Bugs i firmware på Nokia 3310?
Fra : drlandau

Dato : 10-08-01 09:36

Jeg har en Nokia 3310 som jeg føler bliver langsommere og langsommere,
f.eks. hvis man tryker på Indbakke tager det over 6-8 sekunder før selve
besked-listen vises - selvom der ikke er ret mange beskeder. I start
synes jeg dette gik meget hurtigere. På min arbejdstelefon (en Nokia
6150) går det ihvertfald hurtigere.

Anyway, jeg tog telefonen med ned i Nokia butikken og fik lavet en
firmware opgradering og når jeg checker firmware level står den nu på "V
04.45, 21-06-01, NHM-5". Det har ikke ændret et hujende fis på
hastigheden, og ydermere har jeg fået nogle irreterende små-problemer.
Når jeg skriver en sms og vil indsætte et ord, SKAL ordet starte med
stort uanset om jeg skifter til små bogstaver. Og alle efterfølgende
bogstaver SKAL være små - selvom jeg skifter til store bogstaver er
telefonen ligeglad og skifter tilbage til små bogstaver. Derudover er
der også lavet om i rækkefølgen af tegn når man trykker på 1 i beskeden
(selvom dette kan jeg nu godt overleve ;)

Er der nogen der har samme problem?
Er der nogen der ved om jeg kan gøre noget ved hastigheden?
Bor der en "unlocker" i østjylland som kan låse min 3310 op?
Og er der nogen der kender til en side med liste over firmware
versioner, ændringer, bugs, nye features osv.?

Tak!

Mvh
Nicolaj

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 10-08-01 11:23

"drlandau" <drlandau.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> besked-listen vises - selvom der ikke er ret mange beskeder. I start
> synes jeg dette gik meget hurtigere. På min arbejdstelefon (en Nokia

Jeg vil tro det skyldes, at på 6150'eren er navne+numre gemt i telefonens
hukommelse, hvor den på 3310'eren er gemt på simkortet. Det kan desværre
ikke gøres anderledes, hvorfor du må leve med tiden det tager.

-Peter

--
Hvad synes du om din mobiltelefon? Giv din mening til kende om den på
www.eaid.dk/epinion - det hjælper andre, der skal ud og købe mobil!