EB & gidslerne
Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-11 11:27

Jeg så tidligere i dag EBs plakater; man havde lavet et interview med de
danske gidslers fangevogtere, noget der også kan ses nærmere om her:

<http://ekstrabladet.dk/112/article1524027.ece>

Man kan kun forfærdes over pamflettens kynisme. Blot for at sælge nogle
flere udgaver gør de det endnu sværere at finde frem til en løsning; jo
mere der skrives om dem i pressen des højere bliver løsesummen.

En løsesum som kun vil blive brugt til at få endnu flere gidsler med, så
beløbene kan yngle ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-11 22:57

On Wed, 23 Mar 2011 11:27:18 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>mere der skrives om dem i pressen des højere bliver løsesummen.
>
>En løsesum som kun vil blive brugt til at få endnu flere gidsler med, så

Eneste løsning er at tæppebombe rigmandskvarterer i Somalie med
tåregas, blistergas, bakteriologiske våben som hensætter magthavere i
smerte som kun stopper når gidsler frigives
Dræbende bomber dur ikke. Men ingen tåler smerte længe hvis de kan
gøre noget selv der afbryder den

DK må lære at blæse på FN-regler NU

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-11 23:36

Eneste håb for de danske gidsler er at DK blæser på FN konventioner og
tæppebomber landets rigmandsboliger med tåregas, blistergas og lign
smertefuldt indtil gidslerne er fri

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200N

Fra : N_B.DK

Dato : 24-03-11 10:28

> [...]
> nogle flere udgaver gør de det endnu sværere at finde frem til en
> løsning; jo mere der skrives om dem i pressen des højere bliver

Fint, stod det til mig, så kunne de blive der nede resten af deres liv, ikke
om jeg mister så meget som 1 sek søvn over den selvmordsmission den familie
indledte sig på.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 10:54

N_B.DK <nbdk.dk@gmail.com> wrote:

> [...]
> om jeg mister så meget som 1 sek søvn over den selvmordsmission den familie

»Spisesedlerne« i dag fortsætter historien. EBs kynisme kender åbenbart
ingen grænser.

Jeg ser i øvrigt ingen skyld hos børnene, nok hos forældrene. De to
matrosers situation, eller alder, kender jeg ikke til ... var de
forhyrede eller blot lige færdige på skoleskibet, og ville med på et par
års ferie?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 24-03-11 16:13

""Per Rønne"" skrev i meddelelsen

N_B.DK <nbdk.dk@gmail.com> wrote:

> [...]

matrosers situation, eller alder, kender jeg ikke til ... var de
forhyrede eller blot lige færdige på skoleskibet, og ville med på et par
Hvis man skal diskutere skyld og ikke automatisk tillægger piraterne
skylden, må det være fordi piraterne er ved at ophøre med at være mennesker
og er ved at overgå til at være naturkræfter. Lissom, "jeg er blevet våd
fordi det regner". "Så lad være med at gå ud i regnen" - aktigt.

Jeg stemmer for at piraterne er mennesker. At de udfører den alvorligste
form for menneskehandel, der findes og er en kræftbyld, der vokser
eksponentielt. Jo flere penge, jo bedre udstyr og området de opererer i er
allerede et havområde på størrelse med USA.

Men nu er vi desværre hoppet på den med Daffy.

Hilsen Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 20:22

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
> allerede et havområde på størrelse med USA.
>
> Men nu er vi desværre hoppet på den med Daffy.

Blot for at gøre dig opmærksom på at anbringer du din kommentar under
signaturen, bliver den en del af dit svars signatur. I min usenetreader
bliver din tekst således »grået ud« ...

Og ja, forældrene i den båd /har/ et særligt ansvar for at tage tre børn
med til Somalia. Gasternes alder ved jeg intet om, men der kan godt være
tale om et par store drenge, der efter en tur med Georg Stage har fået
mulighed for at være med på en 2-årig sommerferie verden rundt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-11 10:27

> Og ja, forældrene i den båd /har/ et særligt ansvar for at tage tre børn
> med til Somalia.

De tog IKKE til Somalia - de blev kapret langt ude i det Indiske ocean.

Hvad er det næste du hævder ? Er letpåklædte kvinder ansvarlige hvis de
bliver voldtraget ? Er en fodgænger der går over gaden og bliver kørt ned af
en fartgal billist ansvarlig ? Er en person der lukker døren op for en flok
hjemmerøvere ansvarlig for røveriet ?

Danske myndigheder frarådede ikke at holde sig fra området før EFTER
kapringen.

Og så er det ikke sådan ligetil at holde sig væk med den betydning
Suezkanalen har for verdens skibstrafik.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-11 12:58

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> De tog IKKE til Somalia - de blev kapret langt ude i det Indiske ocean.

Og hvad så? Det er velkendt at disse pirater kommer endog meget langt ud
på havet.

> Danske myndigheder frarådede ikke at holde sig fra området før EFTER
> kapringen.

Danske myndigheder i form af SOK, Søværnets Operative Kommando, havde
hele /to/ gange frarådet det.

> Og så er det ikke sådan ligetil at holde sig væk med den betydning
> Suezkanalen har for verdens skibstrafik.

Nu er der så forskel mellem en supertanker - og en lystyacht. I øvrigt
er A P Møller da vist begyndt at sejle syd om Afrika ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-11 00:07

> Danske myndigheder i form af SOK, Søværnets Operative Kommando, havde
> hele /to/ gange frarådet det.

Nu er det jo normalt udenrigsministeriet der udsteder advarsler mod at rejse
i diverse områder i udlandet. Det er den slags advarsler der gør at man kan
afbestille rejser uden at skulle betale osv.

Turen syd om Afrika medfører risici i form af særdeles dårlig vejr som jo
også er farligt for sejlbåde - hvis vi skal følge din logik så er man vel
selv ude om det hvis man så lider skibsbrud fordi man valgdte den rute ? Og
så tager turen lige et år ekstra.

Iøvrigt er piraternes aktionsradius efterhånden så stor at turen syd om
Afrika heller ikke giver nogen garanti.

Nej hvis nogen andre end piraterne skal være ansvarlige, så kan det kun være
diverse regeringer inklusive den danske som ikke har det moralske mod til at
gøre det der skal til for at løse problemet - total udslettelse af enhver
pirat der pågribes samt de landområder de opererer fra.
Pirateri er en forbrydelse mod menneskeheden, så hvorfor holde sig tilbage i
bekæmpelsen ?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-11 12:01

> [...]

> selv ude om det hvis man så lider skibsbrud fordi man valgdte den rute ? Og

Sejlerne kan i dag få jagten med et større skib, og selv tage flyet. Det
er hvad jeg har set bliver anbefalet.

Fly fra Bombay til Ægypten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B.DK

Dato : 27-03-11 18:06

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote in message
> Danske myndigheder frarådede ikke at holde sig fra området før EFTER
> kapringen.

Så virker det da lidt underligt at SOK advarede dem 2 gange inden de sejlede
afsted ikke?

Beklager, men det du skriver er ganske enkelt noget vrøvl.

--
MVH. N_B_DK

Fra : DADK

Dato : 24-03-11 21:35

Ivannof wrote:

[...]

++++++++++++++++++

Hold dog op Ivan. Du ved da godt at piraterne bare er "forretningsfolk
uden jakkesæt", som Bjarke Møller fra DIIS kunne berolige os med.

Dine citater ser btw underlige ud.

Fra : N_B.DK

Dato : 24-03-11 20:19

> Jeg ser i øvrigt ingen skyld hos børnene, nok hos forældrene.

NOK? 2 advarelser fra SOK, og en kommentar som : ja vi skal jo alle dø før
eller siden, og så er du ikke helt sikker på om faderen har nogen skyld i
den situation de er i nu....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 20:25

N_B.DK <nbdk.dk@gmail.com> wrote:

> [...]
> eller siden, og så er du ikke helt sikker på om faderen har nogen skyld i

Jeg underdrev nok forældrenes ansvar, indrømmet ... gasternes ansvar er
det umuligt at udtale sig om, så længe man intet kender til dem. Et par
unge knægte frisk fra skoleskibet Danmark, eller et par søulke på
forældrenes alder?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-11 10:07

> matrosers situation, eller alder, kender jeg ikke til ... var de
> forhyrede eller blot lige færdige på skoleskibet, og ville med på et par
> års ferie?

De to gaster betalte for at være med - det var en del af financieringen af
rejsen.

Iøvrigt synes jeg det er noget pis at gøre ofrene ansvarlige for de
forbrydelser de udsættes for.
Det kan aldrig være ansvarspådragende grundet naivitet og/eller dumhed at
blive udsat for forbrydelser.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-11 12:58

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> De to gaster betalte for at være med - det var en del af financieringen af
> rejsen.

OK; så er de jo blot et par turister, sammen med de øvrige turister. Men
så med den særlige forudsætning at have været med på et af skoleskibene.

> Iøvrigt synes jeg det er noget pis at gøre ofrene ansvarlige for de
> forbrydelser de udsættes for.

> Det kan aldrig være ansvarspådragende grundet naivitet og/eller dumhed at
> blive udsat for forbrydelser.

Næh, de vil i hvert fald ikke blive straffet for det i byretten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B.DK

Dato : 27-03-11 18:08

> Næh, de vil i hvert fald ikke blive straffet for det i byretten.

Men de burde straffes yderligere for deres dumhed, hvis de skulle blive
løsladt.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-11 07:13

N_B.DK <nbdk.dk@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Men de burde straffes yderligere for deres dumhed, hvis de skulle blive
> løsladt.

Efter hvilke §§ i straffeloven ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B.DK

Dato : 28-03-11 22:24

> Efter hvilke §§ i straffeloven ?

Jeg skrev burde, det er jo desværre tilladt at tænke med røven i DK.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ivannof

Dato : 29-03-11 15:23

"N_B.DK" skrev i meddelelsen

> Næh, de vil i hvert fald ikke blive straffet for det i byretten.

Men de burde straffes yderligere for deres dumhed, hvis de skulle blive
> [...]

De er i hvert fald ved at blive straffet lige nu. Om det er nok vil tiden
vise!

Hilsen Ivan

Fra : N_B.DK

Dato : 27-03-11 18:07

> Iøvrigt synes jeg det er noget pis at gøre ofrene ansvarlige for de
> forbrydelser de udsættes for.
> Det kan aldrig være ansvarspådragende grundet naivitet og/eller
> dumhed at blive udsat for forbrydelser.

Selvfølgelig kan det det, ligesom hvis man bliver bestjålet fordi man
drikker sig plakatstiv og falder omkuld med ens tlf /pung /whatever i
hånden, det ER tilladt at tænke selv, også selvom du tydeligvis ikke bryder
dig om det.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ivannof

Dato : 25-03-11 03:34

On 24 Mar., 20:22, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> signaturen, bliver den en del af dit svars signatur. I min usenetreader
> bliver din tekst s ledes gr et ud ...
>
> Og ja, for ldrene i den b d /har/ et s rligt ansvar for at tage tre b rn
> med til Somalia. Gasternes alder ved jeg intet om, men der kan godt v re
> tale om et par store drenge, der efter en tur med Georg Stage har f et
> mulighed for at v re med p en 2- rig sommerferie verden rundt ...
> --
> Per Erik R nnehttp://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe- Skjul tekst i anførselstegn -

Ja, ja, sådan er det med den nyeste version af windows Live Mail. Nu
er jeg gået ind på Exploreren, som virker på den gammeldags måde.

Men jeg kan forstå at skylden ligger hos forældre og eventuelt gaster
og ikke hos piraterne. Interessant!

Hilsen Ivan

Fra : N_B.DK

Dato : 25-03-11 11:17

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
> Men jeg kan forstå at skylden ligger hos forældre og eventuelt gaster
> og ikke hos piraterne. Interessant!

Hvis du overhælder dig selv med benzin og løber igennem et bål, så vil de
færreste nok sige at det var benzinens skyld at du kom til skade.

Og dog, i dagens danmark, er det jo altid nogen andre/noget andet der har
skylden, det er aldrig folk selv der har et ansvar.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ivannof

Dato : 25-03-11 06:53

On 25 Mar., 11:16, "N_B.DK" <nbdk...@gmail.com> wrote:
> "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote in message

> Hvis du overh lder dig selv med benzin og l ber igennem et b l, s vil de
> f rreste nok sige at det var benzinens skyld at du kom til skade.
>
> Og dog, i dagens danmark, er det jo altid nogen andre/noget andet der har
> skylden, det er aldrig folk selv der har et ansvar.
>
> --
> MVH. N_B_DK

Jeg er næsten sikker på at du med din analogi mener at man nok ikke
skulle sejle i det farvand - eller?
Nej jeg er ikke helt sikker. Er det piraterne, der er benzinen eller
er det slemt nok at sejle i så stort hav med så dybt til bunden.

Undskyld jeg giver op. Jeg er ikke sikker på hvad du mener.

Hilsen Ivan

Fra : N_B.DK

Dato : 25-03-11 14:05

> Jeg er næsten sikker på at du med din analogi mener at man nok ikke
> skulle sejle i det farvand - eller?

Selvfølgelig skal man da sejle i det farvand, hvis altså er hjernedød, eller
vil begå selvmord, det virker lidt som du er noget familie til den flok
idioter.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ivannof

Dato : 25-03-11 07:50

On 25 Mar., 14:04, "N_B.DK" <nbdk...@gmail.com> wrote:
> "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote in message

> Selvf lgelig skal man da sejle i det farvand, hvis alts er hjerned d, eller
> vil beg selvmord, det virker lidt som du er noget familie til den flok
> idioter.
>
> --
> MVH. N_B_DK

Idioterne, der sejler i farligt farvand eller dem, der kaprer skibe?

Nej, begge dele må blive et nej. Jeg bliver vildt søsyg og jeg
kidnapper ikke uskyldige mennesker for løsepenge.

Men de rigtigt skyldige er kidnapperne. Og det irriterer mig at de
bliver omtalt som et naturfænomen, som man ligesom regn eller kraftig
blæst kan sikre sig imod men ikke kan gøre noget ved.

Hilsen Ivan

Fra : N_B.DK

Dato : 25-03-11 15:23

> Idioterne, der sejler i farligt farvand eller dem, der kaprer skibe?

Idioterne der sejler lige i favnen på pirater, det er dog tydeligt du ikke
mener man har noget som helst ansvar selv.

> [...]
> bliver omtalt som et naturfænomen, som man ligesom regn eller kraftig
> blæst kan sikre sig imod men ikke kan gøre noget ved.

Selvfølgelig kan man gøre noget hvis man havde nosserne til det, tidligere
gik pirater planken ud, eller blev hængt, begge dele kan sagtens indføres
igen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : @

Dato : 25-03-11 16:19

On Fri, 25 Mar 2011 06:50:10 -0700 (PDT), Ivannof
<ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Nej, begge dele må blive et nej. Jeg bliver vildt søsyg og jeg
>kidnapper ikke uskyldige mennesker for løsepenge.

er isbjørnen også den "skyldige" hvis du er ubegavet nok til bevidst
at placere dig mellem bjørnen og dens unge?
Der findes handlinger som tænkende personer afholder sig fra

kidnappere er skyld i kidnapninger - rigtigt

men så længe de findes i bestemte farvande og alverdens sejlende og
flyvende isenkram ikke kan få bugt med dem så udgør de en risiko og
den er kendt - der advares mod den

denne risiko er reel - uanset hvad

så den sejler der fuldt bevidst og efter flere advarsler alligevel
begiver sig ind i pitatinficeret farvand og dermed udsætter sig selv
og andre for fare er altså ikke helt uden ansvar for egen, familiens
og matrosers skæbne

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-11 18:10

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote:

> Og det irriterer mig at de bliver omtalt som et naturfænomen, som man
> ligesom regn eller kraftig blæst kan sikre sig imod men ikke kan gøre
> noget ved.

Naturligvis kan man da gøre noget imod piratuvæsenet, og en Gnæus
Pompeius Magnus viste da også i år 70 fKr hvordan man klarede problemet.
Det tog ham tre måneder.

Men da var han også romersk konsul, og havde de magtmidler til rådighed
som Den romerske Republik rådede over ... kort sagt, problemet skal
løses på statsniveau, og når piratuvæsenet er fjernet ad militær vej, må
man sørge for at de afrikanske fiskerbefolkninger får deres
fiskerifarvand tilbage.

Det er en uting af spanske fiskeflåder stjæler fiskene ud for de
afrikanske kyster.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 25-03-11 20:48

On Fri, 25 Mar 2011 18:10:28 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Naturligvis kan man da gøre noget imod piratuvæsenet, og en Gnæus
>Pompeius Magnus viste da også i år 70 fKr hvordan man klarede problemet.
>Det tog ham tre måneder.

det var vist inden FN kom på banen med alle "menneskerettighederne"

> [...]
>fiskerifarvand tilbage.
>
>Det er en uting af spanske fiskeflåder stjæler fiskene ud for de

P: E. R.
sådan noget må du altså ikke skrive -
nu bliver alle Fort Neuropa-tilhængerne da kede af det -

naturligvis skal spanske fiskere som i forvejen modtager noget der
ligner 1000 MIA euro i tilskud om året da fiske øst for Afrika -
divererse EU- organer biologer og fiskeriinspektører har jo
umuliggjort rentabelt fiskeri i Nordsøen og Nordatlanten

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-11 21:39

@ <Snabel@snabel.net> wrote:

> [...]
> divererse EU- organer biologer og fiskeriinspektører har jo
> umuliggjort rentabelt fiskeri i Nordsøen og Nordatlanten

Rovfiskeri truer nu snarere med at udrydde fiskebestandene, og så går
det vel som det gik for den nordvestatlantiske torsk.

For 100% siden blev den ganske vist totalfredet, men det er endnu
længere siden man sidst har set et levende eksemplar af arten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 28-03-11 05:45

On 28 Mar., 01:07, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
> selv ude om det hvis man s lider skibsbrud fordi man valgdte den rute ? Og
> s tager turen lige et r ekstra.
>
> I vrigt er piraternes aktionsradius efterh nden s stor at turen syd om
> Afrika heller ikke giver nogen garanti.
>
> Nej hvis nogen andre end piraterne skal v re ansvarlige, s kan det kun v re
> diverse regeringer inklusive den danske som ikke har det moralske mod til at
> g re det der skal til for at l se problemet - total udslettelse af enhver
> pirat der p gribes samt de landomr der de opererer fra.
> Pirateri er en forbrydelse mod menneskeheden, s hvorfor holde sig tilbage i

Det er også der jeg er henne af. Piratproblemet vokser helt vildt,
løsesummerne ligeså. Efterhånden får de udstyr, betalt med
løsesummerne, som kan gøre dem endnu mere effektive. Det er kun et
spørgsmål om tid før det bliver bydende nødvendigt at gøre noget
drastisk, sandsynligvis militært.

Hilsen Ivan