zyxel prestige 100ih ny firmware
Fra : Søren Mathiesen

Dato : 10-08-01 07:42

Jeg har hentet filerne p100ihpe.bin og p100ihpe.rom
fra Zyxels hjemmeside. jeg kan komme i kontakt med den vha.. hyperterminal
..Jeg kommer også fint i debug mode
skriver jeg ATUR skriver den
"now erase flash rom for upload"
"starter XMODEM uploading"
derefter sender routerenen masse §§§§ tegn til terminal programmet og det
gør den så i al evighed.
Hvad gør jeg fejl?
Det er som om der er noget
jeg ikke ved.

Mvh Søren Mathiesen
Minervavej 49
6960 Hvide Sande
bsradio@post6.tele.dk

Fra : Frans Jensen

Dato : 10-08-01 09:05

On Fri, 10 Aug 2001 08:42:13 +0200, "Søren Mathiesen"
<bsradio@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>"starter XMODEM uploading"
>derefter sender routerenen masse §§§§ tegn til terminal programmet og det

glemmer at fortælle hvad der skal uploades og hvor programmet kan
finde det, altså filen der skal uploades
jeg har ikke lige i hovedet, hvilken menu du skal bruge, men den
er der

--
Er du imod røveri ved højlys dag, så støt
underskriftsindsamlingen på:

Fra : Frans Jensen

Dato : 10-08-01 09:14

On Fri, 10 Aug 2001 10:04:39 +0200, Frans Jensen
<NOSPAM@jensen.subnet.dk> wrote:

>glemmer at fortælle hvad der skal uploades og hvor programmet kan
>finde det, altså filen der skal uploades
> jeg har ikke lige i hovedet, hvilken menu du skal bruge, men den
>er der

kiggede lige på Hyperterminal, det er ikke en menu, men den knap
der hedder send på, du skal bruge, nr. tre fra højre,
mens programmet skriver alle de der $$$ tegn, det er bare
nedtælling til timeout, så du skal have begyndt at sende filen
inden timeout

når du klikker på send knappen dukker der en rude op hvor du kan
indtaste stien til filen, klik derefter på send knappen nederst
til venstre

så vidt jeg husker skal de to filer sendes i en bestemt
rækkefølge

Fra : eschultz

Dato : 12-10-01 19:28

Følgende er modtaget fra ZyXEL DK

UPLOAD AF ROUTER FIRMWARE MED HYPER TERMINAL (WIN95/98/NT/2000)

1. Start Hyper Terminal.
2. Angiv et navn for forbindelsen og vælg et ikon (dette er ikke
vigtigt).
3. Under Tilslut via vælges: Direkte til Com 1 el. Direkte til Com 2,
afhængig af hvor routeren er tilsluttet.
4. Sæt Bits per sekund til 9600. Sæt Databits til 8, Paritet til ingen,
og Stop bits til 1. Flowcontrol sættes til None.
5. Sluk og tænd for routeren. Kort efter vil den i terminalen skrive:
Press Any key to enter Debug Mode within 3 seconds. Du trykker så en
tast for at komme i Debug Mode. Forbindelsen til routeren kan nu
kontrolleres ved at skrive AT. Her skal den svare med OK.

6. Du skal nu uploade rom filen. Dette gøres ved at skrive ATUR3 og
trykke enter. Routeren venter nu på at der sendes en fil. Dette gøres i
menuen Overfør fil. Her vælges Send fil og nu vælges filen via Gennemse
knappen. Tilsidst vælges X-modem protokollen og overførslen startes.
7. Efter upload af rom filen skal bin filen uploades. Dette gøres med
kommandoen ATUR. Herefter følges samme procedure som i pkt. 7.
8. Tilsidst gives kommandoen ATGO for at afslutte og genstarte routeren.
Husk at password&#8217;et nu igen er sat til default (1234).

FIRMWARE UPLOAD GÅR FOR LANGSOMT:

Du har mulighed for at sætte hastigheden på det serielle interface op,
således at upload af firmware går lidt hurtigere (upload af bin filen
tager ca. 20 min. ved 9600). Dette gøres med kommandoen ATBAx hvor x
svarer til: 1=38.400, 2=19.200, 3=9.600, 4=57.600, og 5=115.200. Husk at
du herefter skal skifte porthastigheden i Hyper Terminal også. Dette
gøres ved at klikke på Afbryd ikonet, derefter klikkes på Filer,
Egenskaber og Konfigurer. Nu sættes porthastigheden til 115.200.

MÆRKELIGE TEGN I TERMINALEN:

Hvis Hyper Terminal skriver mærkelige tegn i vinduet efter at du har
åbnet en forbindelse til routeren, skyldes det formodentlig en forkert
porthastighed. Routeren er som standard konfigureret til en hastighed på
9600, men kan af forskelllige grunde være indstillet til en anden
hastighed.
Du må så forsøge de andre hastigheder i Hyper Terminal en af gangen
(19.200, 38.400, 57.200, 115.200), til du rammer den rigtige.

Nyeste firmware kan hentes her :

ftp://ftp.zyxel.dk/public

http://www.kandu.dk/