Den krigsliderlige lilleputstat
Fra : Martin Larsen

Dato : 21-03-11 16:39

Har vores politikere funderet over, at den libyske befolkning har
bekæmpet hinanden i årtusinder og hverken kan eller vil forenes i et
ærkedansk demokrati?

Hvorfor ordner araberne det ikke selv?

Men mens vore kampfly er på vej til endnu en krigsskueplads trænger der
sig rigtig mange spørgsmål på.

For det første: Hvis Den Arabiske Liga er så forhippet på at blande sig
i Libyens borgerkrig, hvorfor sender den så ikke sine egne kampfly og
tropper i stedet for at lokke godtroende vestlige lande ind i endnu et
lumsk arabisk baghold, mens de holder sig på maven af grin og bobler løs
på vandpiben?

Iflg. CIA’s World Fact Book og Wikipedia "Royal Saudi Air Force" bruger
Saudi-Arabien 10 pct. af BNP på militæret (2005) og har 8.644.522 mænd i
den våbenføre alder fra 15 til 49. Endnu mere interessant har
Saudi-Arabien et stærkere luftvåben end NATO uden USA. Den ufuldstændige
liste af krigsfly ser sådan ud:-

F15 Eagle – forskellige udgaver: 238

Tornado ground attack IDS type: 111

Northrop F5 Tiger II jager: 110

Eurofighter Typhoon F3: 24

Altså 483 kampfly plus et utal af reserver.

Desuden transportfly af type Hercules C130: 42

Attack helikoptere af bl.a. typerne Cougar, Combat Scout, Apache, Black
Hawk: 199 + 50 kamphelikopter i flåden

I alt 1009 militærfly fordelt på 99 eskadriller plus en stående ordre på
72 joint strike fighters.

Ubehagelige spørgsmål

Med dette formidabelt udstyrede og amerikansk trænede luftvåben er
spørgsmålet, hvorfor Den Arabiske Liga ikke ordner deres arabiske
problemer selv i stedet for at trække verdenssamfundet og NATO, som
intet har at gøre i Nordafrika, ind i deres egne hundeslagsmål?

Mere på:
http://www.sappho.dk/steen-marcussen.htm

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 21-03-11 16:48

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

[...]

Altså, VI er der fordi vi ellers ville have dårlig samvittighed når Gaddaffy
havde massakreret sin civilbefolkning og vi har en fonnemmelse af at vi
kunne have gjort en forskel. Samme gælder i Afghanistan med taleban.

Vi har en samvittighed og araberne har ikke rigtigt nogen. Problemet er at
det eneste vi kan bruge vores samvittighed til er at destruere. Måske skulle
vi bruge den til noget andet.

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-03-11 17:05

On 03/21/2011 04:48 PM, Ivannof wrote:

> [...]
> Gaddaffy havde massakreret sin civilbefolkning og vi har en fonnemmelse
> af at vi kunne have gjort en forskel. Samme gælder i Afghanistan med

Er samvittighed udelukket i Elfenbenskysten, Somalia, Bahrain, Yemen etc
De handler naturligvis ikke pr samvittighed. Måske håber de at kunne
vinde popularitet i Muhammedanien - men lad os nu se.......

David Rehling har skrevet noget fornuftigt i Inf:

Målet i Libyen kan ikke være blot at fjerne Gaddafi – selv om danske
politikere får det til at lyde sådan. Som USA’s udenrigsminister Colin
Powell advarede præsident George W. Bush om Irak: »Hvis du slår det i
stykker, ejer du det.«

Men det er jo ikke officielt mål at fjerne Gadaffi!

> Vi har en samvittighed og araberne har ikke rigtigt nogen. Problemet er
> at det eneste vi kan bruge vores samvittighed til er at destruere. Måske
> skulle vi bruge den til noget andet.

Iøvrigt - hvorfor tror du at antallet af dræbte skulle blive mindre nu?
Blitzkrig er normalt mest humant i antal ofre.

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 21-03-11 10:13

On 21 Mar., 17:04, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> vinde popularitet i Muhammedanien - men lad os nu se.......
>
> David Rehling har skrevet noget fornuftigt i Inf:
>
> M let i Libyen kan ikke v re blot at fjerne Gaddafi selv om danske
> politikere f r det til at lyde s dan. Som USA s udenrigsminister Colin
> Powell advarede pr sident George W. Bush om Irak: Hvis du sl r det i
> stykker, ejer du det.
>
> Men det er jo ikke officielt m l at fjerne Gadaffi!

> I vrigt - hvorfor tror du at antallet af dr bte skulle blive mindre nu?
> Blitzkrig er normalt mest humant i antal ofre.

Jeg har fået forståelsen at ved at lave et flyveforbud (bombe
lufthavne og radar) ville man gøre det nemmere for "de andre" at vinde
over Daffy. Det må stadig være den Libyske opposition, der skal vinde
kampen.

Jo, jeg har hørt nogen snakke om at der også skal landtropper ind. Gud/
Allah forbyde det!

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-11 19:26

On Mon, 21 Mar 2011 09:12:33 -0700 (PDT), Ivannof
<ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kampen.
>
>Jo, jeg har hørt nogen snakke om at der også skal landtropper ind. Gud/

Det vigtigste er at muslimungdommen ikke ser revolutionen "stjålet" af
Vesten - de skal have deres 15 minutters berømmelse og stå som vore
demokratiske ligemænd, der let kan integreres

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-11 19:18

> [...]
>problemer selv i stedet for at trække verdenssamfundet og NATO, som
>intet har at gøre i Nordafrika, ind i deres egne hundeslagsmål?

Som så mange andre krige er denne besynderlige krig timet og
tilrettelagt af USA-medierne og det hvide hus.
og indenrigspolitisk stemmeflytning er prioritet

Man ved alt om vor ungdom i EU, som har en vigtig plads i spillet og
Åens og Søvndals iver efter at nakke skurke er "historisk" og deles
af en generation der ikke er vokset op med Make love, not war.
Taler jeg med lejere først i tyverne i mit hus, så er det som om al
pacifisme er prellet af på dem - de romantiserer "frihedskæmperne" som
skal beskyttes mod Gadafi

Araberlande har sikkert magt til at Al-Queda ikke laver terror mod DK,
UK eller FRankrig - de "villlige"
DK spiller det rigtig safe og vore 4 fly futter uploaded rundt
symbolsk og truer Gadafi og angriber ikke

Det er folkeforlystelsei DK at gå i demo og det skal Mellemøstens unge
også kunne ustraffet og sikkert.