Penkowa accepterer dom for underslæg
Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 09:21

På:

<http://www.b.dk/nationalt/penkowa-accepterer-dom-for-underslaeb>

kan man se at Milena Penkowa nu har accepteret en dom for dokumentfalsk
og underslæb.

Hun havde ændret bilag for selv at score forskellen, og da hun blev
anmeldt for forseelsen forfalskede hun bankudtog, så det fremstod som om
det var en studentermedhjælper der havde begået bedrageriet.

Straffen: 3 måneders betinget fængsel. Da hun må formodes at blive dømt
også i den nye sag, skal de tre måneder nok afsones.

Penkowa-sagen er enestående i Københavns Universitets mere end 500-årige
historie (grundlagt 1479 af Christian I). Men indtil 2005 havde man også
et kollegialt styre, som nu er afløst af en model, hvorefter
universitetet skal drives som en privat virksomhed, med en bestyrelse
udpeget af Dansk Industri.

Det har betydet at man har fået professionelle ledelser, som bare ikke
synes at være opgaven voksen. Det er således Ralf Hemmingsen der
tilsidesatte den gruppe, som havde dumpet Milena Penkowas
doktordisputats. Han fik i stedet et par udenlandske forskere til at se
på sagen, idet han dog ikke orieterede dem om beskyldningerne om fusk
med forskningsresultaterne.

I perioden havde man også en regel der skulle give en form for
kønskvotering til professoraterne; den nye kvindelige videnskabsminister
har afskaffet den igen. Så når man kombinerer feminisme med
professionelle ledere der /engang/ har været forskere, men ikke længere
er det, og som er midaldrende mænd (som Ralf Hemmingsen og journalisten
Helge Sander), så kan det jo ikke undre en at de kan blive charmeret af
en ung, velbegavet kvinde - uden hæmninger.

Lad og få den kollegiale ledelse tilbage.

Eller som i Oxford; her er det alumnerne (de gamle kandidater) der
vælger ledelsen. Ikke industrien ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-11 09:58

On Mon, 7 Mar 2011 09:20:35 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Lad og få den kollegiale ledelse tilbage.
>
>Eller som i Oxford; her er det alumnerne (de gamle kandidater) der

Hvad med at kopiere Cambridge der altid overgår Oxford
Eller endnu bedre totalprivatisere alle universiteter

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 07-03-11 12:06

> [...]
>
> Straffen: 3 måneders betinget fængsel. Da hun må formodes at blive
> dømt også i den nye sag, skal de tre måneder nok afsones.

Ny sag ??? Du mener ankesagen ? Hvis dommen fra byretten stadfæstes i
landsretten skal hun da ikke afsone en betinget dom. Hun risikerer måske at
dommen skærpes til ubetinget fængsel, er det dét som du tænker på ? Det
sker formentlig kun hvis anklagemyndigheden anker dommen og det tyder intet
jo på (jeg ved ikke om de 14 dages frist er overskredet).

> [...]
> hæmninger.
>
> Lad og få den kollegiale ledelse tilbage.
>
> Eller som i Oxford; her er det alumnerne (de gamle kandidater) der

Og det tror du bliver bedre ? Uanset hvem som laver de afgørelser, så skal
der såmænd ikke hældes så meget honning i ørene på midaldrende mænd fra
kønne unge kvinders side før de bliver manipulerbare. Og Penkova kan uden
tvivl den disciplin til UG med pil opad.

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 18:15

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>
wrote:

> [...]
> sker formentlig kun hvis anklagemyndigheden anker dommen og det tyder intet
> jo på (jeg ved ikke om de 14 dages frist er overskredet).

Hun har frafaldet sin anke og erkender sig dermed skyldig.

> [...]
> kønne unge kvinders side før de bliver manipulerbare. Og Penkova kan uden
> tvivl den disciplin til UG med pil opad.

Det går da ellers langt bedre på Oxford end på Københavns Universitet.
Men på Oxford er man jo også fri for det statslige bureaukrati. Man har
simpelthen frasagt sig offentlig støtte.

Universiteterne i Oxford og Cambridge er Sydenglands største
godsbesiddere, og kan derfor klare sig med egne midler, og de skolepenge
som deres elevers forældre betaler.

Ja, der er tale om kostskoler à la Hogwarts School of Witchcraft and
Wizardry. Hvor studenterne bor på /college/, sover i sovesale eller i
det mindste er to om hvert værelse. Har skoleuniform og spiser ved
langborde (det college jeg var inde på havde 12 sådanne elevborde) med
et lærerlangbord for enden af elevbordene, på en særlig forhøjning. Og
endnu en særlig forhøjning i midten af dette langbord, hvor /the dean/,
dekanen, sidder ... lærerne har fuld udsigt over deres studenter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-11 18:51

On 03/07/2011 06:15 PM, Per Rønne wrote:
> Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)<kl2607@gmail.com>

> Hun har frafaldet sin anke og erkender sig dermed skyldig.

Totalt stasi-vås. Overskriften i JP i dag er netop at:
"Penkowa: Det var ikke en tilståelse"

Fra : N/A

Dato : 13-03-11 23:44

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-03-11 23:44

On 03/09/2011 11:56 AM, Per Rønne wrote:

> I samme øjeblik hun accepterede dommen erkærede hun sig skyldig. Sådan
> er juraen.

Det er det jeg kalder stasi-vås. Månen bliver ikke til ost, fordi
højesteret erklærer Månen for ost.

Fra : N_B.DK

Dato : 14-03-11 17:23

> I samme øjeblik hun accepterede dommen erkærede hun sig skyldig. Sådan
> er juraen.

Sikke en gang ævl, man erklærer sig ikke skyldig ved ikke at anke sagen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 07-03-11 22:52

> Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>

> Hun har frafaldet sin anke og erkender sig dermed skyldig.

Ja hun har frafaldet sin anke men det ændrer da ikke på den afsagte dom og
den er altså kun betinget.

Fra : DADK

Dato : 07-03-11 12:13

Per Rønne wrote:
(...)
> Eller som i Oxford; her er det alumnerne (de gamle kandidater) der
> vælger ledelsen. Ikke industrien ...

...Eller folkedomstolen med EB og BT som højesteret.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 18:15

DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
> (...)
>
> ..Eller folkedomstolen med EB og BT som højesteret.

Penkowa-sagen er fremdraget af - Weekendavisen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : DADK

Dato : 07-03-11 19:03

Per Rønne wrote:

> Penkowa-sagen er fremdraget af - Weekendavisen.

Gør dig nu ikke dummere end du er.