Israelsk eks-præsident syv år i fængsel fo~
Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-11 10:17

Jeg har netop modtaget en meddelelse fra CNN på min iPhone, og genfundet
nyheden på:

<http://www.jpost.com/NationalNews/Article.aspx?id=213254>

- nyheden består i at den tidligere israelske præsident Moshe Katsav er
idømt syv års fængsel for voldtægt.

I sin tid blev han tvunget til at gå af før tid, »i unåde«, og i stedet
valgtes modtageren af Nobels fredspris, Shimon Peres, til Israels
præsident.

Peres nuværende præsidentperiode udløber når han er 89 år gammel, men
mon ikke han kan genvælges af Knesset? Valget vil finde sted efter næste
Knesset-valg, hvor alt taler for at Netanyahu-regeringen falder.

Og man må så lige spørge sig selv; hvilken anden mellemøstlig statschef
er så meget som blevet stillet for retten for en så 'beskeden'
forbrydelse?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 23-03-11 10:35

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Og man må så lige spørge sig selv; hvilken anden mellemøstlig statschef
> er så meget som blevet stillet for retten for en så 'beskeden'

<http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38392719%3amubarak-kan-straffes-
for-d%C3%B8dsvold.html>

En egyptisk komité har rejst sigtelser mod landets tidligere præsident
Hosni Mubarak og landets tidligere indenrigs?minister for at dræbe
demonstranter, skriver Egyptens statslige avis Al Ahram. Sigtelserne er
rejst af den komité, der har fået til opgave at efterforske den vold,
der blev begået under de demonstrationer, der væltede Mubarak.
Over 300 mennesker blev dræbt under demonstrationerne, og tusinder af
andre blev såret, da der blev affyret skarpe skud, gummikugler og
tåregas mod fredelige demonstranter.
Kan straffes for demonstranters død
Komitéen har nu afleveret sigtelserne til den offentlige anklager og
meddelt, at Mubarak som statsoverhoved kan straffes for demonstranternes
død.
Den tidligere indenrigsminister Habib al-Adli, som allerede er sigtet
for at have spildt statslige midler og for hvidvaskning, beskyldes for
at have beordret politiet til at åbne ild mod demonstranterne, skriver
Al Ahram.
Egypten har tidligere anholdt og er ved at efterforske højtstående
politiofficerer for at have beordret demonstranter dræbt under
demonstrationerne mod Mubarak.
--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-11 10:51

> [...]
> Egypten har tidligere anholdt og er ved at efterforske højtstående
> politiofficerer for at have beordret demonstranter dræbt under

Men stadig ingen eksempler på at der er rejst så meget som sigtelser mod
en siddende eller forhenværende arabisk præsident for voldtægt og
sexchikane ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-03-11 12:11

> [...]
>
> Men stadig ingen eksempler på at der er rejst så meget som sigtelser mod
> en siddende eller forhenværende arabisk præsident for voldtægt og

Det er fordi at Koranen forbyder sexuelle overgreb, i Pakistan er der foreks
dødsstraf for voldtægt.

For et Islamisk Danmark.

Fra : J. Nielsen

Dato : 23-03-11 16:08

On Wed, 23 Mar 2011 12:11:01 +0100, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la@hotmail.com> wrote:

>Det er fordi at Koranen forbyder sexuelle overgreb, i Pakistan er der foreks
>dødsstraf for voldtægt.

Så er det jo heldigt at voldtægtsforbryderen kun kan straffes hvis han
tilstår, eller hvis kvinden kan fremskaffe fire (4) mandlige vidner til
voldtægten.

>For et Islamisk Danmark.

Jeg begynder at forstå hvorfor du er konverteret, Flemse...
--

-JN-

Fra : Jesper

Dato : 23-03-11 13:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men stadig ingen eksempler på at der er rejst så meget som sigtelser mod
> en siddende eller forhenværende arabisk præsident for voldtægt og
> sexchikane ...

Hosni Mubarak vil kunne tiltales for et objektivt ansvar. Mon ikke det
må regnes for en mindre sag en voldtægt?

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 06:58

> Hosni Mubarak vil kunne tiltales for et objektivt ansvar. Mon ikke det
> må regnes for en mindre sag en voldtægt?

Ingen israelsk politiker har været så meget som mistænkt for det som
Mubarak sandsynligvis har begået.

I Israel skal der langt mindre til for at fælde en toppolitiker.

Bunga-bunga er næppe begrænset til Libyen og kejser Silvios hof i Rom.
Mon ikke også andre arabiske potentater end Gaddafi kender til
haremslegen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 24-03-11 10:51

On 24 Mar., 06:57, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Ingen israelsk politiker har v ret s meget som mist nkt for det som
> Mubarak sandsynligvis har beg et.

Og Mubarak har ikke været så meget som mistænkt for den type
krigsforbrydelser, som visse israelere sandsynligvis har begået.

Og ingen israelsk politiker har været så meget som mistænkt for at
have hoveder i køleskabet, som Amin.
Og hvad så -

Hvad skal denne relativistiske sump til for?

Bliver Peter Lundin omformuleret til at være en uskyldighed ved en
sammeligning med Ted Bundy?

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-11 06:11

On 22 Mar., 10:17, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
> id mt syv rs f ngsel for voldt gt.
>
> I sin tid blev han tvunget til at g af f r tid, i un de , og i stedet
> valgtes modtageren af Nobels fredspris, Shimon Peres, til Israels
> pr sident.
>
> Peres nuv rende pr sidentperiode udl ber n r han er 89 r gammel, men
> mon ikke han kan genv lges af Knesset? Valget vil finde sted efter n ste
> Knesset-valg, hvor alt taler for at Netanyahu-regeringen falder.
>
> Og man m s lige sp rge sig selv; hvilken anden mellem stlig statschef
> er s meget som blevet stillet for retten for en s 'beskeden'
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mange israelere er sex-tossede. Jeg tror at alle de pik-ritualer med
omskærelse, lægger for stor fokus på pik!
Med den sex-trang vi mænd er udstyret med, behøver vi ikke ligefrem
pik-focus-fremmende ritualer!

Vi har brug for at få pikken i baggrunden og åndeligt fællesskab i
forgrunden.
Katsav er født i 1945, så hans handlinger kunne undskyldes med:"Panik
før lukketid!"))

Sagen:
"Sagen begyndte i juli 2006, hvor Moshe Katsav bad en anklager rejse
tiltale mod en tidligere ansat, som han påstod forsøgte at presse
penge ud af ham.

Imidlertid tog sagen en dramatisk vending, da kvinden i stedet
anklagede Katsav for voldtægt.

Sagen er også spektakulær, fordi ekspræsidenten afviste et tilbud om
at slippe for fængsel, hvis han erkendte sig skyldig i en mindre
alvorlig anklage."

Sjovt at hun først anklagede ham efter at han havde meldt hende for
afpresning.

MvH
Jens

mvH
Jens

Fra : Jesper

Dato : 23-03-11 14:01

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Vi har brug for at få pikken i baggrunden og åndeligt fællesskab i
> forgrunden.
> Katsav er født i 1945, så hans handlinger kunne undskyldes med:"Panik
> før lukketid!"))

PikNik før lukketid ? ))