Søgning på enkelte numre
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-08-01 21:45

Hejsa
Hvis nu jeg vil søge efter info om enkelte musiknumre som jeg ikke
kender andet end titlen på, hvor kan jeg så gøre det?

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-08-01 22:33

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Hvis nu jeg vil søge efter info om enkelte musiknumre som jeg ikke
> kender andet end titlen på, hvor kan jeg så gøre det?

Hej Morten
Som med det meste andet på www.google.com ......
Skriv feks +"take my breath away"+Queen i søgefeltet....enter og
voila...der dukker en masse sider op, med info af enhver slags,så er det jo
bare at bladre Efterhånden lærer du hvilke typer sider der indeholder
de info du skal bruge....god jagt
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-08-01 22:51

On Thu, 9 Aug 2001 23:32:37 +0200, "Flying Hotdogs"
<info@flyinghotdogs.dk> wrote:

> [...]
>voila...der dukker en masse sider op, med info af enhver slags,så er det jo
>bare at bladre Efterhånden lærer du hvilke typer sider der indeholder
Har jeg overvejet, men...
F.eks en sang der hedder 'Fuckin up', så får jeg
http://www.google.com/search?as_q=fucking+up&num=10&btnG=Google-s%F8gning&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=
Det er ganske uoverskueligt. Som jeg skrev kender jeg _kun_ titlen og
ikke forfatter, kunstner osv.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Michael Hjorth

Dato : 09-08-01 22:57

Morten Bowman Hansen wrote:

> [...]

> Det er ganske uoverskueligt. Som jeg skrev kender jeg _kun_ titlen og

Nu ved jeg ikke om du brugte det eksempel fordi du ikke ved hvem det er
eller fordi det illustrerer din pointe, men anyway: Neil Young har lavet
et nummer med den titel.

Michael.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-08-01 14:41

On Thu, 09 Aug 2001 23:57:14 +0200, Michael Hjorth
<michael_hjorth@my-deja.com> wrote:

>Nu ved jeg ikke om du brugte det eksempel fordi du ikke ved hvem det er
>eller fordi det illustrerer din pointe, men anyway: Neil Young har lavet
>et nummer med den titel.

Det _er_ faktisk en nummer jeg søger info om, men det var for at
illustrere en pointe.
Det er fordi jeg har en stak covernumre med Pearl Jam, men mange af
dem ved jeg ikke hvem oprindeligt lavede.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Max

Dato : 09-08-01 23:31

Hej Morten

> Har jeg overvejet, men...
> F.eks en sang der hedder 'Fuckin up', så får jeg
> Det er ganske uoverskueligt. Som jeg skrev kender jeg _kun_ titlen og
> ikke forfatter, kunstner osv.

Det er jo ikke særligt hensigtsmæssigt at præsentere en søgemaskine for
et par ord der er så almindelige som dem. Tilføj nogle flere ord til linien,
du kan starte med at sætte "fucking up" i gåseøjne, så finder Google kun
sider hvor begge ord er sammen, hvis du så tilføjer nogle ord der ligesom
fortæller hvad det er du leder efter, f.eks. song, artist, lyrics, band osv.

går det nok lidt bedre.

Jeg prøver lige med "fuckin up" song artist lyric band

Det gav kun 71 hits hvor fucking up gav 51000, og det er jo en forskel, hvis
nu du ikke finder det med den søgestreng, så prøv at slette et af ordene og
måske tilføj et. f.eks: "fucking up" song artist lyric rock og det giver så
andre
hits.

Ps: Niel Young's nummer hedder "Fuckin up"

Mvh Max

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-08-01 14:41

On Fri, 10 Aug 2001 00:30:33 +0200, "Max" <max_jens@post9.tele.dk>
wrote:

> [...]
>måske tilføj et. f.eks: "fucking up" song artist lyric rock og det giver så

Det er jeg helt med på, men ville jo egentlig bare høre om der ikke
var et sted det var smartere at søge

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-08-01 23:45

Hej igen Morten
> Det er ganske uoverskueligt. Som jeg skrev kender jeg _kun_ titlen og
> ikke forfatter, kunstner osv.

Tja...det har du jo ret i.......hhhmmmm
Vi plejer at smide et +lyrics bagefter den titel vi kender, og/eller
"en bid af teksten", alt efter hvad hukommelsen rækker til.
Det giver "lidt" færre "valgmuligheder" .....

Fra : Peter G.

Dato : 10-08-01 08:02

Http://www.allmusic.com måske. Prøv at søg på sangtitel

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
It is true! I read it on the Internet!

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-08-01 14:47

On Fri, 10 Aug 2001 09:01:38 +0200, "Peter G."
<PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Http://www.allmusic.com måske. Prøv at søg på sangtitel
Ser ok ud, tak