|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Mode er modpol til usoignerthed Fra : Bo Warming
 | 
 Dato :  28-02-11 05:35
 | 
 |  | Mode er modpol til usoignerthed
 Ros gir charme
 Loven bør ikke forkæle påklædthed og mode, højere end at van Gogh,
 Frans af Asisi og jeg søger væk fra snobberi via minimaltøjbrug og
 minimalvask. Ingen smitsom sygdom er forebygget af renlighed. Mode er
 overfladisk kunstart
 Aversion mod lugt af beskidt tøj/krop er ligegyldigt smagsfænomen som
 staten bør være neutral overfor - selvom diplomati kræver konventionel
 luksus.
 
 
 Den rang, der afgør partnerudvælgelse, altså om en han bliver
 sæddonor, var ikke kun om kampevne,styrke, hurtighed, størrelse,
 udholdenhed.
 Kvinder faldt for udstråling af succes dvs lykke/trivsel/tilfredshed,
 og der blev kamp om ved parringsdanse og territorieafmærkende råb og
 bryst-trommen at virke som en vinder - at have charme og smittende
 karisma.
 At være kreativ aktiv og forstående mht  humor var blandt kødmarkedets
 "olympiade-discipliner", samt at signalere kunsnerisk æstetik i
 klædedragt, mode
 "God stil" er en anden æstetik som opreklameredes og blev kult.
 Smagsdommere afgør, hvad er god smag, og når  individuel smag afviger,
 kan det give egosvage individer selvhad.
 De, der forstår æstetikkens, humorens og videnskabens uskrevne love,
 opnår magt over de, der blot  kopierer med mangelfuld forståelse
 Forstår man, så man oplever hyppige aha-oplevelser med tilfredshed, så
 giver det selvtillid.
 Hvis man kun kan nærme sig idealerne ved at lære udenad og snyde, så
 giver det skamfølelse,  som har med svaghed at gøre
 Højstatus-begrebet styrke vedr andet end muskeltræk-evne, rummer
 kompetence vedr stil, finkultur, sprog og årsagssammenhænge
 Evnen til at skuespille normalitet og lykke er ikke ligetil at lære.
 Du skal føle dig værdsat ,fx ved at nogen roser dig og vander dine kim
 til charme.
 Blærerøvs-evnerne skal holdes passende i skak af tillært hjælpeløshed
 også kaldet jantelovs underkuelse - at man signalerer "Jeg tror ikke
 jeg er noget"
 Den for truede ledere behagelige svaghed,  signaleres pr beskedenhed.
 Mht mode vælger mange gennemsnitssmag og tøjindustrien tjener tykt på
 at folk følger et reklameskabt gruppepres, der er om TVs product
 placement
 
 
 "   Moden er det samme for kvinden som snoren er for hunden. Derek
 Blunt. (eller "mode er civilisternes uniformstvang")
 Moden er en slags hæslighed - så utålelig, at vi bliver nødt
 til at ændre den hvert halve år.         Oscar Wilde
 
 "   Moden gør stor nytte ved at nedbryde, hvad der hører sig til,
 og stor skade ved at indføre noget nyt, der hører sig til Poul
 Henningsen.
 "   Modstanden mod at gå topløs har ikke moralske årsager, men
 skyldes mange kvinders frygt for at skulle vise hvad de ikke har. Rudi
 Gernreich
 "Spareprincippet bragt til yderlighed vil ødelægge baggrunden for
 produktion. Hvis alle og enhver var tilfreds med den enkleste form for
 mad, påklædning og bolig, er det sikkert, at ingen anden form for mad,
 klæder eller boliger ville eksistere. Thomas R. Malthus
 "Syndens moder skifter også. Lillian Hellman(fx er  psykisk/neurotisk
 lammelse er gået af mode)
 
 
 |  |  | 
  Bo Warming (12-06-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Warming
 | 
 Dato :  12-06-11 17:17
 | 
 |  | >Den rang, der afgør partnerudvælgelse, altså om en han bliver
 >sæddonor, var ikke kun om kampevne,styrke, hurtighed, størrelse,
 >udholdenhed.
 >Kvinder faldt for udstråling af succes dvs lykke/trivsel/tilfredshed,
 >og der blev kamp om ved parringsdanse og territorieafmærkende råb og
 >bryst-trommen at virke som en vinder - at have charme og smittende
 >karisma.
 For at få fodfæste i verden gør man alt, hvad man kan for at virke,
 som om man har fået det. La Rochefoucauld
 Image: noget man gerne vil have, og får én til at opføre sig,
 som om man allerede havde det.    Hans-Joakim Kuhlenkampff
 
 v   Vi er mere interesserede i at få andre til at tro, at vi er
 lykkelige, end i at prøve på at være lykkelige. La Rochefoucauld
 (1613-1680)
 
 We take greater pains to persuade others that we are happy
 than in endeavoring to think so ourselves Confucius (B.C. 551-479)
 
 We torment ourselves rather to make it appear,  that we are happy than
 to become so.                  La Rochefoucauld
 
 Lykken kommer til dem, der ler..  Ordsprog, japanske
 
 
 |  |  | 
 |  |