En kedelig sag omkring operatør skift...
Fra : cc

Dato : 10-08-01 09:24

Hejsa.

Jeg vil gerne skrive en historie ang. mobilselskaber og det frie nummer
skift, som jeg oplever for tiden..

Jeg havde mit tidligere abo. hos dengang Worldonline mobil. Jeg valgte så at
ville skifte operatør da der havde været en del problemer med det. Jeg
valgte Telmore som også er et af de internet selskaber med billige sms
priser.

Det var fint jeg bestilte en flytning hos dem og betalte for deres
startpakke. det gjorde jeg ca i starten af juli.

Jeg modtog så et par dage efter en fulmagt som skulle underskrives og
retuners. dette blev så gjort og så ventede jeg og ventede. Jeg havde jo
stadig mit abo. hot worldonline indtil jeg fik besked fra telmore. Så
ringede jeg efter ca 10 dage til telmore for at høre hvor dan det stod til
med sagen. JEg havde jo betalt for det så der måtte jo gerne ske noget..

Jeg fik så af vide at de skulle have besked fra min tidligere operatør at de
havde frigivet nummert.

fredag d. 3 kl 1630 blev min telefon så bare lukket uden vidre. Så stod jeg
jo bare der uden at vide hvad der var sket. Jeg havde jo hverken modtaget
kort el brev fra telmore om at jeg kunne bruge deres istedet..

så ringede jeg til worldonline for at høre hvad der var sket. og jeg fik så
oplyst at de havde lukket kontoen den tid som jeg nævte da jeg havde meldt
at jeg ønskede at flytte...

så stod man der. så ringede jeg til telmore igen. der fik jeg så at vide at
de beklagede, men de havde ingen prosedure el hvad hun kaldte det for hvad
der skulle ske. Hun kunne ikke gøre mere end at sende en mail til en person
som stod for de flytninger og så skulle han kontakte worldonline for at
bekræfte at de kunne tage nummert osv.

Jeg fik samtidig oplyst at jeg skulle have det nye kort i uge 32 gerne.

Så måtte jeg jo vente. Jeg havde ingen mobil for de hvade jo lukket for den
så jeg måtte bare gå rundt og vente på jeg fik det nye kort.

fredag i dag indtræf så. posten havde ik noget kort med til mig.

Så blev jeg ret gal. ringede til dem. En service medarbejder undersøgede så
sagen, og efter lidt tid kom hun tilbage og meddelte at hun kunne se at
bolden nu lå hod TDC som alle flytninger skulle godkendes af. Hun sagde så
at de også var noget sløv til det, men hun skulle rykke for det. FEDT siger
man så. hvornår har man så sit kort?? tjaa det kunne hun ikke sige... hun
beklagede bare at jeg havde fået oplyst at jeg skulle have dem i uge 32. og
at jeg ikke var den eneste der måtte gå og vente uden mobil...

Det er sq for fedt vil jeg sige. NOT...

Jeg betalte pengene allerede for 1 mdr siden. og har ik modtaget noget som
helst endnu...

Så tænker man de må sq tjene fedt på renter når de er over 1 mdr om at
behandle sådan en sag og de sikkert har masser af kunder i samm situation
som mig...

Jeg vil så lige sige at det faktisk drejer sig om 2 nummer. så alt i alt er
det da 500 kr fra min side de har haft i over 1 mdr nu.

Man får ingen oplysninger fra dem, hverken breve el noget. vil man vide
noget så må man selv ringe derind og rykke for det..

Det er sq service når det er bedst..

Så jeg kan kun sige til folk der også vil skifte samme vej som jeg.

Hav god tid og sikre dig et andet abo i den periode for de er ikke hurtig
til det..

Mvh

Tommy Hejlskov

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-08-01 16:17

Hej

"cc" <the_only_dj_cool@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil gerne skrive en historie ang. mobilselskaber og det frie nummer
>skift, som jeg oplever for tiden..

(klippet en kedelig historie)

Ja, der var godt nok en kedelig historie, men, du er bestemt ikke ene !
- selv om det ikke er nogen trøst - Tilsyneladende hersker det noget i
retning af total kaos omkring nummerportabilitet - for et par dage siden
var der een der fortalte om overflytning af numre til Orange/Mobilix,
dér bliver der omgående oprettet et nyt abb. dvs. at vedkommende skal
betale 2 stedet endelig er der jo problemet med forskellige
opsigelsesvarsler hos de forskellige operatører, TDC har f.eks. 10 dage,
andre har 30 dage, osv. og endelig kunne man nemt tænke sig at det
operatør der skal afgive et nummer (kunde?) vil gøre hvad de kan for at
stikke en kæp i hjulet.

Men ok, det hele er jo stadig meget nyt, så vi skal vel give dem lidt
tid til at finde den rette procedure til at klare den sag på
tilfredsstillende måde for både kunder og operatører, måske operatørere
skulle "stikke snuden sammen" og finde en fælles procedure, da det jo er
noget der er kommet for at blive, kan de jo ligeså godt vænne sig til
det. Alternativt kunne man tænke sig at Telestyrelsen må på banen og
udstikke nogle regler for hvordan det i praksis skal foregå.

Under alle omstændigheder er det ikke tilfredstillende som det foregår
nu... Der er altfor meget usikkerhed og 'slinger i valsen'...

--
M.v.h. Ole®

Fra : rhj

Dato : 10-08-01 23:19

cc <the_only_dj_cool@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9l04km$rb$1@newstoo.ericsson.se...
> Hejsa.
>
> Jeg vil gerne skrive en historie ang. mobilselskaber og det frie nummer
> skift, som jeg oplever for tiden..

Ja, Telmore har bestemt heller ikke imponeret mig i de 3 måneder jeg har
været kunde der. Deres hjemmeside er af og til ude af drift og deres
servicepersonale er ikke noget at råbe hurra for.

Jeg skifter snart til Orange, hvor jeg tidligere har været kunde (hvor det
hed Mobilix).

Tænk jer om inden I skifter til Telmore!!!

Fra : John K

Dato : 10-08-01 23:56

> [...]
> hed Mobilix).
>
> Tænk jer om inden I skifter til Telmore!!!

Vi har nu brugt Telmore lige siden de startede, og har aldrig oplevet
problemer hos dem.

Mvh

John K

Fra : Anders Ravn

Dato : 13-08-01 18:21

John.... -->> Nej, men du har jo heller ikke lavet noget videre end at
modtage SMSbeskeder på telefonen....

/Anders

Fra : John K

Dato : 13-08-01 19:31

> John.... -->> Nej, men du har jo heller ikke lavet noget videre end at
> modtage SMSbeskeder på telefonen....

Du skulle bare vide :))) - nå spøg til side.

Vi har også brugt den til at foretage opkald på samt sendt SMS'er på den...

Mvh

John K

PS: Tjek lige www.usenet.dk/netikette/quote.html :)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-08-01 13:41

Hej

"rhj" <rtj@e-mail.dk> wrote:

>Ja, Telmore har bestemt heller ikke imponeret mig i de 3 måneder jeg har
>været kunde der. Deres hjemmeside er af og til ude af drift og deres
>servicepersonale er ikke noget at råbe hurra for.

Du må ha' været uheldig ! - Det er ihvertfald ikke det indtryk jeg har
af Telmore. - Jeg har været kunde dér siden de startede, med 2 numre, og
har i denne uge fået ynderligere 2 numre porteret fra TDC til Telmore,
og jeg mindes ikke nogle problemer overhoved, bortset fra nogle få
timers forsinkelse, men de porterede numre fungerede hos Telmore samme
dag som de blev lukket ned hos TDC.

Jeg ved at Telmore idag har udsendt et mail til de kunder som fortsat
venter på portering fra andre operatører, med forklaring omkring
overflytning af numre, og problemerne ligger tydeligvis udenfor
Telmore's regi, og istedet i "Nørregade 21"...

Med hensyn til kundeservice, så har jeg en fornemmelse af, uden at vide
det, at Telmore er begyndt at benytte eet eller andet callcenter,
istedet for egne supportere, og det kan selvfølgelig gi' nogle problemer
som man kan opfatte som dårlig kundeservice. De pågældende supportere
servicerer antagelig en række andre firmaer og brancher, og kan derfor
ikke være eksperter, så hvis der er problemer ud over det mest banale så
videresender de blot sagen til Telmore. - Det ser også ud til at der er
blevet problemer med lange svartider, Telmore var/er jo ellers berømt
for hurtigt svar. Selv har jeg ikke været ude for mere end en 5 - 6
minutters ventetid, men min svoger ringende for nogle dage siden og
brokkede sig (jeg har lokket ham til at skifte til Telmore) over at han
havde hængt i kø i en halv time... En god idé er nok at ringen direkte
til Telmore, 70218700, istedet for 8900, så kommer man i forbindelse med
kompetent personale med det samme.

Men ok, det er selvfølgelig utilfredsstillende for alle parter når folk
pludselig står uden telefon fordi den er nedlukket hos den gamle
udbyder, og endnu ikke åbnet hos den nye....

--
M.v.h. Ole®

Fra : Fischer

Dato : 11-08-01 14:53

> [...]
> overflytning af numre, og problemerne ligger tydeligvis udenfor
> Telmore's regi, og istedet i "Nørregade 21"...

Jeg venter, men har ingen info fået fra Telmore - overhovedet (altså ud over
den "vi ved ingenting" jeg fik da jeg ringede derind).
Og nej, problemerne kan Telmore ikke tørre af på andre. De er min leverandør
og har lovet mig en termin. At de har problemer med deres leverandør gider
jeg ikke høre på - det kan jeg ikke bruge til noget.

> Men ok, det er selvfølgelig utilfredsstillende for alle parter når folk
> pludselig står uden telefon fordi den er nedlukket hos den gamle
> udbyder, og endnu ikke åbnet hos den nye....

Det er SÅ MEGET noget møg!

Men ellers er jeg fint tilfreds med deres system. Ved oprettelsen havde jeg
ingen problemer med at indsætte de 199,- kr.
Godt nok kan jeg ikke logge på og checke at de stadig står der, men det
regner jeg da bestemt med.

*Fischer

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-08-01 16:16

Hej

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

>Jeg venter, men har ingen info fået fra Telmore - overhovedet (altså ud over
>den "vi ved ingenting" jeg fik da jeg ringede derind).

Jeg vil gerne maile dig et kopi ! - Jeg har nemlig fået den, selv om min
overflytning er kørende, og har været siden Tirsdag aften

--
M.v.h. Ole®

Fra : Fischer

Dato : 11-08-01 18:04

> Jeg vil gerne maile dig et kopi ! - Jeg har nemlig fået den, selv om min
> overflytning er kørende, og har været siden Tirsdag aften

Tragikomisk! :-|

Du må gerne sende den til mig (express@get2net.dk) selv om jeg ikke har de
store forventninger til indholdet.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 11-08-01 06:26

> [...]
> Så tænker man de må sq tjene fedt på renter når de er over 1 mdr om at
> behandle sådan en sag og de sikkert har masser af kunder i samm situation

Ja, jeg er også én i rækken.
I torsdags lukkede Sonofon mit nummer og nu venter vi på Telmore.

> Man får ingen oplysninger fra dem, hverken breve el noget. vil man vide
> noget så må man selv ringe derind og rykke for det..

Det er nok det mest kritisable. Man får INTET at vide.
Desuden virker det hele totalt kaotisk. De aner intet om hvornår ca. man kan
forvente at det går i orden.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-01 10:31

Fischer skrev:

>Desuden virker det hele totalt kaotisk. De aner intet om hvornår ca. man kan
>forvente at det går i orden.

Hvor i alverden skulle de også vide det fra? De har aldrig prøvet
det før, og de er afhængige af andre firmaer.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 11-08-01 11:17

> Hvor i alverden skulle de også vide det fra? De har aldrig prøvet
> det før, og de er afhængige af andre firmaer.

Og da de startede på Storebæltsbroen, sagde de: "Vi har aldrig før prøvet at
bygge sådan en stor bro, og vi er afhængige af mange underleverandører, så
vi kan desværre ikke sige hvornår vi bliver færdige"?

Selvfølgelig kan man da give en termin - også på noget man ikke har prøvet
før. Det gør 1000-vis af seriøse firmaer hver dag.
Det kræver selvfølgelig en vis portion evner og overblik.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-01 15:11

Fischer skrev:

>Og da de startede på Storebæltsbroen, sagde de: "Vi har aldrig før prøvet at
>bygge sådan en stor bro

Vrøvl.

>og vi er afhængige af mange underleverandører

.... hvis betingelser for deltagelse vi selv fastsætter.

I det aktuelle tilfælde er det ikke en underleverandør, men en
konkurrent, jf. ventetiderne på ADSL eller blot meldingerne om
der er rå kobber på adressen.

>Selvfølgelig kan man da give en termin - også på noget man ikke har prøvet
>før. Det gør 1000-vis af seriøse firmaer hver dag.

De spår næppe om hvor længe deres konkurrent vil være om at
levere dem en ydelse. Det er f.eks. ren rutine at det tager en
bank over en måned at bundte 10 ark papir fra en folder og putte
i en konvolut - hvis det er til en kunde der skifter bank.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 11-08-01 18:02

> I det aktuelle tilfælde er det ikke en underleverandør, men en
> konkurrent, jf. ventetiderne på ADSL eller blot meldingerne om
> der er rå kobber på adressen.

Vrøvl!

Telmore er kun delvis konkurrent til TDC - de er i lige høj grad kunde der.
I mit tilfælde skal jeg flytte fra Sonofon, som er direkte konkurrent til
TDC, over til Telmore som er kunde hos TDC.
Min flytning vil altså direkte give penge i TDC's kasse.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-01 19:05

Fischer skrev:

>Vrøvl!

Såh?

>Telmore er kun delvis konkurrent til TDC

Og?

Fra : rhj

Dato : 11-08-01 19:33

Bertel Lund Hansen <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8ssant4htsl5513rtaamds58f5dfkqfv0e@sunsite.auc.dk...
> Fischer skrev:
>

> Såh?
>
> Og?
>
> Og?

Hvor er du snotarrogant at høre på!

Du sidder der som en sur gammel nisse, der tror du er åhhhh så klog, men du
fatter åbenbart ikke at Telmore er kunde hos TDC... Hey hey, de bruger TDC's
net - ergo tjener TDC penge hver gang en Telmore-kunde ringer op!

Fra : John K

Dato : 11-08-01 20:34

> [...]
TDC's
> net - ergo tjener TDC penge hver gang en Telmore-kunde ringer op!

Det er han efter min mening ret tit - og det klæ'r ikke en Net-betjent.

Mvh

John K

Fra : Humle

Dato : 11-08-01 22:43

On Sat, 11 Aug 2001 21:34:19 +0200, "John K" <sydfynsfm@hotmail.com>
wrote:

>du
>TDC's
>

>Det er han efter min mening ret tit - og det klæ'r ikke en Net-betjent.

Det er han da heller ikke han er folkeskolelærer - åbenbart en som
godt kan li at rette på sine elever og fortælle at det er ham der har
ret uanset at han tager fejl :=)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-01 23:22

Humle skrev:

>Det er han da heller ikke han er folkeskolelærer

Næsten. Jeg er tidligere folkeskolelærer.

>åbenbart en som godt kan li at rette på sine elever og fortælle at det er ham der har
>ret uanset at han tager fejl :=)

Mener du at Tiscali, Tele2, Sonofon, Telia og Telmore er
konkurrenter til TDC? Det var det jeg påstod og som Fischer
kaldte vrøvl.

--
Bertel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-08-01 22:06

"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> wrote in message

> Og?

> Og?

Berthel, kunne du god udbyde lidt bedre, ingen grund til at give dem med
netcop attityden noget at skyde med

Hygge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-01 23:23

Flemming Lynggaard skrev:

>Berthel, kunne du god udbyde lidt bedre, ingen grund til at give dem med
>netcop attityden noget at skyde med

Tja, jeg synes nu ikke at Fischers "Vrøvl" efterfulgt af en halv
bekræftelse på at jeg havde ret, var bedre værd.

TDC tjener penge på deres fastnet og deres mobilnet. De tjener
naturligvis også på dem når konkurrenter lejer sig ind på dem. At
hævde at de så ikke er konkurrenter, eller kun halvt
konkurrenter, er noget sludder.

--
Bertel