JRun 3.1 - Class cache
Fra : Ricki Runge

Dato : 10-08-01 09:30

Er der nogen der ved om man kan sætte en parameter i JRun så den ikke
cache'er classes? Det er nemlige en smærte i r.. at man skal genstarte
JRun hver gang man har lavet en lille ændring i en klasse. Det giver
selvfølgelig stor mening at den cache'er klasserne når den er i
prodktion, men når den er i udvikling giver det overhovedet ikke
mening.

/Ricki

Fra : Claus M. Arwilk

Dato : 10-08-01 18:45

Hej Ricki,

Så vidt jeg ved, kan man ikke komme uden om at genstarte JRun i denne
situation! Jeg har brugt den i over et år og har efterhånden vænnet mig til
det, sådan da. Det er desværre meget almindeligt at applikationsservere skal
genstartes - selv WebSphere har denne irriterende 'feature'. For et stykke
tid siden læste jeg om en applikationsserver, der *ikke* krævede en genstart
v/nye klasser, men jeg kan desværre ikke huske navnet - jeg læste om den
inde på theserverside.com. Forudsat du kører NT/W2K, er en .bat (der
genstarter servicen) med tilhørende shortcut i toolbar'en nok det mest
praktiske indtil videre......beklageligvis.

Hilsen
Claus

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 10-08-01 19:15

"Claus M. Arwilk" <REMOVETHISarwilk@dk2net.dk> wrote in message
> [...]
genstart
> v/nye klasser, men jeg kan desværre ikke huske navnet - jeg læste om den

Jeg ved, at understående gør underværker i Tomcat 4.0 Beta x

<Context path="/appname" docBase="appname" reloadable="true"/> (tilføjes til
server.xml)

- Kasper

Fra : Claus M. Arwilk

Dato : 10-08-01 20:09

Interessant - jeg har aldrig rigtigt kigget nærmere på Tomcat, måske er det
ved at være tid...du har ihvertfald fat i noget - se, hvad jeg fandt på
deres hjemmeside (i 'Developing applications'):

- 'Changing a servlet or other Java class is similar, but the effort
required depends on whether you selected the "autoreload" attribute for this
context when you integrated with Tomcat. First, edit the file in its source
directory, and re-execute the build script. The updated Java class will be
recompiled. If autoreloading is selected, Tomcat will notice this change the
next time this class is referenced, and will automatically unload and reload
your application. Otherwise, you will need to manually stop and restart
Tomcat before continuing.'

Tak for tippet - når jeg får tid og lejlighed, vil jeg prøve at integrere
den med NetBeans..

Men for lige at holde os til JRun, fandt jeg faktisk følgende interessante
artikel:
http://www.allaire.com/Handlers/index.cfm?ID=20881&Method=Full&Cache=Off

Kig især på skemaet i bunden af artiklen. Det er første gang, jeg ser
artiklen, og det lader umiddelbart kun til at kunne anvendes ved brug af
..war-filer, men det er da absolut værd at undersøge nærmere...

Hilsen
Claus

Fra : Ricki Runge

Dato : 10-08-01 23:11

Claus M. Arwilk Wrote
> [...]
genstart
> v/nye klasser, men jeg kan desværre ikke huske navnet - jeg læste om den
Jeg har før arbejdet med Resin og den har en feature så man kan sætte den i
forskellige nivauer, fx en tilstand hvor den intet kompilere andet en JSP'en
første gang den loades, denne tilstand er beregnet til produktions maskiner
hvor man deployer en færdig WAR-fil.
Der er også en "developer" tilstand, hvor den kompilere hele svineriet, bare
du ændre i en eller anden klasse så bliver den kompileret, når en JSP
loades, også selv om JSP'en eller nogle af de taglibs, beans, klasser mm.
overhovedet ikke bruger klassen der er ændret. Denne tilstand er ret smart,
da man så er helt sikker på at man ikke har en eller anden gammel cachet
klasse der ligger og roder, og at man ikke bare lige har glemt at kompilere
den. Men det kan også være ret irreterende, for hvis man har en klasse som
giver kompileringsfejl så vil Resin ikke vise noget som helst.
Der er er vist et par tilstande derimellem, men dem har jeg ikke lige det
store kendskab til, da det ikke var mig der tog mig af teknikken/opsætningen
af Resin.

> [...]
> artiklen, og det lader umiddelbart kun til at kunne anvendes ved brug af
> .war-filer, men det er da absolut værd at undersøge nærmere...
Det ser da yderst interessant ud og ja, jeg er enig i at det skal undersøges
nærmere...

/Ricki