Først den ene vej, så den anden
Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 12:59

Fogh havde uhørt stor succes med at lede Venstre ind
på midten af dansk politik - 10 års regeringsmagt.

Nu går det så den anden vej, Pind, Poulsen og Peter,
Christensen skal nu føre partiet tilbage til de
liberale rødder. Vil det skaffe stemmer? Eller vil
det i heldigste fald føre SD+ til magten de næste
mange år.

Måske, men stemmerne kan jo kun komme fra DF og LA,
så det giver ingen nettostemmer til den borgerlige
fløj.

Det er lidt spændende, hvad der nu sker i gruppen,
Claus Hjort har gennem snart mange år, pryglet løs
på Søren Pind, vil han kunne leve med at han ikke
længere er statsministerens bedste ven?

Niels Krause Kjær sammenlignede det i aftes på
Deadline med Die Untergang.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-03-11 13:23

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d776b75$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> mange år.
>
> Måske, men stemmerne kan jo kun komme fra DF og LA,
> så det giver ingen nettostemmer til den borgerlige

Schlüter nød godt af at føre borgerlig politik. Det blev belønnet af
vælgerne. Måske vælgerne inderst inde slet ikke er så dumme, som de ellers
fremtræder? Måske vælgerne har lyst til at belønne partier, der i praksis
også fører den politik, de giver udtryk for at ville føre?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ivannof

Dato : 09-03-11 05:33

On 9 Mar., 13:23, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Vidal <vi...@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4d776b75$0$36586$edfad...@dtext01.news.tele.dk:

> Schl ter n d godt af at f re borgerlig politik. Det blev bel nnet af
> v lgerne. M ske v lgerne inderst inde slet ikke er s dumme, som de ellers
> fremtr der? M ske v lgerne har lyst til at bel nne partier, der i praksis
> ogs f rer den politik, de giver udtryk for at ville f re?
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Det må man da håbe. Det ville være godt hvis vi kunne komme væk fra
den socialdemokratiske politik Fogh har ført i det meste af perioden.

Hilsen Ivan

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 13:44

Den 09-03-2011 13:32, Ivannof skrev:

> Det ville være godt hvis vi kunne komme væk fra
> den socialdemokratiske politik Fogh har ført i det meste af perioden.

Ja, lad os nu få den ægte vare ind.

--
Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 09-03-11 15:58

On Wed, 09 Mar 2011 13:43:35 +0100, Vidal wrote:

> Ja, lad os nu få den ægte vare ind.

Ja, ægte liberal politik.

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 16:10

Den 09-03-2011 15:57, S.A.Thomsen skrev:

> Ja, ægte liberal politik.

Ja, det ser ud til, vi skal til at have love for, hvordan
vi skal gå klædt, hvad vi skal spise til morgenmad og i
det hele taget for, hvordan vor omgang med andre skal være.

Det er ægte liberalisme.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 09-03-11 16:29

On Wed, 09 Mar 2011 16:10:19 +0100, Vidal wrote:

> Ja, det ser ud til, vi skal til at have love for, hvordan
> vi skal gå klædt,

Fordi villatelte ikke hører hjemme i det offentlige rum.?

> hvad vi skal spise til morgenmad

Det er da modsat, da det er de røde i Københavns Kommune, der har forbudt
leverpostej og frikadeller i børnehaver og skoler.

> og i
> det hele taget for, hvordan vor omgang med andre skal være.

Forklaring udbedes.

> Det er ægte liberalisme.

Det er vrøvl fra din side.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-03-11 17:00

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
1pwya4skew871$.17aug2y0cifaz.dlg@40tude.net:

> Fordi villatelte ikke hører hjemme i det offentlige rum.?

Du hører heller ikke hjemme i de offentlige rum, chatnar. Skal vi også
forbyde dig?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-11 20:05

On Wed, 9 Mar 2011 16:59:54 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
>1pwya4skew871$.17aug2y0cifaz.dlg@40tude.net:

>Du hører heller ikke hjemme i de offentlige rum, chatnar. Skal vi også
>forbyde dig?

Vi skal forbyde hvad volder mod og skader establishment

Der bør stræbes mod stabilitet så børn kan vokse op harmonisk og der
kan eksperimenteres med lykkeligere livsformer a la konfuziansk
harmoni

Goethe skrev at den skønneste sjælevandring er at se sig genopstå i et
andet menneske

Fra : DADK

Dato : 09-03-11 20:08

S.A.Thomsen wrote:

> Ja, ægte liberal politik.

Hvor der er højt til loftet.

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 22:27

Den 09-03-2011 20:07, DADK skrev:

> Hvor der er højt til loftet.

Er det så det, vi får med Lars Løkke nu, da han endegyldigt
tilsyneladende har forladt den kurs, som Fogh og Hjorth har
udstukket?

Jeg glæder mig til at se de borgerlige kannibalisere på hinandens
vælgere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 10-03-11 02:55

Vidal wrote:

> Er det så det, vi får med Lars Løkke nu, da han endegyldigt
> tilsyneladende har forladt den kurs, som Fogh og Hjorth har
> udstukket?

Det er helt åbenbart der er dømt liberal borgerkrig.

> Jeg glæder mig til at se de borgerlige kannibalisere på hinandens
> vælgere.

Tja, V blev jo det nye socialdemokrati, og så er en del vælgere i
meningsmålingerne gået tilbage til S. Normalt regner man med 20%
svingdørsvælgere i den slags sager. 5% tilbage til VK så ser alt
anderledes ud. Vel har vi en træt regering, men vi har også en
opposition der ikke kan svare på simple spørgsmål som "hvor skal pengene
komme fra" mv. Og der er krig i SF-S-R-Ø også, Vestager kræver jo svar
osv, politikere der vil vælger ind i FT kommer med ekstreme budskaber
etc etc

Det ser måske ikke sådan ud, men valget er bestemt ikke overstået eller
afgjort. Ikke ønsketænkning men en simpel obersavation.

Fra : Vidal

Dato : 10-03-11 11:24

Den 10-03-2011 02:54, DADK skrev:

> [...]
>
> Det ser måske ikke sådan ud, men valget er bestemt ikke overstået eller afgjort.
> Ikke ønsketænkning men en simpel obersavation.

Måske kan SD og SF hive et flertal sammen uden om R.
Det er ikke helt usandsynligt, som det ser ud nu.

Men klart intet er overstået endnu. Måske kan BT
hive en ny kanin op af hatten. Det kunne have været
ødelæggende, hvis Thornings 'skattesag' var kommet
op til valget eller hvis Ekstrabladets efterforskning
af Ole Sohn var blevet gemt til i år.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 12-03-11 05:20

Vidal wrote:

> Måske kan SD og SF hive et flertal sammen uden om R.
> Det er ikke helt usandsynligt, som det ser ud nu.

Men som det ser ud nu er det. Tror ikke det er uden grund at de fleste
drevne politikere slet ikke gider kommentere meningsmålinger.

> [...]
> ødelæggende, hvis Thornings 'skattesag' var kommet
> op til valget eller hvis Ekstrabladets efterforskning

Nårh, når det "rammer" dine førere kan du godt se problemet, men når de
samme medier eller andre medier gør præcis det samme så er du komplet
ordblind. Nu var det jo ikke ligefrem EB's dækning af Ole Sohn der var
toneangivende. Du nævner blot EB for at gøre det endnu værre og fordi du
muligvis ved at hvis der er noget medie jeg hader så er det EB. Ole
Sohns fortid måtte på et eller andet tidspunkt belyses, og det kørte
tabloiderne da med på. Men det er jo ikke en falsk historie, eller en
vinklet historie. Ole Sohn har kindkysset med en diktator selv da alle
andre vidste vinden blæste den anden vej bakkede op om sit verdensfjerne
vanvidsprojekt.

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 13:39

Den 09-03-2011 13:23, Jens Bruun skrev:
> [...]
> fremtræder? Måske vælgerne har lyst til at belønne partier, der i praksis
> også fører den politik, de giver udtryk for at ville føre?

Jo, det kan man jo ikke vide. Men sporene skræmmer
unægteligt efter sidste 10 års førte politik. Bliver
det det ægte liberale venstre er forbliver det Foghs
underlige hybrid.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 13:48

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-11 13:48

On Wed, 09 Mar 2011 12:58:43 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Claus Hjort har gennem snart mange år, pryglet løs
>på Søren Pind, vil han kunne leve med at han ikke

Godt at vi får et indvandrervalg om opsigelse af konventioner og
EU-domme
Så vinder V-O-LA eller VK-O-LA

Folk hopper ikke på mediernes hysteri om at Rønn handlede forkert

Fra : DADK

Dato : 09-03-11 20:07

Vidal wrote:

> [...]
> på Søren Pind, vil han kunne leve med at han ikke
> længere er statsministerens bedste ven?
>
> Niels Krause Kjær sammenlignede det i aftes på

Det du kritiserer er, at man inden for vesntre kan have noget så
utænkeligt som debat og forskellighed. Den ville ikke gå hos
socialdemokraterne.

Fra : DADK

Dato : 09-03-11 20:09

DADK wrote:
> [...]

Det hedder DER Untergang.

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 20:40

Den 09-03-2011 20:06, DADK skrev:

> Det du kritiserer er, at man inden for vesntre kan have noget så utænkeligt som
> debat og forskellighed. Den ville ikke gå hos socialdemokraterne.

Jeg kritiserer ikke Venstre, jeg finder det morsomt,
de tror en mere liberal linje giver dem regeringsmagten.
Det var ikke det, der bragte dem til magten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-03-11 22:22

Vidal wrote:

> Jeg kritiserer ikke Venstre, jeg finder det morsomt,
> de tror en mere liberal linje giver dem regeringsmagten.
> Det var ikke det, der bragte dem til magten.

Det morsomme er vist at du finder det morsomt. Alle ved at V måtte
socialdemokratisere sig selv for at opnå regeringsmagten. I dag må S
være V og SF lave om på alt hvad de står for, være DF light. Så har de
en chance.