MS Windows
briani 27239
W7 File Explorer Sucks!
Fra : Mogens

Dato : 04-03-11 18:38

Hvor er jeg træt af at exploreren åbenbart mener at jeg skal købe deres
officeprogrammer. Jeg bruger en tussegammel 2002 officepakke, som fint
dækker mine behov. Men når jeg eks. skal kopiere en file via stifinder
så begynder den Office prøveversion der var poræinstalleret sammen med
andet skrammel på min Aldi-PC at installere sig selv. Går ud fra at det
er fordi den vil vise indholdet, men når jeg har valgt visningstype
"detaljer" mener jeg ikke den burde overtage min computer på denne måde.

Hvad kan jeg gøre: Afinstallere det Officeskrammel der vel ret beset
ikke er installeret eller slå denne funktionalitet fra i Explorer? Og
ikke mindst - hvordan?

Fra : Hekatombe

Dato : 04-03-11 19:12

Den 04-03-2011 18:38, Mogens skrev:
> Hvad kan jeg gøre: Afinstallere det Officeskrammel der vel ret beset
> ikke er installeret eller slå denne funktionalitet fra i Explorer? Og
> ikke mindst - hvordan?

Et hurtigt gæt:
Prøv at gå ind i Kontrol panelet og klikke på "Uninstall a program"
("Afinstallere program"?), find den omtalte "Microsoft Office
....."-pakke, så højreklik på den og vælg "Uninstall" ("Afinstallere"?).

Fra : Bo

Dato : 04-03-11 20:34

Hekatombe skrev:

> [...]
> ("Afinstallere program"?), find den omtalte "Microsoft Office ...."-pakke, så
> højreklik på den og vælg "Uninstall" ("Afinstallere"?).

Et endnu hurtigere gæt i kontrolpanel vælger du programmer og
funktioner, der finder du pakken markere og vælger fjern oppe øverst.

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-03-11 21:05

Den 04-03-2011 20:34, Bo skrev:

> Et endnu hurtigere gæt i kontrolpanel vælger du programmer og
> funktioner, der finder du pakken markere og vælger fjern oppe øverst.
en meget langsom men effektiv metode som jeg bruger netop på Medion

Installer windows forfra med den medfølgende skive!
- intet "uautoriseret" bliver så installeret

//finn
- som ikke gider preinstallerede add-on's

Fra : Bo

Dato : 04-03-11 21:20

cykelsmeden skrev:

> [...]
> - intet "uautoriseret" bliver så installeret
>
> //finn
> - som ikke gider preinstallerede add-on's

Det er jo så også den eneste rigtige løsning ;) Men ikke mange gider

Fra : /John

Dato : 04-03-11 21:55

"Mogens" <myname@mysite.dk> skrev i en meddelelse

> Afinstallere det Officeskrammel der vel ret beset ikke er installeret
> eller slå denne funktionalitet fra i Explorer? Og ikke mindst - hvordan?

Du ka' la' et lille gratis program (kræver ingen installation) ta' slævet;
der ligger måske noget mere skrammel og flyder:

"The PC Decrapifier will uninstall many of the common trialware and
annoyances found on many of the PCs from big name OEMs":

http://majorgeeks.com/PC_De-Crapifier_d5223.html

(Download til skrivebord, og kør derfra)

John