Dansk sejlskib med tre børn
Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-11 16:00

Jeg har netop fået en sms om at et dansk sejlskib med fire voksne og tre
børn, alle danske, er blevet kapret i Det indiske Ocean.

De fire voksne består af børnenes forældre og et par danske matroser.

Man kan kun undre sig over en sådan ubetænksomhed.

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/02/28/154744.htm>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 28-02-11 16:14

On Mon, 28 Feb 2011 16:00:00 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>De fire voksne består af børnenes forældre og et par danske matroser.
>
>Man kan kun undre sig over en sådan ubetænksomhed.

enig -

hvad H****** har sådanne personer hovedet fyldt med - tynd havregrød?

ingen med blot 5% af deres åndsevner i behold sejler på de kanter uden
det er absolut nødvendigt

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-11 16:28

@ <Snabel@snabel.net> wrote:

> enig -
>
> hvad H****** har sådanne personer hovedet fyldt med - tynd havregrød?
>
> ingen med blot 5% af deres åndsevner i behold sejler på de kanter uden
> det er absolut nødvendigt

Efter at have set nærmere på linket bliver jeg endnu mere forbløffet.

Kapringen skal være sket allerede i torsdags, og skibet var /på vej til
Somalia/. Hvorfor tager rige danskere (sejlskibet tilhører familien, og
de har forhyret et par matroser) dog til Somalia, endda sammen med deres
tre børn?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-02-11 17:11

On Mon, 28 Feb 2011 16:28:04 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
>Somalia/. Hvorfor tager rige danskere (sejlskibet tilhører familien, og
>de har forhyret et par matroser) dog til Somalia, endda sammen med deres

Det er sgu nok nogle Kløvedal wannabes. Pyt, det er jo altid spændende
at møde nye mennesker.
--

-JN-

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-02-11 17:24

Den 28-02-2011 16:28, Per Rønne skrev:

> [...]
> Somalia/. Hvorfor tager rige danskere (sejlskibet tilhører familien, og
> de har forhyret et par matroser) dog til Somalia, endda sammen med deres

Jeg tror du misforstår forløbet: Skibet er vel snarere EFTER kapringen
begyndt at stikke i retning af Somalia?

(Hvilket sammenholdt med et foretaget nødkald lige præcis underbygger
SOKs formodning om somalisk sørøverkapring?)

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-11 18:06

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:

> Jeg tror du misforstår forløbet: Skibet er vel snarere EFTER kapringen
> begyndt at stikke i retning af Somalia?

Muligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-02-11 19:21

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
1jxevi9.14qj5pz1gosbcpN%per@RQNNE.invalid:

> Muligt.

Ikke bare muligt, men fakta. Du har tydeligvis ikke gidet sætte dig ind i
sagerne inden, du opkastede dig til dommer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 01-03-11 05:59

Per Rønne wrote:

> [...]
> Somalia/. Hvorfor tager rige danskere (sejlskibet tilhører familien, og
> de har forhyret et par matroser) dog til Somalia, endda sammen med deres

Moderne oplevelsesturisme. Hvorfor tager unge danske mænd ned til
Afghanistan for at lade sig lemlæste helt frivilligt? Der er mange
eksempler.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-02-11 16:39

Den 28-02-2011 16:14, @ skrev:

> enig -
>
> hvad H****** har sådanne personer hovedet fyldt med - tynd havregrød?
>
> ingen med blot 5% af deres åndsevner i behold sejler på de kanter uden
> det er absolut nødvendigt

Hmmm, man kunne jo ud fra din analyse næsten frygte at der måtte være
tale om Troels Kløvedals "Nordkaperen"?

(Det lugter nemlig ret stærkt af naiv, venstreorienteret "Vi er som
lille, privat sejlskib slet ikke interessante for pirater, der kun går
efter storkapitalens fragtskibe"-mentalitet...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-11 18:06

> [...]

> lille, privat sejlskib slet ikke interessante for pirater, der kun går
> efter storkapitalens fragtskibe"-mentalitet...)

Piraterne har da vist forlængst fundet ud af at den mest værdifulde last
disse fragtskibe indeholder er - passagerer og besætning ... lige så med
Nordkaperen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-03-11 00:06

On Mon, 28 Feb 2011 18:06:18 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Piraterne har da vist forlængst fundet ud af at den mest værdifulde last
>disse fragtskibe indeholder er - passagerer og besætning ... lige så med
>Nordkaperen.

I hele Mellemøsten er der næppe så civiliserede steder som Kuwait
De er så rige at de har styr på deres show.
Andre steder må turisme frarådes
Alt andet kan på sekunder blive pirat- eller demo-helvede

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-11 03:27

On Tue, 01 Mar 2011 00:06:17 +0100, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>I hele Mellemøsten er der næppe så civiliserede steder som Kuwait
>De er så rige at de har styr på deres show.
>Andre steder må turisme frarådes
>Alt andet kan på sekunder blive pirat- eller demo-helvede

Selvom man har empati med de fangne børn og voksne forældre p.t. kan
det være nødvendigt at statuere et eksempel fra dansk stats side og
lade dem sejle i egen sø, så andre fatter at der skal sejles LAAAAAN
GT uden om Somalia og vi ikke stimulerer piraterne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-03-11 00:47

Den 28-02-2011 16:38, Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> lille, privat sejlskib slet ikke interessante for pirater, der kun går
> efter storkapitalens fragtskibe"-mentalitet...)

Det er mig temmeligt magtpåliggende straks at demontere denne af mig
selv fremførte mistanke:

http://ekstrabladet.dk/112/article1511158.ece

Der er tilsyneladende tale om vitterlige fritidssejlere, ikke at dét dog
på nogen måde gør gidseltagningssituationen meget bedre...

(Jeg er dog stadig rimeligt småvred på velhaver-kaptajn-patriarken over
at være SÅ dum selv at dirigere skibet ind i dèt farefyldte farvand! At
være kaptajn på et skib betyder normalt i temmelig vid juridisk
udstrækning at have ANSVAR "for alle sjæle ombord"!)

Anders Peter Johnsen

Fra : N_B.DK

Dato : 02-03-11 09:46

> Jeg har netop fået en sms om at et dansk sejlskib med fire voksne og
> tre børn, alle danske, er blevet kapret i Det indiske Ocean.

Selv nogle i SF ved at der er spor til DK

http://jp.dk/udland/article2355937.ece?ref=eblisterseneste

- Og vi kan formode, at somaliere i Kalundborg tager kontakt med andre
somaliere. Der vil forekomme en del ringeri, som betyder at piraterne sætter
prisen for at frigive gidslerne op, siger Tommy Dinesen.

Pirateksperten Andrew Mwangura, der arbejder i den afrikanske organisation
Seafarers Assistance Programme og formidler kontakt mellem pirater og
repræsentanter for de kaprede, advarer også om at tale om løsepenge nu af
hensyn til de kapredes sikkerhed.

- De somaliske piratgrupper har alle sammen kontakter i Danmark, så alt,
hvad der står i medierne, ryger videre til piraterne, sige han til Ekstra
Bladet.

Til samme avis fortæller også kaptajnen på coasteren Danica White, der blev
opbragt af pirater i 2007, at somaliere i Danmark rapporterer til Somalia.

- På Danica White sad besætningen dagen efter kidnapningen i messen, og så
sagde en af kidnapperne på ægte københavnsk:" Er du bange", siger Niels
Peter Henze Nielsen til avisen.

Der må sidde nogen med meget dårlig smag i munden.

--
MVH. N_B_DK