Er man mand, eller politker?
Fra : Vidal

Dato : 04-03-11 11:47

Gælder det stadig, at du udelukkende siger, hvad du inderst inde mener?

»Mit svar til det er, at når man har forskellige kasketter på, tolkes
forskellige udsagn forskelligt. Og jeg har ikke noget, der skal gøres i
Folketinget (i kønsdebatten, red.). Jeg ønsker ikke at foreslå nogen lov på
basis af noget, jeg har sagt eller skrevet i denne sammenhæng«.

Men jeg spørger ikke til love – jeg spørger til dine holdninger.

»Jamen, jeg stiller op til at blive folkevalgt med ret til at trykke på en knap
i folketingssalen. Og jeg vil ikke trykke på en bestemt måde, så det går ud over
kvinder. Tværtimod«.

»Jeg har både mænds og kvinders interesse. Men dette er en kulturdebat, og det
skal ikke misforstås som noget, der afføder lovgivning. Det kunne jeg aldrig
finde på«.

Dit slogan på den hjemmeside er ’Mindre spin, flere ægte holdninger’. Er dit
blog-indlæg udtryk for din ægte holdning?

»Jeg er folketingskandidat for Liberal Alliance. Og som folketingskandidat
deltager jeg ikke i denne her debat. Det har ingen relevans for mit kandidatur«.

Hvorfor vil du ikke stå ved din holdning, nu hvor du er blevet kandidat?

»Fordi du præsenterer mig som folketingskandidat og ikke som liberal debattør«.

Og så gælder ens holdninger ikke længere?

»Når man har forskellige roller, kan det være problematisk, hvis man siger noget
i en bestemt rolle, og i en anden rolle kan man ikke...«.

Så du kan ikke udtale dig mere i kønsdebatten?

»Ikke på denne her måde i hvert fald«.

Vil du udtale dig mere om forholdet mellem mænd og kvinder?

»Du er bare ude på at hænge mig ud, og du vil ikke skrive en tilsvarende
historie om, at Uffe Elbæk skriver nøjagtig det samme vendt mod mænd. Det er
ikke en god historie«.

Fortryder du det, du skrev i sommer?

»Ja, set i lyset af, at jeg senere skulle gå hen og blive folketingskandidat, og
det kunne bruges til at skyde mig nogle holdninger i skoene, som jeg skulle have
som folketingskandidat, så fortryder jeg det«.

Vil du være mere varsom med dine ord i fremtiden?

»Jeg er allerede blevet meget mere varsom. De ting kunne jeg aldrig have skrevet
i dag«.

Fra : DADK

Dato : 04-03-11 16:52

Vidal wrote:
> Gælder det stadig, at du udelukkende siger, hvad du inderst inde mener?

(..) Generelt er LA's folketingskandidater ikke noget at råbe hurra for,
men man må jo tage det der er. Og de er ikke dårligere end de øvrige
partiers.

Ift Ole Birk Olesen som interviewet er med, er det virkelig dårlig
reklame han er blevet indlemmet i Rune Engelbreths humanistiske
rædselskabinet.

> »Jeg er allerede blevet meget mere varsom. De ting kunne jeg aldrig have
> skrevet i dag«.

En fuldkommen tåbelig holdning. Han burde gøre som Søren Pind, stå ved
hvad han mener og har sagt. Tiden er løbet fra politisk korrekthed - OBO
skal jo alligevel ikke være statsminister, så lidt kant ville slet ikke
skade.

Fra : Vidal

Dato : 04-03-11 23:24

Den 04-03-2011 16:52, DADK skrev:

> [...]
> er blevet indlemmet i Rune Engelbreths humanistiske rædselskabinet.

Hehe, morsomt. Så med Ole Birk Olesen har LA med ét
hug, jaget både kvinder og kristne væk.

> [...]
> mener og har sagt. Tiden er løbet fra politisk korrekthed - OBO skal jo
> alligevel ikke være statsminister, så lidt kant ville slet ikke skade.

Faktisk holder jeg meget af OBO. Han har været med i
nogle af dr2's kulturudsendelser, specielt Smagsdommerne,
og fremtræder som en meget sympatisk person. Han er jo
yderst intelligent, men præget af uhyre naivitet.

Og på kulturområdet aner han intet. Han forstår ikke musik
eller litteratur og ballet er helt uden for alting hos
ham. Værten hos smagsdommerne, Adrian Lloyd Hughes forsøgte
faktisk at opdrage OBO til lidt kultur, men det lykkedes ikke.

Måske har vi her en ægte storbytosse, selv om han oprindeligt
er sønderjyde.

Men han er jo klog, så måske kommer vi til at opleve ham som
yderst veldisciplineret indtil valget. Søren Pind er et godt
eksempel, men han har jo en kæmpe ballast af praktisk politik
bag sig, så det kan OBO næppe leve op til uden den.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 05-03-11 01:07

Vidal wrote:

> Hehe, morsomt. Så med Ole Birk Olesen har LA med ét
> hug, jaget både kvinder og kristne væk.

Det er jo virkelig en gang crap, det han skriver om kvinder i sin kronik
eller hvad det var. Helt tåbeligt. Jeg korsede mig i øvrigt virkelig da
kandidaterne blev præsenteret i sensommeren. Joachim B Olsen, gud fader
bevares, og Anne Sophia Hermansen er i mine øjne en total
distanceblænder. Folk synes hun er smuk og klog, men det hun kan er at
skrive gode stile af fra andre. Hun kan heller ikke argumentere dagligt
i debatter. Men Samuelsen har da sikkert ret i at de ikke falder igennem
og han kan styre dem (som f.eks nu OBO der er lagt i lænker)

Men det ændrer ikke på så meget ift LA. Hvis du ser på de øvrige partier
er der også en skarp partitop, og så følger der ellers en hel masse
anynome eææer noksagter man kun hører om under valgkampene. Se på S -
Helle Thorning er den eneste der skiller sig ud, selv en mellemleder som
Morten Bødskov fremstår som én der blev drillet og mobbet gennem hele
sin barndom, og slet ikke tror på det han selv siger. DF vil gå stærkt
tilbage når Pia K er væk, eneste oplagte kandidat er Messerschmidt, men
han er - tror jeg - hemmelig liberal. Ironisk nok er K måske det parti
med flest "hjerner", og det har så været problemet for dem, i de sidste
20 år. I Ø er alle de gode kræfter snart helt væk- de sidste, Per
Clausen og Line Barfoed genopstiller ikke. SF har fået en "stærk" leder
i Søvndal, men det har betydet at hele partiprogrammet er skiftet ud.
Ole Sohn har også gennemslagskraft og indsigt, resten er jo typer som
Özlem Cekic, der taler og tænker som en cirkusklovn. I R fører Vestager
og Østergaard en ensom kamp mod spærregrænsen uden støtte fra spader som
næstformanden Zenia Stampe (der mest af alt må karakteriseres som
indlæggelsestruet) V har mistet deres stærke mand, og nu kendetegnes
partiet af en flok superadministratorer uden folkelig appel, som i
mnodsætning til OBO måske har været for /længe/ i toppolitik.

> Faktisk holder jeg meget af OBO. Han har været med i
> nogle af dr2's kulturudsendelser, specielt Smagsdommerne,
> og fremtræder som en meget sympatisk person. Han er jo
> yderst intelligent, men præget af uhyre naivitet.

Ja til begge dele. Men jeg mener det er grundlæggende forkert, som flere
af LA's kandidater i september bedyrede, at man stiller op til
Folketinget og så samtidig erklærer "Jeg har ingen holdninger, dem skal
vi finde ud af, og så skal jeg ellers lære at være politiker". Jeg tager
politik dødsensalvorligt, det er ikke et realityshow.

Når vi er på det niveau, så tænker jeg man lige så godt kunne afskaffe
demokratiet og Folketinget. Så vil det være mere rationelt og effektivt,
for alle, hvis man slet og ret udliciterede driften af nationalstaten
Danmark. Værsgo - første udbudsrunde, kontraktsummen er 700 mia årligt,
der skal drives nogle hospitaler, lukkes nogle huller i motorvejene,
ansættes nogle lærere osv - HalliBurton kunne byde ind, eller Mærsk

> [...]
> ham. Værten hos smagsdommerne, Adrian Lloyd Hughes forsøgte
> faktisk at opdrage OBO til lidt kultur, men det lykkedes ikke.

Ser også smagsdommerne. OBO *er* naiv og meget opslugt af sin
forsimplede liberale kæphest. Det med at blive udråbt som "humanist" af
Engelbreth tror jeg grunder i at han slet ikke vil forholde sig til
indvandring, islam og den økonomiske dimension på 180grader.dk

> Måske har vi her en ægte storbytosse, selv om han oprindeligt
> er sønderjyde.

Nej, han skal nok komme efter det, tror jeg.

> Men han er jo klog, så måske kommer vi til at opleve ham som
> yderst veldisciplineret indtil valget.

Helt sikkert.

> Søren Pind er et godt
> eksempel, men han har jo en kæmpe ballast af praktisk politik
> bag sig, så det kan OBO næppe leve op til uden den.

Tror Søren Pind vil skaffe nogle stemmer tilbage til V under valgkampen.
Efter det kom frem han er 3 mest populære (vistnok) har han også
virkelig været i offensiven her og der og alle vegne. Han vil blive
"brugt" under valget. Jeg tror slet ikke det skader at have noget kant,
sige hvad man mener - og komme med diverse udfald, f.eks imod eksperter,
eller sige "hvad så" hvis man får rabat på tøj osv. Men han kan jo som
du siger nok også slippe afsted med det - OBO skal ikke træde meget ved
siden af før Politiken og hele korpset af politiske meningsmagere vil
være efter LA og OBO og sende dem i graven.