Bravo Søren Pind
Fra : NoTrabajo

Dato : 09-03-11 09:07

Fra : Kert Rats

Dato : 09-03-11 09:47

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:il7cgj$rs3$1@speranza.aioe.org...
> Bravo Søren Pind!
>
> http://www.bt.dk/politik/soeren-pind-bliv-som-os-eller-bliv-vaek

When in Rome ....
Skik følge eller land fly.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-03-11 14:35

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote

> http://www.bt.dk/politik/soeren-pind-bliv-som-os-eller-bliv-vaek

Og Søren Pind er dermed så langt fra Venstres ideologiske holdninger som
tænkes kan. Hvor blev individualismen af? Retten til forskellighed?

Han er nu indbegrebet af "Little Boxes On The Hillside". Han skulle skamme
sig.

--
Kurt Lund

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-03-11 14:55

On 03/09/2011 02:35 PM, Kurt Lund wrote:
> [...]
> tænkes kan. Hvor blev individualismen af? Retten til forskellighed?
>
> Han er nu indbegrebet af "Little Boxes On The Hillside". Han skulle skamme

Nej det skulle du! Den gode forskellighed drejer sig ikke om tårnhøj
kriminalitet, grov kvindeundertrykkelse og religiøs terror. Det burde
være indlysende.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-11 04:30

On Wed, 09 Mar 2011 14:54:59 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Nej det skulle du! Den gode forskellighed drejer sig ikke om tårnhøj
>kriminalitet, grov kvindeundertrykkelse og religiøs terror. Det burde
>være indlysende.

Pinds problem er at han ikke sætter forbud og straf bag sine gode
assimilations-tanker

Fra : Vidal

Dato : 11-03-11 07:54

Den 11-03-2011 04:30, Bo Warming skrev:

> Pinds problem er at han ikke sætter forbud og straf bag sine gode
> assimilations-tanker

Synes du det ville virke særligt liberalt? Det er vel det
hele øvelsen går ud på?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-03-11 10:28

On 03/11/2011 04:30 AM, Bo Warming wrote:

> Pinds problem er at han ikke sætter forbud og straf bag sine gode
> assimilations-tanker

* Det vigtigste er STOP for ny-tilgang

* Udvisning af kriminelle

* Lukning af moskeer og andre terrorforeninger

* STOP for sociale ydelser til ikke gammel-danskere

Fra : Vidal

Dato : 11-03-11 10:39

Den 11-03-2011 10:27, Martin Larsen skrev:

> * Lukning af moskeer og andre terrorforeninger
>
> * STOP for sociale ydelser til ikke gammel-danskere

Hurra for det borgerligt-liberale samfund.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-03-11 13:52

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d79eda2$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hurra for det borgerligt-liberale samfund.

Ja, hurra for dét. Måske vi ser antydning af et sådan samfund om to valg?
Det ville da være rart med noget andet end (national)socialdemokratisme -
bare til en afveksling.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-11 13:56

On Fri, 11 Mar 2011 10:38:35 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hurra for det borgerligt-liberale samfund.

LA er alt for borgerligt liberale når de ønsker velkommen til muslimer
blot de har job

Der skaffes let fupjob, så forlang også ren straffeattest i 20 år og
nogen uddannelse og depositum på en million kr

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 09-03-11 16:00

On Wed, 9 Mar 2011 14:35:02 +0100, Kurt Lund wrote:

> [...]
> tænkes kan. Hvor blev individualismen af? Retten til forskellighed?
>
> Han er nu indbegrebet af "Little Boxes On The Hillside". Han skulle skamme

Du har tydeligvis ikke forstået hvad han mente med udtalelsen.

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 16:11

Den 09-03-2011 14:35, Kurt Lund skrev:
> [...]
> tænkes kan. Hvor blev individualismen af? Retten til forskellighed?
>
> Han er nu indbegrebet af "Little Boxes On The Hillside". Han skulle skamme

Du må indse, det er ægte liberalisme.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-03-11 20:04

Vidal wrote:

> Du må indse, det er ægte liberalisme.

Altså yet another reason til at blive liberal.

Har du i øvrigt fået læst "Da verden skælvede" eller Atlas Shrugged endnu?

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 23:26

Den 09-03-2011 20:03, DADK skrev:

> Har du i øvrigt fået læst "Da verden skælvede" eller Atlas Shrugged endnu?

Jeg skrev faktisk til Saxo Bank og bad om et eksemplar og fik
den på på engelsk! Fint nok.

"Who is John Galt?"
The light was ebbing, and Eddie Willers could not distinguish the bum's face.
The bum had said it simply, without expression. But from the sunset far at the
end of the street, yellow glints caught his eyes, and the eyes looked straight
at Eddie Willers, mocking and still-as if the question had been addressed to the
causeless uneasiness within him.
"Why did you say that?" asked Eddie Willers, his voice tense.
The bum leaned against the side of the doorway; a wedge of broken glass behind
him reflected the metal yellow of the sky.
"Why does it bother you?" he asked.
"It doesn't," snapped Eddie Willers.

Jeg orker den ikke, for selvhellig, jeg forstår ikke nogen
kan synes den er god. Hun er ikke nogen god forfatter efter
min beskedne smag. Men jeg har fattet pointen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 10-03-11 03:13

Vidal wrote:

> [...]
> kan synes den er god. Hun er ikke nogen god forfatter efter
> min beskedne smag. Men jeg har fattet pointen.

Jeg kan forstå du er sponseret af Saxo Bank? Anyway, det ser sgu
også ud til at være en langgaber. De fleste jeg kender der har læst den
(det lyder af mange men er 2-3 stykker) kalder den "lang" eller
"kedelig". Jeg har ikke selv læst den - men det er nok den mest omtalte
bog i 2000'erne. Der er referencer selv i Simpsons og South Park. Fra at
læse en skønlitterær bog om ugen læser jeg kun fagbøger. Jeg har flere
på hylden fra de senere år der aldrig er åbnet eller læst, f.eks når én
får en nobelpris skal man tjekke det ud, men det bliver kun ved købet,
Tror ikke jeg har læst skønlitteratur siden Iain M Banks "culture"
science fiction, men det var i det mindste på engelsk.

Det er heller ikke mit indtryk at man går glip af særlig meget. Når man
er kommet igennem Tintin, Goethe og Karen Blixen er der vel ikke meget
tilbage

Fra : Vidal

Dato : 10-03-11 11:53

Den 10-03-2011 03:12, DADK skrev:

> Jeg kan forstå du er sponseret af Saxo Bank?

Hehe, ja, de er imponerede over det, jeg skriver om dem
på usenet.

> [...]
> Simpsons og South Park. Fra at læse en skønlitterær bog om ugen læser jeg kun

Jeg har fundet en kilde til billige e-bøger på internettet,
mest tyske og engelske, så jeg går altid med et par hundrede
bøger i min Palm. Så jeg læser meget, men stort set ikke
fagbøger. Det er jeg sluppet ud af.

> [...]
> ved købet, Tror ikke jeg har læst skønlitteratur siden Iain M Banks "culture"
> science fiction, men det var i det mindste på engelsk.

Dem læste jeg med stor interesse for en ti (?) år siden.
Med den første bog, var jeg faktisk stærkt forvirret over,
hvad der foregik.

> Det er heller ikke mit indtryk at man går glip af særlig meget. Når man er
> kommet igennem Tintin, Goethe og Karen Blixen er der vel ikke meget tilbage

Njah, jeg kunne da nok foreslå noget skønlitteratur, der går
ud over det. Thomas Mann, med 'dr. Faustus' og Halldor Laxness
med 'Salka Valka' f.eks. Og til en lang ferie, Ulysses af James
Joyce.

Og så har jeg 'fundet' Haruki Murakami. Han er en fantastisk
og original forfatter. Anbefales stærkt. Jeg er i øjeblikket
i gang med Kafka on the Beach. På et tidspunkt var jeg temmeligt
lost, hvad bogen egentligt handlede om og vips på næste side
leverede Murakami en fortolkningsmodel i forbindelse med et
musikstykke Schuberts Sonata in D Dur. Det kalder jeg
forfatterskab.

Min kone presser hele tiden på, for at jeg skal inddrage Jussi
Adler Olsen i mit pensum, men jeg ved ikke rigtig. Jeg
mistænker bøgerne for at være tidsfordriv og det gider jeg stort
set ikke ikke mere. Jeg tror, det har med alderen at gøre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 10-03-11 12:09

Vidal wrote:

> Dem læste jeg med stor interesse for en ti (?) år siden.
> Med den første bog, var jeg faktisk stærkt forvirret over,
> hvad der foregik.

De er stærkt underholdende, imho. Kan godt finde på at bladre lidt i The
Player of Games eller Consider Phlebas stadig. Men han skriver jo også
pjatting som Feersum Endjinn, som jeg aldrig har fået hoved og hale i.
Også Inversions er ikke umiddelbart tilgængelig (man skal ville den) og
så har han under andet navn skrevet Broen, som jeg kun har læst på
dansk. Det er ikke science fiction men mindst lige så syret.

> [...]
> Joyce.
>
> Og så har jeg 'fundet' Haruki Murakami. Han er en fantastisk
> og original forfatter. Anbefales stærkt.

Det var en god anbefaling, jeg har hørt om ham og når du skriver det
tror jeg faktisk jeg vil gå ned og finde én i boghandlen her i eftermiddag.

> [...]
> leverede Murakami en fortolkningsmodel i forbindelse med et
> musikstykke Schuberts Sonata in D Dur. Det kalder jeg

Du burde vel skrive "Spoiler alert" inden du kommer med den slags

> Min kone presser hele tiden på, for at jeg skal inddrage Jussi
> Adler Olsen i mit pensum,

Ja, han ligger jo #1 for tiden, ikke bare på bestsellerlisten men sådan
i folks øjne.

men jeg ved ikke rigtig. Jeg
> mistænker bøgerne for at være tidsfordriv og det gider jeg stort
> set ikke ikke mere. Jeg tror, det har med alderen at gøre.

Eller noget mere jordnært Jeg gider heller ikke noget der
fremstilles som "krimi"

Fra : Vidal

Dato : 10-03-11 13:16

Den 10-03-2011 12:08, DADK skrev:

> Det var en god anbefaling, jeg har hørt om ham og når du skriver det tror jeg
> faktisk jeg vil gå ned og finde én i boghandlen her i eftermiddag.

Som den første bog af ham, vil jeg gerne anbefale The
Wind-up Bird. Træk-op fuglen hedder den vist på dansk.
Den er meget fascinerende.

> Jeg er i øjeblikket
>
> Du burde vel skrive "Spoiler alert" inden du kommer med den slags

Det er ikke nogen betydningsfuld afsløring.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-03-11 20:41

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d78ad83$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Min kone presser hele tiden på, for at jeg skal inddrage Jussi
> Adler Olsen i mit pensum, men jeg ved ikke rigtig. Jeg
> mistænker bøgerne for at være tidsfordriv

Du tager fejl i din mistanke. Det er ikke tidsfordriv. Det er MISBRUG af den
dyrbare og begrænsede tid, vi har på denne jord.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 10-03-11 22:11

Den 10-03-2011 20:40, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4d78ad83$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du tager fejl i din mistanke. Det er ikke tidsfordriv. Det er MISBRUG af den
> dyrbare og begrænsede tid, vi har på denne jord.

Hehe, ok, det vil jeg sige til hende. Måske skulle jeg
kaste mig over den liberale kvinde i stedet? Har du læst
Atlas Shrugged?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 10-03-11 22:22

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, ok, det vil jeg sige til hende. Måske skulle jeg
> kaste mig over den liberale kvinde i stedet? Har du læst
> [...]

Jussi Adler har såvidt jeg kan læse i anmeldelserne litterært talent. Jeg
fik Atlas Shrugged af Ayn Rand og jeg blev skuffet, da hun kan ikke skrive,
dele af hendes bog er plagiat af andre forfattere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-03-11 13:54

> [...]

> Hehe, ok, det vil jeg sige til hende. Måske skulle jeg
> kaste mig over den liberale kvinde i stedet? Har du læst

Jeg har forsøgt, og måtte også opgive. Nu kommer den så som film, så måske
det er lettere at hænge på dér?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 11-03-11 16:19

Den 11-03-2011 13:53, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4d793e72$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg har forsøgt, og måtte også opgive. Nu kommer den så som film, så måske
> det er lettere at hænge på dér?

Den er også kommet (mere eller mindre) i et Simpsons
afsnit. Prøv at spørge Bo Warming om det. Det er afsnittet
hvor Maggie skal i (ny?) børnehave.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : J. Nielsen

Dato : 11-03-11 16:51

On Fri, 11 Mar 2011 16:18:36 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Den er også kommet (mere eller mindre) i et Simpsons
>afsnit. Prøv at spørge Bo Warming om det. Det er afsnittet
>hvor Maggie skal i (ny?) børnehave.

Simpsons er okay, men Family Guy rules.

....og Atlas Shrugged indtager en flot syvende plads på listen over mest
overvurderede bøger:

http://listverse.com/2009/02/09/top-10-most-overrated-novels/
--

-JN-

Fra : Vidal

Dato : 11-03-11 20:00

Den 11-03-2011 16:51, J. Nielsen skrev:

> Simpsons er okay, men Family Guy rules.

Jeg synes der er lidt for meget cliche i Family
Guy og lidt for meget forudseelighed. Men jeg
ser den da med fornøjelse. Men både den og
American Dad! hører til mine favoritter, specialt
nyder jeg nok, som gammel Star Trek afficionado,
Patrick Stewart optræden i episodernes

> ....og Atlas Shrugged indtager en flot syvende plads på listen over mest
> overvurderede bøger:
>
> http://listverse.com/2009/02/09/top-10-most-overrated-novels/

Jeg er uenig med listen på adskillelige punkter, men da
også enig på nogle. Mht Gabriel García Márquez og Da
Vinci Koden er jeg da helt enig, men Ringen har jeg læst
med regelmæssige mellemrum de sidste 20 år, så det går
jeg ikke med til. Selvom kritikken af den rammer rimeligt
flere steder, synes jeg ikke det er nok til at 'kvalificere'
den til en listeplads..

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 12-03-11 01:07

J. Nielsen wrote:

> Simpsons er okay, men Family Guy rules.

American Dad og South Park er lysår bedre end Family Guy, den er da
overvurderet om noget

> ...og Atlas Shrugged indtager en flot syvende plads på listen over mest
> overvurderede bøger:
>
> http://listverse.com/2009/02/09/top-10-most-overrated-novels/

Haha, genialt. Jeg kender kun ca halvdelen af de nævnte sådan af egen
læsning (eller forsøg) - #1 er fuldkommen rigtig. Komplet kedeligt bras.
Jeg har prøvet 10 gange eller sådan noget, tvunget mig til side 150.
Synes ikke den er god, altså 100 gange bedre skrevet end Dan Brown, men
lige lovlig opstyltet og kedelig. Til gengæld var Silmarillon
inspirerende, og Hobitten er jo pligtlæsning i skolealderen.

Tror det med LORT, mener LOTR er noget generationsmæssigt - der er lige
2 generationer i 60'erne/70'erne der har den som fælles reference.

Fra : Vidal

Dato : 11-03-11 21:07

Den 11-03-2011 16:18, Vidal skrev:
> Den er også kommet (mere eller mindre) i et Simpsons
> afsnit. Prøv at spørge Bo Warming om det. Det er afsnittet
> hvor Maggie skal i (ny?) børnehave.

Det er så ikke Atlas Shrugged, men Fountainhead,
den parodierer.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 12-03-11 01:01

Vidal wrote:

> Den er også kommet (mere eller mindre) i et Simpsons
> afsnit. Prøv at spørge Bo Warming om det. Det er afsnittet
> hvor Maggie skal i (ny?) børnehave.

Det er den mest omtalte bog indenfor de sidste 5 år. Der er rigtig nok
en minihistorie med Maggie i Simpsons, og et helt South Park afsnit. Men
den nævnes også i en række TV-serier, sitcoms og omtales i talkshows
osv. Og det er jo sjovt hvis så få har læst den Men jeg har indtryk
af at den nærmest er pligtlæsning i USA, den er nok mere utilgængelig
for os danskere (det kan jo også være oversættelsen der er noget i vejen
med)

Fra : DADK

Dato : 09-03-11 20:01

Kurt Lund wrote:
> [...]
> tænkes kan. Hvor blev individualismen af? Retten til forskellighed?
>
> Han er nu indbegrebet af "Little Boxes On The Hillside". Han skulle skamme

Selvom jeg mener din "analyse" er forkert, vil sige : Og hvad så

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-11 15:58

On Wed, 9 Mar 2011 09:07:22 +0100, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

>Bravo Søren Pind!
>
>http://www.bt.dk/politik/soeren-pind-bliv-som-os-eller-bliv-vaek

Sig hellere BRAVO PIA og bravo Glistrup
deres forarbejde har tvunget vattede Frihedspind til omsider at gøre
lidt gavn

Fra : Vidal

Dato : 09-03-11 16:12

Den 09-03-2011 15:57, Bo Warming skrev:

> Sig hellere BRAVO PIA og bravo Glistrup
> deres forarbejde har tvunget vattede Frihedspind til omsider at gøre
> lidt gavn

Hehe, jo. Faklen føres videre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-11 20:16

On Wed, 09 Mar 2011 16:12:26 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hehe, jo. Faklen føres videre.

Glistrup var DEN FØRSTE ADVARER VEDR ISLAM

Griffenfeld, Struensee, Grundtvig er store danskere og forgængere

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 10:36

"NoTrabajo" skrev i meddelelsen news:il7cgj$rs3$1@speranza.aioe.org...

>http://www.bt.dk/politik/soeren-pind-bliv-som-os-eller-bliv-vaek

Søren Pind-i-lort-og-ødelægger-begge-dele.