OT: Den fornedrede sport -
Fra : Patruljen

Dato : 05-03-11 08:22

http://www.cyclingnews.com/news/photos/bianchi-celebrate-125th-anniversary/101523

Sikke en herlig dag. Jeg har fundet min Bianchi frem. Jeg tror der kom
5 - 7 stk. Bianchi modeller til Danmark tilsvarende den, som Marco
Pantani kørte Tour de France hjem på. Jeg købte den ene. Den kostede
en mindre bil, men jeg måtte have den - og det er den, jeg kører på -
nu idag. På årets første rigtige forårsdag -

Det er en lille måned siden. Det var den 14.02. Den lille Pirat døde
den dag. Cykelsporten døde - for mig - den dag. Dødskampen havde været
igang længe. Den ene dopingsag efter den anden ødelagde sporten.
Stille, roligt men - usvigeligt sikkert.

Jeg tager aldrig mere unger med til 6 dages løb. Kunne ikke drømme om,
at planlægge ture mere til Post Danmark rundt. Man kan ikke
introducere børn og unge til en kanylesport, kan man. Riis, Pantani -
Armstrong alle er de faldet i agtelse.

Det er med blandede følelser jeg triller afsted på min kære Bianchi.
Følelsen er uovertruffen. Hvilken perfektionisme, let som en fjer -
hjulene spinner og gearene klikker. Men det var Piratens cykel.

http://www.youtube.com/watch?v=lkAlb8A5B2E&feature=related

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-11 23:59

On Sat, 5 Mar 2011 07:21:32 -0800 (PST), Patruljen
> [...]
>den dag. Cykelsporten døde - for mig - den dag. Dødskampen havde været
>igang længe. Den ene dopingsag efter den anden ødelagde sporten.

Dit indlæg er værre end OT - de er uforståeligt

Bianchi er for mig HVIDVIN
Piratens cykel har jeg ikke set på foto fra Somalias kyst
Patrulje er er gruppe af personer man du har besøgt mig og er EET
MENNESKE med en motorcykel

Cykelsport lever for mange og hvis den ikke gør det for sig, fordi du
ønsker doping mere eller mindre forbudt så hold den ligegyldighed for
dig selv
Mange elsker Tour de France og Riis er ikke blevet upopulær af at lyve
groft og holde sine fans for nar

Cykelsport er en LYVESPORT der lever i bedste velgående for millioner,
der har et skitzo forhold til doping-gladiator-underholdningen

Fra : Patruljen

Dato : 05-03-11 20:41

On 5 Mar., 23:58, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:
> On Sat, 5 Mar 2011 07:21:32 -0800 (PST), Patruljen

> Dit indl g er v rre end OT - de er uforst eligt

:)

> Bianchi er for mig HVIDVIN

Bianchi er en italiensk fuldblods racercykel -

>  Piratens cykel har jeg ikke set p foto fra Somalias kyst

:)

Marco Pantani fik kælenavnet: Piraten - fordi han havde en bandana på
hovedet.
Kært barn har mange navne. Han blev også kaldt den lille elefant -

> Patrulje er  er gruppe af personer man du har bes gt mig og er EET
> MENNESKE med en motorcykel

Og 2 Bianchier -
Man kan for så vidt godt være på patrulje - alene.

> Cykelsport lever for mange og hvis den ikke g r det for sig, fordi du
> nsker doping mere eller mindre forbudt s hold den ligegyldighed for
> dig selv
> Mange elsker Tour de France og Riis er ikke blevet upopul r af at lyve
> groft og holde sine fans for nar

Du siger det selv. "Lyve groft og holde sine fans for nar -
Jeg er ikke så glad for at blive holdt for nar - er du?

> Cykelsport er en LYVESPORT der lever i bedste velg ende for millioner,
> der har et skitzo forhold til doping-gladiator-underholdningen

Netop. Der var engang hvor vi havde illusionerne i behold. Det var
dengang. Piraten blev afsløret med et unaturligt højt hæmatokrit-tal.

I 1999 blev han taget under Giro d'Italia med en for høj
hæmatokritværdi mens han førte løbet. Han blev ikke dømt for doping,
men kom sig aldrig rigtigt mentalt herefter og led i sine sidste år af
en depression.

Marco Pantani blev fundet død på et hotel i Riminii fem år senere.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-11 14:07

On Sat, 5 Mar 2011 19:40:32 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>hovedet.
>Kært barn har mange navne. Han blev også kaldt den lille elefant -

Håber du ikke som en klodset elefant kommer for meget til skade med
motorcycklen iår . Vi ses. Er altid hjemme.

Fra : Patruljen

Dato : 06-03-11 08:11

On 6 Mar., 14:07, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> H ber du ikke som en klodset elefant kommer for meget til skade med
> motorcycklen i r . Vi ses. Er altid hjemme.-

Ja. Sjovt nok er jeg altid kørt galt når trafikken omtrent er gået i
stå - og man kører langsomt. Jeg kan miste koncentrationen, når
følelsen er at jeg kan hoppe af og gå ved siden af. Det er vist sådan
det er. Det må jeg tage ved lære af. Nu er jeg kørt galt 2 gange på
omtrent samme facon.

Jeg var vildt heldig sidste sommer. Jeg bragede op i en bil i en kø,
dvs.jeg fik lige svinget udenom, men ramte baghjørnet. De næste 15
meter gik med at ræse hele siden op på bilen, snuppe sidespejlet og
gøre det samme med den næste. Den ramte jeg så også med styret på
sideruden og den stakkels mand fik et slemt chok, da sideruden
sprøjtede ind i bilen og sidespejlet fløj henover køleren. Begge biler
var ude i en buleopretning og total omlakering osv. Jeg fik en
alvorligt slag over venstre fod, da jeg ramte den første bil og det
var det. Men Yamahaen ser ikke så godt ud. Det er en reperation på små
20.000.

Det betyder nok bare at jeg skal køre hurtigt - hele tiden :)

Men tak for dine venlige tanker - og ja. Vi ses -