Hvordan asiatiske børn bliver og blev stue~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-11 18:13

Hvordan asiatiske børn bliver og blev stuerene
Jeg har set foto af fine kinesiske børnehaveuniformer
Med en forklædeagtig smæk fortil og en bagtil, så barnet kan sætte sig
på hug over latrinhul eller græsplæne hvis småt og besørge sit ærinde
uden, at en dråbe kommer på tøjet
Min Sikh købmand fortalte mig, at de i Amritsar klipper hul midt i
skridtet på forhåndenværende børnebukser og bruger dem som man gør i
Kina, men at der over hele Asien snobbes for vestlige ble-vaner, og at
de nok vinder i storbyerne
Selve det, at man i Kina indtil for nylig bar sig klogt og
sparsommeligt ad, mener jeg bidrager til sparsommelighedsånd i landet,
og at man nu vil leve sig ind i de vestlige markeders tænkning, helt
som Japan med succes har gjort det, gør ikke stor skade (at ædle vilde
snobber som mig finder ble-indførsel beklagelig, er jo uvæsentligt).

Fra : kk

Dato : 08-03-11 19:22

Bo Warming formulerede spørgsmålet:
> [...]
> som Japan med succes har gjort det, gør ikke stor skade (at ædle vilde
> snobber som mig finder ble-indførsel beklagelig, er jo uvæsentligt).

Og hvad skal vi så bruge det til, her i DK?
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-11 20:45

On Tue, 08 Mar 2011 19:22:26 +0100, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Bo Warming formulerede spørgsmålet:
>
>Og hvad skal vi så bruge det til, her i DK?

Det er ikke kun for pensionister på plejehjem at ble er tortur
som gør uselvstændig

Også småbørn fortjener en human måde at slippe af med pis og lort i
stedet for at det mases op ad skridthuden i timevis

Mine seneste børns mor var lægesekretær og når jeg passede børnene og
hun var på arbejde kravlede de nøgne rundt på parketgulvet og jeg
tørrede op efter dem - det er langt hurtigere end at skifte ble

Om sommeren kravlede de rundt i haven uden tøj, og mad blev spist af
skål som stalddyr spiser af trug
Det gør selvstændig ikke at blive madet men have selvbestemmelse

Når vi havde besøg af forældre til de andre børn i børnehaven
var gruppepressset mod os om at vi var lidt aparte
overkommeligt
Og at vore fornyelser ikke dannede mode var nok fordi jeg ikke er
nogen stor "sælger" - ikke at vore meget fremmelige og i børnehaven
populære børn, ikke var god reklame for ideerne.

Om den ældste - som i næste måned bliver cand.scient (hans halvbror er
speciallæge), sagde børnehavepædagogen at hun aldrig før havde oplevet
et børnehavebarn, der lavede indskudte sætninger med 40 ord, hvilket
ganske vist ikke var ment som en kompliment kun, men han er kommet
over show-off tendenserne

En god grundlov vedr børneopdragelse er at livet skal være en leg når
blot man undgår fysisk overlast.

"Conformity is the ape of harmony.      Emerson

"   Selvsikkerhed er den første hemmelighed bag succes. Ralph
Waldo Emerson

Do not be too timid and squeamish about your actions. All life is an
experiment R.W.Emerson

BØRN SKAL HAVE UDFORDRINGER OG MINDST MULIGT FORÆRENDE "   Når
man har fået noget, har man fået giverens magt at føle." Nietzsche

"Hver gang du gør noget for et barn, som det selv kunne have gjort,
har du holdt det en smule tilbage i sin udvikling. Steen Larsen

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-11 21:50

On Tue, 08 Mar 2011 19:22:26 +0100, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Bo Warming formulerede spørgsmålet:
>
>Og hvad skal vi så bruge det til, her i DK?
>mvh
>kk

Og har du læst aviser , så ved du, at fremtidens herskere her i
verden er asiaternes børn.
Så selvom de af hykleriske markedssnobbegrunde får ble på i fremtiden,
så har hovedparten af næste generation haft bundløse benklæder a la
min nederdel og vil vi forstå den frihedsånd, som det skaber hos
arvtagerne til USAs verdenspolitijob, så er nærlæsning af min korte
trådstart en klog ting