Citat-duel på plan keværk-vægavis
Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-11 11:31

   Mine lejere har fået 1/4 af mit plankeværk til deres røde
budskaber og har bl.a. opklæbet sentimentale, røde citater der
modsiger mine.
Et af dem siger at
> "Sandheden" lod "Kærligheden" gå først ind ad døren og sagde selvudslettende "De først"<

Er det en dårlig ide som svar at opklæbe følgende velvalgte fyndord
vedr det komplicerede emne?

"Hjælp dig selv, så er der nok nogen, der vil hjælpe dig . det er
næstekærlighedens princip".Nietzsche
"Al stor kærlighed vil ikke sandhed, den vil mere. Nietzsche
"Kærligheden er soyasovsen på livets Chop Suey. Kinesisk ordsprog
"Sandheden er ikke altid behagelig, men sandheden er det højeste! H.C.
Andersen
"For sandheden står over al medlidenhed. Maxim Gorki
"Pressens opgave er at bevare en passende og gavnlig afstand til
sandheden. Edvard Brandes 1847-1931 Stifter af Politiken og
klogt sparsommelig radikal finansminister
"   Kærlighed og ærlighed tilintetgør hinanden gensidigt. Pascal
1623-62 Stifter af eksistentialismen

Elevformand Troels lyver at han representerer hundredtusinde elever
Forældrene er enese talsmænd og de færreste elever har stemt på den
indbildske pamper-Troels