MS Windows
briani 27239
Ms config
Fra : js

Dato : 04-03-11 21:40

I Windows xp var der en kommando der hed msconfig, hvor man kunne fjerne
diverse programmer opstart. er der en kommando i Vista hvor man kan gøre
det samme ?
fra
Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 04-03-11 21:42

js skrev blandt andet:

> I Windows xp var der en kommando der hed msconfig, hvor man kunne
> fjerne diverse programmer opstart. er der en kommando i Vista hvor
> man kan gøre det samme ?

Ja - msconfig

--
vh
Ole C

Fra : Torben

Dato : 04-03-11 21:42

"js" <9440@bierstedaf.dk> skrev i meddelelsen
>I Windows xp var der en kommando der hed msconfig, hvor man kunne fjerne
>diverse programmer opstart. er der en kommando i Vista hvor man kan gøre
> [...]
Ja! Og det er den samme!

--
Torben

Fra : js

Dato : 04-03-11 22:08

Den 04-03-2011 21:42, Torben skrev:

> "js" <9440@bierstedaf.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Ja! Og det er den samme!

ups så må jeg have stavet det forkert flere gange.
Jeg prøvede det lige her på Win 7 maskinen og der var den sørme også, så
nu må jeg ind på Vista og lukke nogle programmer ned

Tak for hjælpen

fra
Jørgen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-03-11 12:00

Den 04-03-2011 22:07, js skrev:
> ups så må jeg have stavet det forkert flere gange.
> Jeg prøvede det lige her på Win 7 maskinen og der var den sørme også, så
> nu må jeg ind på Vista og lukke nogle programmer ned

Jeg foretrækker dette værktøj frem for msconfig, selvom det i bund og
grund gør det samme, autoruns har dog mulighed for at fjerne flere ting
og er mere overskueligt.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902

Fra : js

Dato : 05-03-11 12:15

Den 05-03-2011 11:59, Sune Storgaard skrev:

> Jeg foretrækker dette værktøj frem for msconfig, selvom det i bund og
> grund gør det samme, autoruns har dog mulighed for at fjerne flere ting
> [...]

Den er vist ikke noget for en på 69 der ikke kan ret meget engelsk

fra
Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 05-03-11 13:27

js skrev:

>Den er vist ikke noget for en på 69 der ikke kan ret meget engelsk

Så brug Ccleaner, som du vel i forvejen har installeret.
Under Værktøjer/ opstart, kan du slette de programmer, der starter op
med windows.

Hilsen emj

Fra : js

Dato : 05-03-11 18:43

Den 05-03-2011 13:27, emjeppesen skrev:

> Så brug Ccleaner, som du vel i forvejen har installeret.
> Under Værktøjer/ opstart, kan du slette de programmer, der starter op
> med windows.
>
> Hilsen emj

Jeg foretrækker msconfig, den kender jeg.
De skal ikke slettes,
det kunne jo være jeg fortrød
fra
Jørgen

Fra : Bo

Dato : 05-03-11 19:21

js formulerede spørgsmålet:

> Jeg foretrækker msconfig, den kender jeg.
> De skal ikke slettes,
> det kunne jo være jeg fortrød

msconfig udfylder jo også funktionen fint. Men man behøves ikke slette
med ccleaner ..

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-03-11 19:44

"js" <9440@bierstedaf.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg foretrækker msconfig, den kender jeg.

Yderst fornuftigt argument

Men der er heller ikke grund til at bruge andet, da msconfig virker
fortrinligt - med mindre du har smadret din Windows

Jan

Fra : js

Dato : 06-03-11 10:15

Den 05-03-2011 19:44, Jan Vestergaard skrev:

> Yderst fornuftigt argument
>
> Men der er heller ikke grund til at bruge andet, da msconfig virker
> fortrinligt - med mindre du har smadret din Windows
>
> Jan

Ja så bruger jeg min backup som aldrig er over 1. mdr. gammel. (Macrium
Reflect)

fra
Jørgen