Når demokrati ikke virker
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-11 15:32

Anarki i den ægte form, vil være at foretrække.

"Anarchism, then, really stands for the liberation of the human mind from
the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion
of property; liberation from the shackles and restraint of government.
Anarchism stands for a social order based on the free grouping of
individuals for the purpose of producing real social wealth; an order that
will guarantee to every human being free access to the earth and full
enjoyment of the necessities of life, according to individual desires,
tastes, and inclinations."

-Emma Goldman

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-03-11 16:33

On Tue, 1 Mar 2011 15:32:18 +0100, Thomas M wrote:

> [...]
> will guarantee to every human being free access to the earth and full
> enjoyment of the necessities of life, according to individual desires,

Det er det samme nonsens, som kommunismens teoretiske paradis.

Anarki = Den stærke tryner den svage HVER GANG + INGEN menneskerettigheder.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-11 09:02

"S.A.Thomsen" skrev i meddelelsen

>Det er det samme nonsens, som kommunismens teoretiske paradis.

>Anarki = Den stærke tryner den svage HVER GANG + INGEN menneskerettigheder.

Der er ingen ledere i anarki; Det er der i kommunismen.

Målet er det samme, men metoden er anderledes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-11 10:49

Thomas M <not_here> skrev i meddelelsen
4d6df978$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Der er ingen ledere i anarki; Det er der i kommunismen.
>
> Målet er det samme, men metoden er anderledes.

Og som vi alle ved, så ligger det den menneskelige natur fjernt at
påtage/underlægge sig lederskab. Så i et anarkistisk samfund, vil alle være
uselvisk optagede af at hjælpe hinanden - på lige fod. Dét siger sig selv.

Er du virkelig SÅ naiv, som du fremstår på usenet, "Thomas M"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 02-03-11 10:52

On Wed, 2 Mar 2011 09:01:58 +0100, Thomas M wrote:

> "S.A.Thomsen" skrev i meddelelsen

> Der er ingen ledere i anarki; Det er der i kommunismen.
>
> Målet er det samme, men metoden er anderledes.

Hvilket også var præcis det jeg skrev. Ligheden ligger i at begge systemer
KUN virker i teorien. I den virkelige verden er begge en total katastrofe.

Fra : J. Nielsen

Dato : 02-03-11 16:26

On Wed, 2 Mar 2011 09:01:58 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

>Der er ingen ledere i anarki; Det er der i kommunismen.

Der dukker *altid* en leder op. Om ikke før, så efter at de forskellige
fraktioner er røget i totterne på hinanden. Vi har at gøre med en
naturlov her...

>Målet er det samme, men metoden er anderledes.

Og resultatet bliver også det samme.
--

-JN-

Fra : Isachsen

Dato : 01-03-11 18:55

Thomas M wrote:
> [...]
> to the earth and full enjoyment of the necessities of life, according
> to individual desires, tastes, and inclinations."

Ta det med ro. Hvis organisert kaos er veien å gå, så er Vesten allerede
kommet langt. Spørsmålet er bare: hva kommer derefter? For kaoset har
dét til felles med revolusjonen, at det tar slutt.

Ofte ble det dessverre sådan, at de som trodde på en ny "vår" ble
skuffet - skjønt det var de selv som bar revolusjonen/kaoset. Sic
transit o.s.v.

Isachsen