Gadaffi erklærer våbenhvile
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-03-11 15:48

Men det bør nu ikke redde hans røv. Spørgsmålet er om vesten ikke skulle
afsætte det styre, få så mange af regeringsmedlemmerne som muligt sat for en
international domstol og så ellers jage og indfange det brutale møgdyr til
Muammar Gadaffi ligesom man gjorde det med Saddam Hussein (jeg kan ikke se
den store forskel mellem de to forbrydere) og ligeledes sat ham for en
international domstol.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38280237:presset-libyen-erklærer-våbenhvile.html?forside

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 18-03-11 16:04

On Fri, 18 Mar 2011 15:48:08 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> Muammar Gadaffi ligesom man gjorde det med Saddam Hussein (jeg kan ikke se
> den store forskel mellem de to forbrydere) og ligeledes sat ham for en

Plejer du ikke at sige, at vi skal blande os udenom andre landes måde at
styre deres lande på.?

Talebanstyret i Afghanistan var da meget værre end Gadaffi-styret er.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-03-11 16:22

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Plejer du ikke at sige, at vi skal blande os udenom andre landes måde
> at styre deres lande på.?
>
> Talebanstyret i Afghanistan var da meget værre end Gadaffi-styret er.

Jo det gør jeg og det er heller ikke med glæde at jeg giver min støtte til
denne her intervention. Krigene i Afghanistan og Irak var begge vanvittige,
det har jeg sagt om begge krige fra dag ET (!), bemærk venligst det. Set i
bakspejlet er det bestemt er der bestemt heller ikke nogen som helst ting
som gør at jeg har ændret mening om den sag.

Skulle man have fjernet Saddam Hussein skulle det have været sket straks
efter det modbydelige giftgas-angreb i 1988 men da besluttede USA at det var
bedre at have Saddam Hussein siddende i Irak end at fjerne ham. Alt sammen
af hensyn til olie-forsyningen.

USA har altid haft en kedelig tendens til at gå i krig af de forkerte
årsager. USA ville i realiteten skide på Saddams masseødelæggelsesvåben. USA
vurderede at Saddam Hussein var ved at være en sikkerhedsmæssig belastning i
mellemøsten og ville af med ham, igen, olie-forsyningen er vigtig for USA,
vigtigere end noget som helst andet.

At USA (heldigvis) bakker op om en intervention over for Libyen handler også
i voldsom grad om hvad der kan betale sig. Jeg tror ikke en skid på nogen
som helst moralske skrupler hos USA's regering. De har længe været i tvivl
om hvem de skulle støtte, demokratiske kræfter eller de diktatoriske
regeringer i mellemøsten, det handler om olie-forsyning, og KUN det.

Jeg lover dig at den amerikanske regering har vredet sig i hænderne de
sidste par måneder mens det her har stået på. Hvordan sikrer vi olien, har
de spekuleret på uafbrudt i den tid der er gået, hvem skal vi støtte. Det
hele handler om cost/benefit-analyser.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-03-11 16:27

On Fri, 18 Mar 2011 16:04:25 +0100, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Plejer du ikke at sige, at vi skal blande os udenom andre landes måde at
>styre deres lande på.?
Det kan spare MILLIARDER AF DANSKE SKATTEKRONER, så mer af det, please

Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-11 05:10

<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Plejer du ikke at sige, at vi skal blande os udenom andre landes måde at
>styre deres lande på.?
>
>Talebanstyret i Afghanistan var da meget værre end Gadaffi-styret er.
Taleban pådutter naboer æresdrab og det rager ikke DK

Gadaffi er lidt ond mod skadelige og unyttige oprørere som landet har
for mange af , Og d e t RAGER heller ikke DK
Hvem er værst afgør måske gud på dommedag
P.t. er Gadafi værst for skatteydernes militærkonto her OG DET ER DET
ENESTE VIGTIGE

Mao var ond mod udstødte og fik derved sin eksport og handel igang.

Han havde konfuzianisme på takeoffpoint som vi i 1849 men libyer har
kun olie og de (u)demokrati rager ikke os

Gadafis kløgt er at holde sig gode venner med kineserne - det alene
gør ham en landsfader med evner som oprørerne næppe har

Libyens håb om fremgang er måske kun den kinesiske vej - nogle må dø,
andre lære etbarnspolitik

Fra : Bo Warming

Dato : 18-03-11 16:24

>Men det bør nu ikke redde hans røv. Spørgsmålet er om vesten ikke skulle
Men hvorfor spilde danske piloters liv og dine skattepenge på krig der
ER afgjort?

> [...]
>Muammar Gadaffi ligesom man gjorde det med Saddam Hussein (jeg kan ikke se
>den store forskel mellem de to forbrydere) og ligeledes sat ham for en
Hva sku sådan en gøre godt for?

Smid aldrig det beskidte vand væk, før du har noget rent og regn ikke
med at oprørere gir bedre diktatur end Gadafis

Fra : DADK

Dato : 18-03-11 18:34

> [...]
> Muammar Gadaffi ligesom man gjorde det med Saddam Hussein (jeg kan ikke se
> den store forskel mellem de to forbrydere)

Men ovenover skriver du ellers at det var "galimatias" at afsætte det
irakiske styre og Saddam Hussein, og nu sammenligner du Gadaffi med
Hussein som argument for at "jage og indfange" ham?

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-11 19:25

"DADK"
> [...]
> irakiske styre og Saddam Hussein, og nu sammenligner du Gadaffi med
> Hussein som argument for at "jage og indfange" ham?

Jeg tvivler på du får et sammenhængende svar på det!

Mvh Eyvind

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-03-11 00:02

"Eyvind Dk" <eyvind snabelA eyvind punktum dk> skrev i en meddelelse
> "DADK"

> Jeg tvivler på du får et sammenhængende svar på det!

Jeg har voldsaben på kill-filter og svarer derfor ikke på hvad han spørger
om, så det har du helt ret i.

Fra : DADK

Dato : 19-03-11 01:24

Eyvind Dk wrote:

> Jeg tvivler på du får et sammenhængende svar på det!

Jeg skriver ikke til ham personligt, men resten af gruppen. Det er jo en
lidt interessant form for ambivalens.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 18-03-11 22:15

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Men ovenover skriver du ellers at det var "galimatias" at afsætte det
> irakiske styre og Saddam Hussein, og nu sammenligner du Gadaffi med
> Hussein som argument for at "jage og indfange" ham?

Men spørgsmålet er, vil ha en verden hvor USA skal bestemme hvem der skal
regere rundt om i verden.
Skal vi ikke lade Libyerne om den sag.

Fra : DADK

Dato : 19-03-11 01:32

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Men spørgsmålet er, vil ha en verden hvor USA skal bestemme hvem der skal
> regere rundt om i verden.
> Skal vi ikke lade Libyerne om den sag.

Joda. Naturligvis kan eller skal man gribe ind hvis det går for vidt,
men lad dem da bare udkæmpe deres borgerkrig. Reelt er den jo ret banal
og på et beskedent niveau, og også oprørerne har slået civile ihjel osv,
uden for enhver tvivl. Det er jo ikke hardcore total borgerkrig som man
så i f.eks Bosnien eller Kroatien.

USA havde i øvrigt slet ikke været USA uden først den blodige
uafhængighedskrig og siden den blodige borgerkrig.

Men nu synes jeg slet ikke USA er skurken her, eller er dem der har
presset på. Jeg tror egentlig slet ikke Obama er interesseret i at gå
ind i Libyen, men er nok mere blevet presset - og så tager det ene jo
det andet når også europæerne kommer ind over. Der har vist været
temmelig stor uenighed i den amerikanske administration.

Fra : @

Dato : 19-03-11 13:40

On Sat, 19 Mar 2011 01:31:37 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

>Joda. Naturligvis kan eller skal man gribe ind hvis det går for vidt,

Det mærkelige er så at "gå for vidt" er forskelligt alt efter hvem der
går for vidt og hvor de gør det -

Burma Kina Rusland Sudan Somalia Zimbabwe her reageres der kun med
vage fordømmelser og over for Kina og Rusland ikke engang det

men når uro er FOR tæt på at kunne svide politikernes egen røv så
kommer reaktionen prompte -

Jugoslavien Libyen

Fra : DADK

Dato : 19-03-11 19:45

@ wrote:

> Det mærkelige er så at "gå for vidt" er forskelligt alt efter hvem der
> går for vidt og hvor de gør det -

Ja, du ved vi er enige om det.