Penkowa - Rektor slap med lille rap over f~
Fra : Peter Heide

Dato : 22-03-11 23:14

http://politiken.dk/indland/ECE1231523/rektor-om-penkowa-sagen-glad-for-at-al-snak-om-nepotisme-er-afvist/

De studerende burde totalt afvise af have Hemmingsen som rektor. Hvordan kan
de have tillid til den skids dømmekraft fremover ?
Manden prøver nu at fedte sig ind på de studerende ved at foreslå at de
studerende skal have en ombudsmand på KU.

»Derfor vil jeg tage initiativ til en arbejdsproces på universitetet, hvor
vi prøver at skabe en studenterombudsmand, som en ny institution på KU. Det
vil selvfølgelig være noget, som studenterorganisationerne bliver inddraget
i. Det sigter på at have en instans, man kan gå til, hvis man løber hovedet
mod en mur, som det desværre skete her. Det er et meget vigtigt punkt«,
siger Ralf Hemmingsen.

Iskold beregning fra Hemmingsen side. Fantastisk hvis han slipper så let.

Fra : Jesper

Dato : 23-03-11 00:44

Peter Heide <salute@vip.dk> wrote:

> [...]
> siger Ralf Hemmingsen.
>
> Iskold beregning fra Hemmingsen side. Fantastisk hvis han slipper så let.

Kammeradvokatens undersøgelse viste da også at Rektor ikke havde gjort
noget forkert i denne sag, så det må være afslutning på sagen.
--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-03-11 05:49

Den 22-03-2011 23:14, Peter Heide skrev:
> [...]
> meget vigtigt punkt«, siger Ralf Hemmingsen.
>
> Iskold beregning fra Hemmingsen side. Fantastisk hvis han slipper så let.

Jeg kan som kandidatstuderende på historie ved KU kun give dig ret: Jeg
kan ikke forstå, at man lader manden sidde, men det er vel sikkert fordi
man hos bestyrelsen synes at alternativet (at fyre rektor på gråt papir)
"er værre" i forhold til universitets nu efterhånden allerede ganske
rigeligt skadede anseelse.

Hvis historierne hos den rimeligt seriøse avis Weekendavisen står bare
nogenlunde til troende, er der tale om en skandale af rang i og med
såvel Ralf Hemmingsen som Helge Sander har begået klare magtmisbrug for
at forkæle deres dekadente lille diva-dulle-darling: Jeg kan kun spørge
mig selv om, hvad mine egne eventuelle afgangspapirer fra denne
institution i princippet vil være værd, når det åbenbart er så let for
Universitetets ledelse at blande sig i en akademisk bedømmelse, der
burde være strengt faglig, med henblik på at gennemtrumfe usaglig
særbehandling og tvinge "modvillige" forskere til at lade en person
bestå ganske ufortjent.

Det er simpelthen korruption af værste skuffe, hvis Hemmingsen har
vredet armen om på det udvalg, der skulle behandle Penkowas
doktordisputats og universitetet kan ikke på nogen måde være tjent med
sådanne bananrepublik-tilstande, hvis det ellers skal betragtes som en
seriøs, international uddannelsesinstitution.

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-11 21:07

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d897bbe$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvis historierne hos den rimeligt seriøse avis Weekendavisen

Rimeligt seriøse avis? Kan du nævne bare én anden dansk avis (eller andet
medie), der når Weekendavisen til underkanten af sokkeholderne?

> [...]
> burde være strengt faglig, med henblik på at gennemtrumfe usaglig
> særbehandling og tvinge "modvillige" forskere til at lade en person

Du skal bare lære at give et godt blow job - så er den hjemme.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-03-11 14:06

Den 23-03-2011 21:07, Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Rimeligt seriøse avis? Kan du nævne bare én anden dansk avis (eller andet
> medie), der når Weekendavisen til underkanten af sokkeholderne?

Nej, jeg betragter den skam selv som Danmarks absolut bedste avis, men
der har dog været nogle (måske fra Politikens berygtede "segment"?), der
billigt har klandret WEA-journalisten Poul Pilgaard Johnsen for at køre
selvpromoverende soloridt på denne sag, som han altså havde scoopet på.

> Du skal bare lære at give et godt blow job - så er den hjemme.

Tja, man HAR vist desværre også herhjemme hørt om (primært?) kvindelige
studerende, der spreder ben for deres undervisere for at score højere
karakterer, men det er jo netop den slags latente
luder/liderbuks-mentalitet, jeg her harcelerer over det totalt akademisk
forkastelige i.

Omvendt skulle det faktisk undre mig, om Penkowa så direkte har flirtet
med, endsige blot lovet eller endda reelt skulle have ydet d'herrer
Sander og Hemmingsen een eller anden form for personlige, seksuelle
ydelser: Hun kunne måske snarere have været snedig nok til at grave mere
eller mindre presserende informationer frem på dem fra tredjepart for
derved at afpresse dem med på een eller anden måde, hvis hun altså er så
personlighedsforstyrret, som det umiddelbart forekommer at være
tilfældet ud fra løgnene om den "trafikdræbte" familie...

Tænk blot på sagen om hendes bestikkelse af DR-medarbejderen "doktor"
Otto Schelin:
<http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1222993/dr-medarbejder-modtog-pengegave-af-penkowa/
Det synes da som et oplagt forsøg på "rygdækning" i forhold til DR at
hun således "har noget" på en medarbejder, der dermed også ville være
ømtåleligt for hans kolleger at skulle udstille i forbindelse med en
eventuel eksponering af hende.

Lad os nu - strengt hypotetisk, selvfølgelig! - antage at hun f.eks. på
bedste KGB-maner havde købt enten en luder (eller måske endda endnu
bedre: En trækkerdreng?) til een af de herrer OG havde een eller anden
form for slagkraftig dokumentation på dette, der ville kunne
skandalisere vedkommende privatlivsmæssigt, om da ikke professionelt.

Hun synes i hvert fald umiddelbart i stand til hvad som helst...

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-11 18:02

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d8b41b0$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> der billigt har klandret WEA-journalisten Poul Pilgaard Johnsen for
> at køre selvpromoverende soloridt på denne sag, som han altså havde

Hmm. Jeg synes ellers, alle har rost Pilgaard til skyerne for hans sobre
måde at afdække hele historien på.

> [...]
> score højere karakterer, men det er jo netop den slags latente
> luder/liderbuks-mentalitet, jeg her harcelerer over det totalt

Det findes overalt i verden og i alle brancher. Det er den slags
"serviceydelser", der får det hele til at fungere.

> [...]
> flirtet med, endsige blot lovet eller endda reelt skulle have ydet
> d'herrer Sander og Hemmingsen een eller anden form for personlige,

Jeg har - fra folk med inside-viden - hørt, at Penkowa HAR givet seksuelle
ydelser, og at det er en offentlig hemmelighed i visse kredse på KU (og har
været det i årevis).

> [...]
> hvis hun altså er så personlighedsforstyrret, som det umiddelbart
> forekommer at være tilfældet ud fra løgnene om den "trafikdræbte"

Ja, hun er vist i en helt særlig klasse blandt personlighedsforstyrrede.
Denne gruppes Flemse kunne lære et trick eller to dér.

> Tænk blot på sagen om hendes bestikkelse af DR-medarbejderen "doktor"
> Otto Schelin:
> <http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1222993/dr-medarbejder-modtog-pengegave-af-penkowa/

Jeg tror ikke, der har været tale om bestikkelse. Jeg tror, Otto Schelin har
fungeret som stråmand, og at han blot har givet pengene tilbage til Penkowa,
der således kunne trække fondsmidler ud til privatforbrug. Han skyldte hende
jo en tjeneste pga. den gratis parkeringsplads under Panum.

> [...]
> hun således "har noget" på en medarbejder, der dermed også ville være
> ømtåleligt for hans kolleger at skulle udstille i forbindelse med en

Hun har garanteret noget på rigtigt mange, men disse rigtigt mange har
ligeså meget på hende. Nu er hendes deroute total, og hun har snart ikke
mere at tabe så mon ikke, der snart begynder at dukke detaljer op, der
inkriminerer andre?

> [...]
> form for slagkraftig dokumentation på dette, der ville kunne
> skandalisere vedkommende privatlivsmæssigt, om da ikke professionelt.

Alt er vist muligt med hende.

> Hun synes i hvert fald umiddelbart i stand til hvad som helst...

Ja. Skræmmende. En anden form for Elisabeth Wæver, der forresten også er
læge.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 25-03-11 07:19

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> score højere karakterer, men det er jo netop den slags latente
> luder/liderbuks-mentalitet, jeg her harcelerer over det totalt

Jeg husker fra min ungdom, at der altid var nogle piger, der
kendte eksamenspørgsmålene på forhånd til skriftlig eksamen.
Så hvis man stod på god fod med den kreds af piger, der
'servicerede' undervisningsassistenterne, var det faktisk en
rimelig god hjælp.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 25-03-11 13:43

vidal@mail.dk wrote:

> [...]
> Så hvis man stod på god fod med den kreds af piger, der
> 'servicerede' undervisningsassistenterne, var det faktisk en

Man skulle være blevet underviser på universitetet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-11 21:04

Peter Heide <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
4d891f2c$0$23757$14726298@news.sunsite.dk:

> Iskold beregning fra Hemmingsen side. Fantastisk hvis han slipper så
> let.

Hemmingsen er ude inden påske.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-11 21:25

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
U8ydnU2-8v20zxfQnZ2dnUVZ8sWdnZ2d@giganews.com:

> Hemmingsen er ude inden påske.

....og han kan tage Albert Gjedde med i hånden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-03-11 21:59

> Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> U8ydnU2-8v20zxfQnZ2dnUVZ8sWdnZ2d@giganews.com:

> ...og han kan tage Albert Gjedde med i hånden.

Ja. Enig. Det er godtnok fantastisk hvordan hun har snørret alle de gamle
liderbukser.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-03-11 22:09

> Peter Heide <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
> 4d891f2c$0$23757$14726298@news.sunsite.dk:

> Hemmingsen er ude inden påske.

.....og inden for 1 år har Zentropa lavet en spillefilm om Penkowas karrier
som "super"-forsker. Den bliver helt sikkert en succes.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-03-11 22:11

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> ....og inden for 1 år har Zentropa lavet en spillefilm om Penkowas karrier
> som "super"-forsker. Den bliver helt sikkert en succes.

Undskyld...mener en pornofilm

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 07:03

> [...]

> siger Ralf Hemmingsen.
>
> Iskold beregning fra Hemmingsen side. Fantastisk hvis han slipper så let.

Vi skal simpelthen have rullet styrelsesloven tilbage til det kollegiale
selvstyre, som var gældende 1479-2005. Et universitet kan ikke ledes som
en privat fabrik anno 1920, og Dansk Industris meninger om
uddannelsespolitik giver jeg ikke meget for.

De er lige så forfløjne som de kanindræberkurser, der florerede i
erhvervslivets top for få årtier siden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-11 11:26

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
1jymgri.1v7mkulrmr5pbN%per@RQNNE.invalid:

> [...]
>
> De er lige så forfløjne som de kanindræberkurser, der florerede i
> erhvervslivets top for få årtier siden ...

Hvorfra har du dit kendskab til erhvervslivets top, Per Rønne? Har du f.eks.
selv - nogensinde - været ansat i det private erhvervsliv, eller får du al
din information om samme fra Ekstra Bladet og "hear-say"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 12:28

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> selv - nogensinde - været ansat i det private erhvervsliv, eller får du al
> din information om samme fra Ekstra Bladet og "hear-say"?

Jeg har været ansat i det private erhvervsliv, ja, begge mine brødre er
direktører i det private erhvervsliv, den ene som administrerende, og
jeg har aldrig købt et eksemplar af Ekstra Bladet.

Et universitet kan ikke ledes som en privat virksomhed, og en skole skal
satse mere fagene, som rigtig matematik med abstraktion, end en ensidig
opbygning af »sociale kompetencer« som vi ser med det nuværende
reformgymnasium.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-11 12:34

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
1jymvss.wy0oqje00u89N%per@RQNNE.invalid:

> Jeg har været ansat i det private erhvervsliv, ja, begge mine brødre
> er direktører i det private erhvervsliv, den ene som administrerende,
> og jeg har aldrig købt et eksemplar af Ekstra Bladet.

Hehe. Men du har dog en ganske bastant mening om EB. Ikke, at jeg ikke deler
den.

> [...]
> skal satse mere fagene, som rigtig matematik med abstraktion, end en
> ensidig opbygning af »sociale kompetencer« som vi ser med det

Enig. Vi er ved at lægge vort uddannelsessystem i graven. Der skal mere
faglighed og flittigere lærere til.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 13:19

> [...]

> den.

> Enig. Vi er ved at lægge vort uddannelsessystem i graven. Der skal mere

Min erfaring som lærer siger ikke at vi trænger til »flittigere lærere«,
men snarere at lærerne frigøres for en bunke meningsløse møder.

I dag bruges halvdelen af en gymnasielærers arbejdstid således på
møderi, mens resten går til forberedelse og undervisning.

Hovedparten af møderiet er et direkte resultat af reformgymnasiet, hvori
hver klasse har et team af lærere, og dette team skal naturligvis være
fælles om den samlede planlægning af klassens undervisning, herunder
ikke mindst »projekterne«.

I gamle dage, i grengymnasiet, kunne matematik- og fysiklærer koordinere
undervisningen til en klasse på 10 sekunder. Nu skal der formelle og
regelmæssige møder til, med mødeleder og referent, og der skal ske
nødvendig afrapportering til det overliggende bureaukratiske system,
hvor dataene bruges til styring og ikke mindst statistikker, som der
skal være ansatte til at læse og vurdere. Ikke underligt at antallet af
offentligt ansatte stiger, samtidig med at borgerne oplever dårligere
service.

Det er politikerne der, ivrigt sekunderet af reformpædagoger og
erhvervsliv, der har besluttet sig for en enhedsskole, det er de samme
der har besluttet sig for en skole der bygger på mere eller mindre
lødige projektarbejder i stedet for fag som matematik og fysik. Og jeg
kan fortælle dig at matematik har udviklet sig til ren regning, uden
abstraktion og bevisførelse, og at man i fysik i gymnasieskolen skiller
kaffemaskiner ad, i stedet for at lære om Maxwells ligninger eller
Einsteins almene relativitetsteori.

Det man har satset på er en jornalistisk tilgang til tingene, og en
sådan tilgang er altså uhyre overfladisk. Det kan da heller ikke undre
en at Københavns kommune i dag har 500 kommunikationsmedarbejdere
(spindoktorer) ansat og i Århus 300. For 20 år siden kunne denne by
nøjes med en enkelt, til borgmesteren.

Kommunikationsmedarbejdere har typisk en baggrund som journalist eller
cand.comm. - og ansættes efter valget således at deres partibog passer
til den borgmester, hvis genvalg de er ansat til at sikre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk