Mode er modpol til usoignerthed
Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-11 05:35

Mode er modpol til usoignerthed
Ros gir charme
Loven bør ikke forkæle påklædthed og mode, højere end at van Gogh,
Frans af Asisi og jeg søger væk fra snobberi via minimaltøjbrug og
minimalvask. Ingen smitsom sygdom er forebygget af renlighed. Mode er
overfladisk kunstart
Aversion mod lugt af beskidt tøj/krop er ligegyldigt smagsfænomen som
staten bør være neutral overfor - selvom diplomati kræver konventionel
luksus.

Den rang, der afgør partnerudvælgelse, altså om en han bliver
sæddonor, var ikke kun om kampevne,styrke, hurtighed, størrelse,
udholdenhed.
Kvinder faldt for udstråling af succes dvs lykke/trivsel/tilfredshed,
og der blev kamp om ved parringsdanse og territorieafmærkende råb og
bryst-trommen at virke som en vinder - at have charme og smittende
karisma.
At være kreativ aktiv og forstående mht humor var blandt kødmarkedets
"olympiade-discipliner", samt at signalere kunsnerisk æstetik i
klædedragt, mode
"God stil" er en anden æstetik som opreklameredes og blev kult.
Smagsdommere afgør, hvad er god smag, og når individuel smag afviger,
kan det give egosvage individer selvhad.
De, der forstår æstetikkens, humorens og videnskabens uskrevne love,
opnår magt over de, der blot kopierer med mangelfuld forståelse
Forstår man, så man oplever hyppige aha-oplevelser med tilfredshed, så
giver det selvtillid.
Hvis man kun kan nærme sig idealerne ved at lære udenad og snyde, så
giver det skamfølelse, som har med svaghed at gøre
Højstatus-begrebet styrke vedr andet end muskeltræk-evne, rummer
kompetence vedr stil, finkultur, sprog og årsagssammenhænge
Evnen til at skuespille normalitet og lykke er ikke ligetil at lære.
Du skal føle dig værdsat ,fx ved at nogen roser dig og vander dine kim
til charme.
Blærerøvs-evnerne skal holdes passende i skak af tillært hjælpeløshed
også kaldet jantelovs underkuelse - at man signalerer "Jeg tror ikke
jeg er noget"
Den for truede ledere behagelige svaghed, signaleres pr beskedenhed.
Mht mode vælger mange gennemsnitssmag og tøjindustrien tjener tykt på
at folk følger et reklameskabt gruppepres, der er om TVs product
placement

"   Moden er det samme for kvinden som snoren er for hunden. Derek
Blunt. (eller "mode er civilisternes uniformstvang")
   Moden er en slags hæslighed - så utålelig, at vi bliver nødt
til at ændre den hvert halve år. Oscar Wilde

"   Moden gør stor nytte ved at nedbryde, hvad der hører sig til,
og stor skade ved at indføre noget nyt, der hører sig til Poul
Henningsen.
"   Modstanden mod at gå topløs har ikke moralske årsager, men
skyldes mange kvinders frygt for at skulle vise hvad de ikke har. Rudi
Gernreich
"Spareprincippet bragt til yderlighed vil ødelægge baggrunden for
produktion. Hvis alle og enhver var tilfreds med den enkleste form for
mad, påklædning og bolig, er det sikkert, at ingen anden form for mad,
klæder eller boliger ville eksistere. Thomas R. Malthus
"Syndens moder skifter også. Lillian Hellman(fx er psykisk/neurotisk
lammelse er gået af mode)

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-11 17:17

> [...]
>og der blev kamp om ved parringsdanse og territorieafmærkende råb og
>bryst-trommen at virke som en vinder - at have charme og smittende
For at få fodfæste i verden gør man alt, hvad man kan for at virke,
som om man har fået det. La Rochefoucauld
   Image: noget man gerne vil have, og får én til at opføre sig,
som om man allerede havde det.    Hans-Joakim Kuhlenkampff

v   Vi er mere interesserede i at få andre til at tro, at vi er
lykkelige, end i at prøve på at være lykkelige. La Rochefoucauld
(1613-1680)

   We take greater pains to persuade others that we are happy
than in endeavoring to think so ourselves Confucius (B.C. 551-479)

We torment ourselves rather to make it appear, that we are happy than
to become so. La Rochefoucauld

   Lykken kommer til dem, der ler.. Ordsprog, japanske