Altid dejligt at se charmerende amerikansk~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 13-03-11 20:57

Amerikanere håner japanerne:

http://www.bt.dk/udland/amerikanere-haaner-japanere-efter-jordskaelv

Var der ikke noget med at vi danskere havde ondt af USA efter angrebet den
1. september 2001 ? Det bliver sværere og sværere at have nogen form for
sympati for USA.

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-03-11 21:13

On Sun, 13 Mar 2011 20:56:57 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> 1. september 2001 ? Det bliver sværere og sværere at have nogen form for

En enkelt facebook-gruppe med tosser, er sgu da ikke det samme som at
amerikanerne håner japanerne.

Dit USA-had har gjort dig blind og kritikløs.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-03-11 21:15

Den 13-03-2011 20:56, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> 1. september 2001 ? Det bliver sværere og sværere at have nogen form for

Det er svært naivt at fordømme USA som nation, blot fordi der findes
grupper af tosser derovre.

Desuden er det ret absurd at denne flok tosser taler om "hævn for Pearl
Harbor", for så vidt amerikanerne vist må siges at have fået rigelig
hævn over den japanske civilbefolkning henholdsvis 6. og 9. august 1945...

Anders Peter Johnsen

Fra : @

Dato : 13-03-11 21:36

On Sun, 13 Mar 2011 21:15:08 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>Harbor", for så vidt amerikanerne vist må siges at have fået rigelig
>hævn over den japanske civilbefolkning henholdsvis 6. og 9. august 1945...

og man må jo ikke glemme at da PH blev angrebet havde USA og
folkeforbundet jo allerede i lang tid inden ført en uhyre aktiv
"politik" i Stillehavsområdet i forsøg på at hindre japanerne i at få
fat i olie

http://da.wikipedia.org/wiki/Angrebet_p%C3%A5_Pearl_Harbor
USA i juli 1941 indefrøs japanske midler og iværksatte en
handelsembargo, hvilket bl.a. lukkede for eksporten af olie.

Japan var sårbar overfor en total amerikansk olieembargo, da al olie
landet brugte, måtte importeres, og 80% af den kom fra USA. I oktober
1941 faldt den moderate regering under prins Konoye og blev afløst af
en regering under den meget strengere general Hideki Tojo. Japanerne
indledte en serie af diplomatiske forhandlinger med USA i slutningen
af november 1941, som kulminerede med en note fra den amerikanske
udenrigsminister Hull den 26. november 1941, som den japanske
statsminister Hideki Tojo beskrev som et ultimatum. Japan havde nu
tilsyneladende kun to valgmuligheder, enten at godkende USA's krav og
afslutte sin aggressive militære ekspansion i Kina, eller at gå i krig
mod USA og dets allierede. Besat af tanken om at miste sin
internationale prestige og bekymret over mulighederne for yderligere
vestligt pres, valgte Japan krig.

Folkeforbundet, USA, Storbritannien, Australien og Holland, som havde
territoriale interesser i området, fordømte Japans invasion og svarede
igen med diplomatisk pres. Japan veg ikke for presset og fortsatte sin
militære ekspansion i Kina; i 1940 sluttede Japan sig til alliancen
mellem Tyskland og Italien, og de tre lande dannede aksemagterne. USA
svarede igen med udvidede økonomiske sanktioner, blandt andet delvist
stop for eksport af scrapmetal og olie, opsagde tidligere
handelsaftaler mellem landene og lukkede Panamakanalen for japanske
skibe.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-11 21:23

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

> [...]

>1. september 2001 ? Det bliver sværere og sværere at have nogen form for

Kan du godt se forskellen på nogle idioter på Facebook, og andre amerikanere
som ikke er sådanne idioter?

Eller kan du ikke?

Nej?

Du er en idiot, og det er så det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 13-03-11 22:06

"Thomas M" <not_here> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i
> meddelelsen news:fk9fp.6769$yb7.6661@newsfe11.iad...

> Kan du godt se forskellen på nogle idioter på Facebook, og andre
> amerikanere som ikke er sådanne idioter?

De er næppe alene om at have den holdning.

> Du er en idiot, og det er så det.

Så er vi to.

Fra : N_B.DK

Dato : 13-03-11 23:06

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
wrote in message news:9lafp.19030$zY7.1246@newsfe09.iad

> Så er vi to.

Ja det har du da helt ret i.

--
MVH. N_B_DK

Fra : TL

Dato : 13-03-11 21:29

On Sun, 13 Mar 2011 20:56:57 +0100, in dk.politik "Kim Larsen \(på
> [...]

>1. september 2001 ? Det bliver sværere og sværere at have nogen form for

Taxi-Kim udstiller igen sig selv som total idiot.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-11 21:43

TL <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen
a3aqn6dabnr7tldi9bs1u7rt82fkm7sem9@4ax.com:

> Taxi-Kim udstiller igen sig selv som total idiot.

Hehe. Af hjertet tak for dén afsløring.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-11 18:37

On Sun, 13 Mar 2011 21:43:25 +0100, "Jens Bruun"

I 1984 hånede den japanske præsident Nakasone USA for at give magt til
negre hvis sociale arv gør dem voldskriminelle

2011 overlever over 99,999% et Richter9 skælv, der ville have dræbt
langt over 50% i ethvert andet land.
USA evakuerer deres flåde pga strålepjat
De mange mega-efterskælv over hele hovedøen Honshu berører ikke den
amerikanske flåde.
Richter7 altså værre end Haiti er ved at blive dagligdag.

Alle ved at Tjernobyls sjældne leukæmi er der ingen risiko for i Japan
2011, selvom faregrænser overskrides - de grænser er jo hysteriske

Japansk rettidig omhu, der ler sidst, ler bedst

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-03-11 20:39

> On Sun, 13 Mar 2011 20:56:57 +0100, in dk.politik "Kim Larsen
> \(på

> Taxi-Kim udstiller igen sig selv som total idiot.

Tja, jeg ville jo mene at det var dig, Taxi-Tom der udstiller
dig - øh, pardon - du udstiller dig ikke - du ER en idiot.

Fra : TL

Dato : 18-03-11 21:27

On Wed, 16 Mar 2011 20:38:50 +0100, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Tja, jeg ville jo mene

Dine meninger er som handlingen i en pornofilm: Fuldstændig uden
betydning.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-03-11 23:17

> [...]
> Wilstrup"

> Dine meninger er som handlingen i en pornofilm: Fuldstændig

Tilsyneladende ikke siden du svarer på det jeg skriver. Min
mening betyder altså temmelig meget for dig, Taxi-Tom - du kan
ikke undvære en du kan udsende dine giftige bemærkninger til, men
desværre for dig preller de fuldkommen af på mig. Jeg synes dog
at dine indlæg er pudsige, grænsende til det tåbelige, men hvad
andet kan man vente af en taxi-chauffør som dig?
Men pornofilm? Du udtaler dig om dem som om du havde set en hel
del af dem. Jeg har ikke, så du er foran mig på det område -men
det undrer mig ikke, taxi-Tom, for det er jo det du og dine
hykleriske og bornerte taxi-venner dyrker i smug. Det er kun på
den måde at I kan få den op at stå.

Fra : Peter J

Dato : 19-03-11 01:51

Den 18-03-2011 23:17, Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> det undrer mig ikke, taxi-Tom, for det er jo det du og dine
> hykleriske og bornerte taxi-venner dyrker i smug. Det er kun på

Du er et pragteksemplar for den danske lærerstand. Det bliver et stort
tab når du går på pension, så jeg håber virkelig at du har mange år
tilbage i dig, hvor du kan påvirke den amagerikanske ungdom.

Peter J

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-03-11 12:31

"Peter J" <peterjusenet@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du er et pragteksemplar for den danske lærerstand. Det bliver
> et stort tab når du går på pension, så jeg håber virkelig at du
> har mange år tilbage i dig, hvor du kan påvirke den
> amagerikanske ungdom.

Naturligvis har jeg mange år til at påvirke ungdommen - det er jo
det lærergerningen går ud på, nemlig at påvirke - hvad troede du
det ellers gik ud på? Hvis du taler om indoktrinering, så er
dette en umulighed her i dette samfund, for det er jo ikke alt
eleverne tager for gode varer, ligesom massemedierne og andre
påvirkere udgør en større del af påvirkningen af ungdommen end en
stakkels lærer overhovedet vil være i stand til at håndtere. Men
påvirke ungdommen? Ja, det gør jeg da så godt jeg kan. Det er
sådan set mit job: al undervisning er påvirkning, men min
påvirkning kan højest være en slags modvægt mod den
borgerlige/højreorienterede indoktrinering som netop er den der
er fremmest i dette samfund. Hvis lærerne havde så stor
indflydelse på hvad eleverne tog til sig af lærdom, så ville vi
jo ikke i dag have en borgerlig regering og ikke en ungdom der i
høj grad sværger til de borgerlige. Så hvis du virkelig mener
ovenstående ironisk, og det går jeg ud fra, så er det helt skudt
forbi: Ja, jeg påvirker naturligvis mine elever i den rigtige
retning, men om de så tager imod det, tvivler jeg stærkt på - i
hvert fald er der fx ingen af mine elever der har forladt islam
eller kristendom af den grund, selvom jeg underviser i faget.
Ingen af mine elever har ladet sig overbevise om at den
borgerlige regering er no-good, desværre. Men måske skulle jeg gå
over til lidt mere tydelig propaganda og så tro på at jeg kan
matche familie, forældre, venner, massemedier der omgiver
ungdommen i det daglige. Det er en enorm magt at tillægge mig og
mine ligesindede kollegaer.
Måske skyldes dit udfald snarere at du intet ved om
skolegerning/undervisning, siden du tilsyneladende nærer den
tyrkertro på lærernes evner i så henseende. Du har formentlig
selv gået i folkeskolen og blevet udsat for det nogle af de
borgerlige kalder for "marxistiske lærere og røde lejesvende",
men efterhånden er der vel ingen der tror på den længere -med
mindre de er lige så uvidende som du giver udtryk for at være om
netop dette emne.

Fra : J. Nielsen

Dato : 19-03-11 16:04

On Sat, 19 Mar 2011 12:31:11 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
>men efterhånden er der vel ingen der tror på den længere -med
>mindre de er lige så uvidende som du giver udtryk for at være om

Jeg tror vi kan stille din diagnose, Arne. Hvad er det latinske ord for
"skrivekløe"?
--

-JN-

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-03-11 22:06

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> On Sat, 19 Mar 2011 12:31:11 +0100, "Arne H. Wilstrup"
>>

> Jeg tror vi kan stille din diagnose, Arne. Hvad er det latinske
> ord for
> "skrivekløe"?

Hvem er "vi"? og hvorfor vil du finde et latinsk ord for det? Jeg
forstår det sådan at du ikke kan læse lange beskrivelser - du
hørte måske til dem der sagde: jeg vil gerne have en bog, men den
må ikke være for tyk!

Fra : DADK

Dato : 19-03-11 22:21

Arne H. Wilstrup wrote:
> "J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem er "vi"? og hvorfor vil du finde et latinsk ord for det?

Latrin

Fra : DADK

Dato : 19-03-11 22:24

DADK wrote:

> Latrin

Undskyld, det løb af med mig Blot et andet bud på en latinsk glose
der karakteriserer AHW

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-03-11 15:14

J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
9qg9o6pbh4ampm4oslbcibf4cn5g9urnns@4ax.com:

> Jeg tror vi kan stille din diagnose, Arne. Hvad er det latinske ord
> for "skrivekløe"?

I dette tilfælde tror jeg, det kaldes "megalomani"

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter J

Dato : 19-03-11 23:35

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-03-11 10:54

> Du er et pragteksemplar for den danske lærerstand.

ja, nu du siger det! Du har helt ret! - er du så glad? Jeg har
endelig givet dig ret!

Fra : TL

Dato : 19-03-11 19:53

On Fri, 18 Mar 2011 23:17:20 +0100, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

>Tilsyneladende ikke siden du svarer på det jeg skriver.

Din logik svigter. Igen. Dine skriverier og meninger er som den flue
man uden at tænke nærmere over det verfer væk mens man læser
søndagsavisen i baghaven.

>Min
>mening betyder altså temmelig meget for dig, Taxi-Tom

DU er stadig den eneste af os, der har erhvervet sig bag rattet på en
hyrevogn.
Jeg venter forresten stadig på, at du uddyber din kommentar om dine
mange års erfaring i det rigtige erhvervsliv. Er det som lærer, du
mener?

>Men pornofilm? Du udtaler dig om dem som om du havde set en hel
>del af dem.

Humor har aldrig været din stærke side.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-03-11 22:10

> Din logik svigter. Igen. Dine skriverier og meninger er som den
> flue
> man uden at tænke nærmere over det verfer væk mens man læser
> søndagsavisen i baghaven.

Nu har jeg i det mindste en logik -du har ingen. Og det er
interessant så meget du gør ud af den "flue" du omtaler,
taxi-Tom.

> DU er stadig den eneste af os, der har erhvervet sig bag rattet
> på en
> hyrevogn.

Tja, du gør dig jo også i hyrevognsbranchen, taxi-Tom.

> [...]
> dine
> mange års erfaring i det rigtige erhvervsliv. Er det som lærer,

Du har slet ikke godt af at vide så meget om mig -du bliver blot
misundelig, og så gør du en ulykke på dig selv af bare raseri.
Husk på at vrede og taxi-kørsel ikke er en god cocktail

> Humor har aldrig været din stærke side.

Jeg har mere humor på min lillefingernegl end du har i hele dit
sølle hovede, taxi-Tom. Men i modsætning til dig, behøver jeg
ikke at forklare min overdådige humoristiske sans.

Fra : Peter J

Dato : 19-03-11 23:33

Den 19-03-2011 22:09, Arne H. Wilstrup skrev:

> Jeg har mere humor på min lillefingernegl end du har i hele dit
> sølle hovede, taxi-Tom. Men i modsætning til dig, behøver jeg
> ikke at forklare min overdådige humoristiske sans.

Det er rigtigt. Du er jo ikke kendt for at skrive lange indlæg om hvor
fortræffelig du selv mener du er.

Humoristisk? Nej, det indtryk har jeg ikke af dig (men jeg er sikker på,
at du kunne skrive 200 linjer om hvor humoristisk dine omgivelser mener
du er, men nu må du hellere lade være, da du jo har postuleret, at det
ikke er noget du behøver at gøre). Ufrivillig komisk? I den grad.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-03-11 10:54

> [...]
> dine omgivelser mener du er, men nu må du hellere lade være, da
> du jo har postuleret, at det ikke er noget du behøver at gøre).

Ja, ja, lille Peter Jaloux - du er blot sur over at du ikke er
lige så begavet, smuk og humoristisk som jeg. Hvor må de folk
være lykkelige som kender mig . synd at du ikke har det på
samme måde - det er dit tab.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-03-11 15:23

Arne H. Wilstrup <nixen@bixen.invalid> skrev i meddelelsen
4d851b8f$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> sølle hovede, taxi-Tom. Men i modsætning til dig, behøver jeg
> ikke at forklare min overdådige humoristiske sans.

Arne Hetzsprung Wilstrup - en mand, der løfter begrebet "deroute" til helt
nye højder.

Jeg ved, du har fået linket før, men lad os nu prøve én gang mere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

Med dine store erfaringer fra uni bør det ikke volde dig særligt besvær at
læse om Dunning-Kruger-effekten. Men dine tydelige, manglende evner til at
se dig selv lidt udefra efterlader berettiget tvivl om, hvorvidt du kan
placere dig selv i sammenhængen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-03-11 15:12

TL <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen
5d97o61mj077q4dc10es0ipqqq9999od8f@4ax.com:

> Dine meninger er som handlingen i en pornofilm: Fuldstændig uden
> betydning.

Godt at se, du også kan bide hårdt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 13-03-11 21:29

> [...]

>1. september 2001 ? Det bliver sværere og sværere at have nogen form for

tjae ca. 60 indlæg på en blog

sølle 60 ud af ca. 300 MIO.

det er en temmelig lille promille af "nuts"

så vidt jeg husker (men det har KL sikkert glemt) var der adskillige
"danskere" på Nørrbro der jublede da terrorister fløj ind i World
Trade Center

så mon ikke der er forholds vis flere ondskabsfulde personer i DK end
i USA?

Fra : DADK

Dato : 14-03-11 14:38

@ wrote:

> [...]
>
> så vidt jeg husker (men det har KL sikkert glemt) var der adskillige
> "danskere" på Nørrbro der jublede da terrorister fløj ind i World

Det var vist i Vollsmose. Men det er underordnet, mon 70-80% af
amerikanerne "holder med" tsunamien, jordskælv, vulkaner osv - og mener
japanerne har fortjent det? I Danmark og resten af verden sad de
muslimske og mellemøstlige befolkninger jo i deres stuer foran
TV-skærmene og gned sig i hænderne.

Det er lidt langt ude at én af de eneste kommentarer i dk.politik - her
3 dage efter én af verdenshistoriens største naturkatastrofer, der bare
udvikler sig til det jorden-går-under-katastrofefilms-agtige live for
øjnene af os - handler om hvad 60 muligvis amerikanere har skrevet på en
facebookside. Det siger lidt om småligheden, dumheden og den
snævertsynethed der driver visse "debattørers" tvangshandlinger.
Det er direkte afvigende adfærd, der er sikkert et navn for diagnosen.

Fra : Patruljen

Dato : 14-03-11 08:00

On 14 Mar., 14:38, DADK <d...@webspeed.dk> wrote:

> Det var vist i Vollsmose. Men det er underordnet,

Nope. Det var ikke bare i Voldsmose -
Jeg holdt ved USA´s ambassade fordi min kæreste ville lægge nogle
blomster der og jeg ville somend også gerne vise min sympati. Der
stod så ret mange mennesker, som var meget urolige, amerikanere som
danskere, for at - om muligt at få oplysninger om pårørende. Det var
voldsomt usmageligt at overvære biler med -især- palæstinensere køre
forbi og ligefrem holde ind til siden, mens man jublede ud af
vinduerne og svingede med flag osv.osv. Der opstod omtremt en lynch-
stemning, da det var værst.

På Nørrebrogade festede man omkring i kiosker og forretninger, hvilket
var nogenlunde ligså usmageligt. Der var netop omkommet mindst 3000
civile.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-11 18:41

On Mon, 14 Mar 2011 07:00:19 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>På Nørrebrogade festede man omkring i kiosker og forretninger, hvilket
>var nogenlunde ligså usmageligt. Der var netop omkommet mindst 3000
Jeg cyklede gennem Nørrebrogade og talte 8 grønthandlere der festede
ved jihad-succesen mod WTC, lige ved mørkets frembrud. Vort land er
besat, tænkte jeg.

Fra : DADK

Dato : 16-03-11 05:24

Patruljen wrote:

> [...]
>
> På Nørrebrogade festede man omkring i kiosker og forretninger, hvilket
> var nogenlunde ligså usmageligt. Der var netop omkommet mindst 3000

OK, men helt vanvittig fremstilling. Er du sikker på din hukommelse ikke
har "farvet" den lidt over tid. Der er gået snart 10 år. Men uanset hvad
nærmest uhyggeligt, et bevis på at hvis vi bare er presset nok står
5-kolonnen klar.

Fra : J. Nielsen

Dato : 13-03-11 21:48

> [...]

>1. september 2001 ? Det bliver sværere og sværere at have nogen form for

Det viser blot at også USA har deres Kim Larsen'er at trækkes med.
--

-JN-

Fra : Peter J

Dato : 14-03-11 16:22

skrev:
> Amerikanere håner japanerne:
>
> http://www.bt.dk/udland/amerikanere-haaner-japanere-efter-jordskaelv
>
> Var der ikke noget med at vi danskere havde ondt af USA efter angrebet den
> 1. september 2001 ?

Det er vel noget den enkelte gjorde op med sig selv. Så vidt jeg husker
så man jubel blandt visse personer her i Danmark efter 9/11, men det var
måske ikke 'danskere' i din optik.

> Det bliver sværere og sværere at have nogen form for
> sympati for USA.

Du mener altså helt seriøst, at denne facebook-gruppe har ændret dit syn
på USA? Jeg troede faktisk at dit indlæg var ironisk ment.

Du er guf for "journalisterne" hos BT/EB. Jo lavere fællesnævner der
sættes i artiklerne jo flere klik giver det. Facebook-gruppen er så
lille at det ville tage en person et par timer at konstruere den og
dermed skabe en 'historie', men intet er altså for ubetydeligt til at
det bliver taget alvorligt af BT og Kim Larsen.

Hvis du ønsker at bedømme USA som en helhed ud fra en lille ubetydelig
facebook-gruppe, så er det jo også dit eget valg. Det fremstiller dig
dog ikke som videre begavet, men hvis du ligefrem får et kick ud af at
udstille din manglende begavelse, så fred være med det.

Peter J