Islam på vej hvorhen?
Fra : Lyrik

Dato : 23-03-11 06:49

Islam og vesten har forskellige forbilleder.
Islams forbillede er gudsstaten med en enehersker i spidsen. Deres lov
er koranen, med dens oldnordiske syn på alting.
Det er en old-gammel mande-verden, hvor mændene ejer børnene, konerne,
magten og samfundet.

Skuffede over khalifferne, er disse forsvundet og nu vil man sætte en
demokratisk ledelse ind i samfundet.
Men man vil stadig bygge på koranen.-"hvor mændene ejer børnene,
konerne, magten og samfundet."

Det to principper kan ikke forenes, så hvad sker der så?

Et af to. Globaliserinegn får dem til at foretrække en verdslig stat a
la Tyrkiet, med islamisk modarbejden i baglandet.
Kvinderettigheder må så uvikle sig i en lang årrække. De påtvinges
kristene kulturelle værdier, som parlamentarismen er formet efter.

to:
Sharia islam er stadig stærk og vil kræve khalifatisk diktatur som
sædvanlig. Dette vil medføre borgerkrig som i Afghanistan mellem
Nordalliancen og Taliban.
Folk vil polariseres og landet kan splittes i forskellige stater,
eller ende i kaos a la Somalia.

Hvad mener du?

MvH
Jens

Fra : Jesper

Dato : 23-03-11 14:04

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> Nordalliancen og Taliban.
> Folk vil polariseres og landet kan splittes i forskellige stater,

Er Islam og kan Islam kun være én ting?
Jeg tror Islam går begge veje, men hovedstømmen går mod Sharia Islam.
Krigen i Afghanistan mellem Taliban og Nordalliancen var i langt højere
grad en stammekrig end en religionskrig.
Og så er der værd at bemærke sig, at mange af de mellemøstlige
Islamtraditioner er ældere end islam selv.
--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Ivannof

Dato : 24-03-11 16:47

"Lyrik" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg synes du har fat i den lange ende.

Statistikken siger at et land, præget af islam er et diktatur. Ligeledes, at
hvis man bor i et islamisk land og ikke er muslim, er ringere stillet end
hvis man var.

Enhver, der har studeret "ny-religiøse" må være blevet slået af ligheden med
islam. Den næsegruse beundring af guruen, grundlæggeren eller den
ufejlbarlige Avatar. Den inderlige overbevisning om at deres religion alene
repræsenterer "sandheden" og derved gør alle andre religioner og
tankesystemer inferiøre, om ikke direkte samfundsskadelige. Derved kan man
udlede at hvis man ønsker at forlade islam, ja, så har bevist overfor
omverdenen at man er et ondt menneske, når man ikke ønsker at være en del af
denne herlighed, denne frelse. Nogle tros-systemer vælger at gøre disse
frafaldne til "ikke-mennesker", eller ikke eksisterende mennesker. Islam
siger "af med knoppen".

MEN. Èn ting er en religion, dens bøger, teser, baggrund osv. En anden
mennesket i det. Det er mit håb at mennesker indser at de ikke er til for
religionen, men at religionen er til for dem og at de kan (forhåbentlig, jeg
er ikke religiøs) bruge den til at forbedre eget og andres liv.

Jeg håber at dette håb også er levende for islams vedkommende. At muslimer
udvikler deres stenalderreligion til noget nutidigt og relevant!

Hilsen Ivan