contraband in war. Mohandas Gandhi

War is an unmitigated evil, but it certainly does one good thing, it
drives away fear and brings bravery to the surface. Mohandas Gandhi

En ting, der bliver opnået med vold, kan man kun beholde med vold."
Mahatma Gandhi

Fra : Ivannof

Dato : 24-03-11 16:26

"Lyrik" skrev i meddelelsen

> [...]

hul i statskassen. Flere journalister har påpeget det overfor Anders
Samuelsen og spurgt ham hvad det så er, han vil spare væg af de
Jeg ved godt at følgende er en meget generel betragtning:
Hvis ikke jeg skulle betale så meget i skat, så kunne det være jeg selv
kunne betale de ting jeg ellers søger om tilskud til.

Det betyder jo ikke at fordi, der betales mindre i skat at der dermed er
færre penge i omløb. Det betyder bl. a. at der ikke skal sidde folk i det
offentlige, der skal administrere mine penge, som jeg betaler i skat og de
betaler mig som tilskud.

Jeg mener godt man kan skrue ned for services til os almindelige mennesker
uden væsentlige skavanker.

Der er folk i Danmark, der har brug for vores fælles hjælp for at føre en
tålelig tilværelse. Nu når tre fjerdedele af populationen mener at de
betaler så meget i skat, at de har KRAV på alle mulige ting leveret (gratis)
af det offentlige, - ja, så mener jeg det er gået over gevind.

Hvis det ikke skal gå over gevind og helt gå i kage er vi nødt til at få
folks indstilling til at modtage fra det offentlige tilbage til at det er
noget man gør af nød. Ikke fordi man har et krav!

Hilsen Ivan

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-03-11 13:12

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for et forsvar. Den slags løsninger kommer gerne fra karakterafvigere.
> De blev populære i fortiden og det kostede verdenskrige at komme af

Den er ikke helt ved siden af den analyse. Anders Samuelsen står som leder
af et højrerabiat parti som selv Venstre ryster på hovedet af.

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Lyrik

Dato : 24-03-11 14:35

On 24 Mar., 16:25, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> folks indstilling til at modtage fra det offentlige tilbage til at det er
> noget man gør af nød. Ikke fordi man har et krav!

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vær hilset Ivan!

Så istedet for at kaskorforsikre bilen, så betaler vi selv
totalskaden?
Vi kan sige at dit argument afmonterer al forsikringstanke?
At vi betaler sygesikring over skatten betyder bare at den
mindrebemidlede betaler mindre end den velbeslåede for at få denne
sikring.

Vi har jo sygesikringen for at få hjælp til en totalskade, hvis vi får
den. Modtager folk ikke hjælp af virkelig nød?
Vi er jo efter dem hele tiden som modtager uberettiget hjælp! Kan vi
så ikke gå ud fra at resten af hjælpen er berettiget?

Det jeg oplever er at i takt med at velstanden stiger i middelklassen,
så bliver denne i stigende grad ligesom bønderne i sin tid var overfor
landarbejderne. Gniere og nærige. Den mindrebemidlede skal klare sig
for stadig mindre, mens vi andre køber en ny forårsbil!

MvH
Jens

Hvis folk får mindre hjælp, så øger du de sociale modsætninger i
samfundet. Øgede sociale spændinger giver utilfredshed og i sidste
ende revolution. Den retfærdige fordeling giver solidaritet.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-03-11 13:26

> Hvis folk får mindre hjælp, så øger du de sociale modsætninger i
> samfundet. Øgede sociale spændinger giver utilfredshed og i sidste
> ende revolution. Den retfærdige fordeling giver solidaritet.

Det er præcis det som er bevæggrunden til protester og demonstrationer i de
arabiske lande og desværre også borgerkrig i Libyen. Det er social/økonomisk
ulighed. Det er et opgør med de gamle herskere om fordelingen af
"samfundskagen", det er et opgør med udsigterne til et liv i arbejdsløshed
og fattigdom. Det er et opgør mod diktaturerne med et ønske om demokratiske
tilstande og retfærdighed. Jeg tror på at demokrati kan brede sig som en
steppebrand ud over hele den arabiske verden hvis de rette omstændigheder er
til stede og det tror jeg de er nu. Det er ikke ensbetydende for at
fattigdommen og arbejdsløsheden forsvinder men det giver bedre
forudsætninger for en udvikling i den rette retning.

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ivannof

Dato : 25-03-11 03:27

On 24 Mar., 21:35, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> samfundet. Øgede sociale spændinger giver utilfredshed og i sidste
> ende revolution. Den retfærdige fordeling giver solidaritet.

Lad os gemme "ret og rimelighedsdiskussionen" til en anden gang og
holde os til det med forsikringerne.

Der er nogle, som gerne vil forsikres mod alt, hvad der kan gå galt.
Det kan de bare gøre. Men det er dyrt!

Samfundsmæssigt kan man godt betragte alt det med skat og sociale
ydelser og alt det der, som eet kæmpemæssigt forsikrings cirkus. Er
det egentligt ikke det det er? Forsikring mod arbejdsløshed, sygdom,
barnløshed, (for)sikring af uddannelse, fritidsaktiviteter, pension,
genoptræning, talentudvikling. I sidste ende kan samfundet bruge alle
de penge vi tjener til at sikre at vi har det godt livet igennem, men
så er det ligesom da vi var børn igen. Forældrene har ansvaret - de
har vi alligevel ikke forstand på. Jeg husker bare også at det var
mine forældre, der havde pengene og bestemte, hvad der var relevant
for mig at bruge penge på. Jeg ligefrem GLÆDEDE mig til at blive 18 og
kunne bestemme selv, have mine egne penge - og lave mine egne
fejltagelser.

Jeg synes det er på tide at prøve at vurdere hvor meget
samfundsmæssigt forsikring, der skal være for at en dansker kan være
dansker livet igennem. Med andre ord: Hvor meget ansvar skal staten
tage for os og hvor meget ansvar for eget liv skal vi selv tage.

Der vil altid være nogle der kommer i klemme. Der vil altid være en
syg, som ikke får den behandling som en svoger har hørt skulle være
bedre end noget andet. Hvis vi skal dæmme op for alle mulige
historier, vil det danske sygehusvæsen være så dyrt at vi andre kommer
i klemme - som skatteydere. Jeg mener, vi skal jo alle dø. Jeg ville
have dårlig samvittighed på vej til skt Peter, hvis 2 måneders
udsættelse af det uundgåelige har kostet flere millioner.

Jo mere vi forsikres, jo mere er det andre mennesker (institutioner)
der bestemmer for os og tager ansvaret. Det er vel ikke total
ansvarsløshed du agiterer for?

Hilsen Ivan

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-03-11 13:17

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad os gemme "ret og rimelighedsdiskussionen" til en anden gang

Hvorfor dog det ? Det er da altid underholdende at se hvad højrefjolserne
har at byde ind med på det område. Jeg fornemmer for eksempel muligheden for
underholdende indlæg fra jubelidioten inde på Hvidovrevej, vores alle
sammens slumdog, Jens Rovsing Bruun.