En tur til Israel og Ægypten
Fra : Lyrik

Dato : 27-02-11 10:04

Min nabo havde lige været en tur til Israel og besøge en bekendt.
Sammen tog de en udflugt til Ægypten. Her gik de på restaurant. De
spiste nogle herlige retter og i taknemmelighed ville de sige tak til
kokken.

De gik ud bagved for at sige tak, men så fik de chocket! Al servicen
blev slikket ren af kvarterets katte der fungerede som
"opvaskemaskiner." Svineriet var ubeskriveligt.
Den historie fik jeg da hun var kommet hjem. Hun havde fået
leverbetændelse af madforgiftningen og var tydelig gul i øjnene.

I dag så jeg stor aktivitet inde hos hende og spurgte nogle af folkene
om hun var flyttet? Nej, svarede de. Hun er gået bort!

Jeg fortæller historien for at advare jer om ikke at gøre det samme.

Jens

Fra : DADK

Dato : 28-02-11 14:19

Lyrik wrote:
> [...]
> om hun var flyttet? Nej, svarede de. Hun er gået bort!
>
> Jeg fortæller historien for at advare jer om ikke at gøre det samme.

Det er simpelthen grotesk ulækkert.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 15:20

"Lyrik" skrev i meddelelsen

> [...]

>om hun var flyttet? Nej, svarede de. Hun er gået bort!

>Jeg fortæller historien for at advare jer om ikke at gøre det samme.

Jeg tror du er fuld af løgn. Det er vist ikke første gang du har digtet
sjove historier op.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-02-11 15:31

On Mon, 28 Feb 2011 15:19:56 +0100, Thomas M wrote:

> "Lyrik" skrev i meddelelsen

> Jeg tror du er fuld af løgn. Det er vist ikke første gang du har digtet
> sjove historier op.

Det ville ikke undre mig om historien var sand.

Jeg har selv oplevet noget lignende, da jeg for en del år siden da jeg
købte kød ind på det lokale marked i Manila.

Enhver dansk fødevarekontrollant ville have fået hjertestop, hvis han havde
set hvordan det behandlingen/opbevaringen af fersk kød foregik.

Men bare det bliver gennemkogt/stegt, så sker der ikke noget.

Fra : @

Dato : 28-02-11 16:11

On Mon, 28 Feb 2011 15:31:19 +0100, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>set hvordan det behandlingen/opbevaringen af fersk kød foregik.
>
>Men bare det bliver gennemkogt/stegt, så sker der ikke noget.

for egen sjælefreds skyld bør man ikke inspicere køkkenet efter
indtagelse af måltider indtaget på restauranter syd for alperne -

og desværre heller ikke mange steder her i landet

Fra : Vidal

Dato : 28-02-11 16:52

Den 28-02-2011 16:10, @ skrev:
> for egen sjælefreds skyld bør man ikke inspicere køkkenet efter
> indtagelse af måltider indtaget på restauranter syd for alperne -
>
> og desværre heller ikke mange steder her i landet

Det er 100% usandt. Alle virksomheder, der har med
mad at gøre, er underlagt smiley-systemet. De er
alle pålagt visse krav om hygiejne og bliver kontrolleret
løbende.

Man kan, hvis man er i tvivl, slå op på nettet og konstatere
den hygiejniske tilstand på forhånd, hvis man vil ud at spise.

Fra : DADK

Dato : 01-03-11 06:27

Vidal wrote:

> Det er 100% usandt. Alle virksomheder, der har med
> mad at gøre, er underlagt smiley-systemet. De er
> alle pålagt visse krav om hygiejne og bliver kontrolleret
> løbende.

Så burde den her slags historier - "Fandt kakerlak i Burger
King-burger", fra 22.12.2010 jo aldrig kunne finde sted.
http://jp.dk/aarhus/erhverv/article2285031.ece
Men man kan læse den slags cirka en gang om ugen. Og alle kender vel de
store butikkæders skandaløse slendrian - 9 år gammelt kød i Superbest,
igen-igen-igen - "grønne" bøffer i superbrugsen osv.

Fra : DADK

Dato : 01-03-11 06:22

@ wrote:

> for egen sjælefreds skyld bør man ikke inspicere køkkenet efter
> indtagelse af måltider indtaget på restauranter syd for alperne -
>
> og desværre heller ikke mange steder her i landet

Nej, det er godt nok ikke bedre her, mange steder. Har f.eks en yngre
bekendt der for et par år siden aftjente værnepligt, men ikke rigtig gad
den afsluttende øvelse. Han ville lade som om han var syg, men det er
lidt vanskeligt fordi MP'erne slet og ret så kommer ud og henter én, og
kontrollerer om det er rigtigt. "Men det er nemt nok", som han sagde.
"Hvordan?" - "Jeg går ned på den Kebabgrill ved stationen, det slår
aldrig fejl". Og det er langt fra kun indvandrer-snaskene, også McD og
Burger King kan være med, og man skal ikke have set mange afsnit af "Med
kniven for struben" før man ser sig rigtig godt for inden man går på
restaurant.

Fra : DADK

Dato : 01-03-11 06:17

S.A.Thomsen wrote:

> [...]
>
> Enhver dansk fødevarekontrollant ville have fået hjertestop, hvis han havde
> set hvordan det behandlingen/opbevaringen af fersk kød foregik.

Jeg tror på det, og selv hvis det er ren digt kunne det sagtens være
rigtigt. Én af mine allerbedste venner jeg taler med hver dag var gennem
8 år direktør i Afrika, og i nogle år også chef for nogle
Danida-projekter. Selvom han elsker Afrika så siger han da også, at det
gjaldt om at komme tidligt på dagen, f.eks i slagterierne, inden alle
medarbejderne havde været på toilettet. Der kunne i bogstavlig forstand
sidde menneskelort på mørbraderne. Blot én ud af mange "morsomme" små
anekdoter.

Fra : Lyrik

Dato : 28-02-11 07:56

On 28 Feb., 15:31, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Det ville ikke undre mig om historien var sand.
>
> Jeg har selv oplevet noget lignende, da jeg for en del r siden da jeg
> k bte k d ind p det lokale marked i Manila.
>
> Enhver dansk f devarekontrollant ville have f et hjertestop, hvis han havde
> set hvordan det behandlingen/opbevaringen af fersk k d foregik.
>
> Men bare det bliver gennemkogt/stegt, s sker der ikke noget.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det er da godt og helt i BW's ånd. Uheldigvis kan man altså få
smitsom leverbetændelse og dø, som min nabo gjorde.

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 28-02-11 08:31

On 28 Feb., 15:19, "Thomas M" <not_here> wrote:

> Jeg tror du er fuld af l gn. Det er vist ikke f rste gang du har digtet
> sjove historier op.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg taler altid sandt. Du derimod gemmer dig bag en ikke gyldig
adresse.

Jens

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-02-11 17:11

On Mon, 28 Feb 2011 07:30:43 -0800 (PST), Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

>Jeg taler altid sandt.

Som dengang med de "fuldstændig sorte T-shirts" i Teheran?
--

-JN-

Fra : Lyrik

Dato : 28-02-11 09:13

On 28 Feb., 17:10, J. Nielsen <mor...@post8.tele.dk> wrote:

> Som dengang med de "fuldst ndig sorte T-shirts" i Teheran?
> --
>
> -JN-

????

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-02-11 19:59

On Mon, 28 Feb 2011 08:12:53 -0800 (PST), Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

>????

Google groups: Ahmadinejad og Bjørn Lomborg

http://groups.google.com/group/dk.politik/browse_thread/thread/25c227cf08c38a18/e2e129b11c006c1f?lnk=gst&q=Ahmadinejad+og+Bj%C3%B8rn+Lomborg#e2e129b11c006c1f

"Min persiske ven fortæller at der bor 15 millioner mennesker i
Teheran. Der er 8 millioner biler i Teheran! de har nylig lavet en
miljøundersøgelse ved at iklæde 10 personer en hvid T-shirt!
Disse 10 personer skulle gå rundt i gaderne en del timer. Derefter
blev deres T-shirts inspiceret. De hvide T-shirts var i løbet af disse
få timer blevet fuldstændig sorte!"

(En sådan kostelig gang vrøvl kunne jeg naturligvis ikke sidde
overhørig):

>Min persiske ven fortæller at der bor 15 millioner mennesker i
>Teheran. Der er 8 millioner biler i Teheran! de har nylig lavet en
>miljøundersøgelse ved at iklæde 10 personer en hvid T-shirt!

Jeg anede ikke at biler kunne lave miljøundersøgelser. I øvrigt virker
det lidt småligt med én T-shirt til 10 personer...

>Disse 10 personer skulle gå rundt i gaderne en del timer. Derefter
>blev deres T-shirts inspiceret. De hvide T-shirts var i løbet af disse
>få timer blevet fuldstændig sorte!

Forleden dag var jeg ude og fiske. På et tidspunkt fik jeg bid og trak
en gammeldags hornlygte op af vandet - og vil du tænke dig: Der var et
tændt lys i lygten!
*********************************************************************************
--

-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-11 23:55

      On Mon, 28 Feb 2011 08:12:53 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

Tråden hedder Re: En tur til Israel og Ægypten

Så skriv kun om Israels fejlfrihed og det overbefolkede Ægyptens
medskyld i pirateri i Adenbugten . Cairo er en "Somalihovedstad" og
enhver turisme i den retning bør beskattes så danskere forkæler især
EU-lande og ikke helligkrig-lande

Men at være turist i Cairo er så spændende, er min erfaring, at det
vil være ekstraafgift til EsbenSnare politiindsats værd. Vi må vænne
turister til ikke at forkæle galninge Jeg var der i Mubaraks tid men
nu er det dobbelt så sindsyge og farlige

Lær af Israel at tackle muslim-undermennesker

Ægypten har aldrig gavner verden. De stjal Suezkanalen fra UK og nu er
de ligeglade med at kanalindtægter halveres fordi de forkæler
somaliereres pirateri så skibe sejler syd om Afrika

Gypterfjolserne tror at madhjælp fra USA kan de få til evig tid.
Fordi USA har kornoverskud sker det nok årtier endnu.
Men de bør yde før nyde, og ikke lade sig gøre dum af USAs destruktive
mad-gaver

Analysefjolser i TV går op i shia-sunni-detaljer. og tror vi kan gavne
dem ved at forstå sådant tsk tsk.
De afleder opmærksomhed fra sagens kerne - generel muslimdumhed og
muslimskadelighed

Fra : Lyrik

Dato : 28-02-11 13:42

On 28 Feb., 19:59, J. Nielsen <mor...@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> f timer blevet fuldst ndig sorte!"
> *************************************************************************** ****
>
> (En s dan kostelig gang vr vl kunne jeg naturligvis ikke sidde
> overh rig):
>
> *************************************************************************** ****

> Jeg anede ikke at biler kunne lave milj unders gelser. I vrigt virker
> det lidt sm ligt med n T-shirt til 10 personer...

> Forleden dag var jeg ude og fiske. P et tidspunkt fik jeg bid og trak
> en gammeldags hornlygte op af vandet - og vil du t nke dig: Der var et
Jeg genfortæller en historie som en iraner har givet mig. Sådan noget
som det med T-shirten kan de da sagtens finde på. At den hvide T-shirt
blev helt sort efterhånden indikerede en forurening, om end ikke efter
videnskabelige normer.
Jeg har ingen grund til at tvivle på den historie og jeg har gengivet
den som den er fortalt mig.
Så det er sandt fra ende til anden.

Jens

Fra : N_B.DK