Feriehund
Fra : Preben Rolsted

Dato : 09-08-01 23:56

Er det kun mig, der syntes at det er synd for en hund, der er vandt til at
være sammen med sin familie 24 timer i døgnet, at skulle tilbringe 14 dage i
en hunde pension, mens dens "far og mor" er på ferie.
Jeg søger derfor et middelaldrende par hvor mindst den ene er uden arbejde,
og med hus og have og en hund, for gensidig pasning af vores hunde, i ferier
og andet.
Vi har en schæfer tæve på 1½ år der meget legesyg. Og bor i Høje-Tåstrup.
mr@ucit.dk

Fra : coppi

Dato : 10-08-01 09:36

Hej Preben.

Jeg synes i høj grad det er synd når jeg afleverer mine.
MEN.
For det første vil jeg have lov at tage på ferie , de bliver passet og
plejet ,leget med og gået tur med ,trænet med og er i høj grad en del af
familien,sover i hver deres hundeseng ved siden af mig hver nat hele året
,med undtagelse af tre uger.
For det andet kender jeg ikke nogen som jeg med ro i sindet ville lade passe
2 rotter , der snotforkælede.
Desuden er der ikke andre end mig der skal opdrage på mine hunde.
Så de må leve med en god pension 3 uger om året.
Det er hårdt at aflevere dem , men når først jeg er afsted ,må jeg indrømme
,så er det kun et par gange om dagen jeg tænker på dem.

coppi

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 28-10-01 18:17

Kære Preben
Ærgerligt, at du bor så langt væk, for ellers kunne du have byttet pasning
med os. Vi bor selv på Fyn, men vi er meget enige med dig. Vores hund skal
heller ikke sidde i et bur i en pension, når hun er vant til at være en del
af familien, som er med stort set alle vegne og får en masse gode gåture ved
skov og strand. Tidligere i år søgte jeg at få gang i noget gensidig
hundepasning her i gruppen, men det lykkedes ikke rigtigt. Så vi havde Molly
med på camping i Frankrig, og selv om køreturen var lang og varm, så gik det
fint og det gav os alle sammen en lidt anderledes ferie. Franskmænd er vildt
glade for hunde, og hun kom med på restaurant og fik serveret rester og
vand, og folk stoppede os på gaden for at snakke med hende. Vi har også haft
hende med på hytteferie i Italien, og det nød hun også primært p.gr.a. de
skønne bjerge, vi kunne vandre i, men hunde bliver generelt ikke behandlet
godt i Italien Men selvfølgelig er man da mere bundet og kan ikke bare tage
på lange byture o.s.v, så jeg vil da håbe, at vi måske næste år kunne finde
nogen at bytte pasning med. Vores hund er kun alene om formiddagen og vi er
en meget dyreglad familie, som har haft mange hunde - også en schæefer!

venlig hilsen
Elisabeth Bennetsen, Faaborg.