Hvordan får jeg opløsningen
Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 10-08-01 08:10

Hej

Jeg sidder og arbejder med GUI i java, og nu mangler jeg en metode der kan
finde ud af selve oplysningen på et skærmbillede.

Jeg skal bruge det til at finde størrelsen på et skærmbillede.

På forhånd tak

Hilsen Leon

Fra : Jacob Møller

Dato : 10-08-01 08:41

> [...]
> finde ud af selve oplysningen på et skærmbillede.
>
> Jeg skal bruge det til at finde størrelsen på et skærmbillede.

Kig i dokumentation efter Toolkit klassen.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : The MaXx

Dato : 10-08-01 13:54

> Jeg skal bruge det til at finde størrelsen på et skærmbillede.

Skærmens opløsning kan du få på denne måde:

Dimension d = getToolkit().getScreenSize();

du kan jo så få længde og højde således:

d.getWidth();
d.getHeight();

Håber det hjalp....

The MaXx