Firewall - 1 med VPN - hjemmebrugere
Fra : Lars Vejlgaard

Dato : 10-08-01 08:17

Hej alle

Vi har en FireWall-1 med VPN tunnel installeret. Vores netværk består af
Windows NT servere, samt win98/win200 klienter.

Jeg ønsker, at kunne etablere en forbindelse fra udefra til vores netværk
gennem vores VPN tunnel fx fra en hjemme arbejdsplads.

Vores leverandør har sat FireWall-1 + VPN op og den skulle virke. Der findes
åbenbart flere VPN klienter fra checkpoint, men hvilken en er den nemmeste
at bruge. Jeg vil gerne have det sådan, at man skal kunne få adgang til
vores netværk, når blot man har en Internetforbindelse og tunnelsoftware
installeret.

Skal der konfigureres noget bestemt på vore hjemme PC'ere (Windows2000) for,
at netværket kan ses (og logonskriptet køres)?

Hilsen Lars

Fra : Gorm Jorgensen

Dato : 12-08-01 11:00

> [...]
> at bruge. Jeg vil gerne have det sådan, at man skal kunne få adgang til
> vores netværk, når blot man har en Internetforbindelse og tunnelsoftware

CheckPoint har 2 klienter.

1) SecuRemote er gratis, du skal bare bede jeres leverandør om en licens som
passer til det antal brugere som skal benytte softwaren.

2) SecureClient koster penge og har udover VPN funktionaliteten en indbygget
firewall så du kan beskytte den enkelte pc.

Men der er mange forskellige versioner af softwaren, men build 4185 er den
jeg vil anbefale dig at bruge; klienten kan downloades her (uden brug af
password) http://www.checkpoint.com/techsupport/downloads_sr.html#4185_se

> Skal der konfigureres noget bestemt på vore hjemme PC'ere (Windows2000) for,
> at netværket kan ses (og logonskriptet køres)?

Det kommer an på hvilken funktionalitet du ønsker for din klient, CheckPoint
har nogle gode dokumenter
http://support.checkpoint.com/service/publisher.asp?id=55.0.4222079.2607206

Men ellers kontakt din leverandør for at få yderlige hjælp, ellers er du
velkommen til at kontakte Netsecure Danmark A/S hvor jeg arbejder.

FUT fra dk.edb.netvaerk til dk.edb.sikkerhed
--
Gorm Jorgensen - Area51.DK
d+ s: a-- C+++ UB++++ P+ L++ E--- W+++ N+ w--- O- M-- V-- PGP++ tv- G--