Det røde flertal fortsætter den gode kurs
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 27-02-11 18:00

Her er den sidste nye måling fra megafon:

http://politiken.dk/politik/meningsmaaleren/

Socialdemokraterne og SF taber pusten lidt men det opvejes af fremgang til
De Radikale og Enhedslisten.

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-02-11 18:51

On 02/27/2011 06:00 PM, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
wrote:
> Her er den sidste nye måling fra megafon:
>
> http://politiken.dk/politik/meningsmaaleren/
>
> Socialdemokraterne og SF taber pusten lidt men det opvejes af fremgang til
> De Radikale og Enhedslisten.

Synger i aldrig den om frøen der pustede sig op i rød stue?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-02-11 20:56

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Synger i aldrig den om frøen der pustede sig op i rød stue?

Hvorfor skulle en frø dog puste sig op i rød stue? Det er jo
normalt sådan at frøer findes ude i naturen, men heller ikke det
ved du. Akkeja.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-02-11 21:18

On Sun, 27 Feb 2011 20:55:48 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
>
> Hvorfor skulle en frø dog puste sig op i rød stue? Det er jo
> normalt sådan at frøer findes ude i naturen, men heller ikke det

LOL. Arne kendte den ikke (og følte det heller ikke nødvendigt at undersøge
det). )

http://www.antikvariat.net/BKU47982.cgi

Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-11 00:12

On Sun, 27 Feb 2011 21:17:44 +0100, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]

Hvis frøer invaderer stuer, så bekæmp dem med pesticid

Når Islam invaderer DK så saml i lejre og udvis pø om pø

Danmark er for danskere og indbudte gæster der har søgt visum

Stuer er ikke for frøer

Men jeg er ikke anti-islamracist eller antifrøracist - de skal bare
kende deres plads

Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-11 00:07

On Sun, 27 Feb 2011 18:51:08 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Synger i aldrig den om frøen der pustede sig op i rød stue?

VKOLA har fået en vindersag med de konventioner der forærer DK til
Islam og som bør ophæves

Antal statsløse er mange gange den danske befolkning, skal de alle
gives dansk statsborgerskab?

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-02-11 00:48

On 02/28/2011 12:06 AM, Bo Warming wrote:

> VKOLA har fået en vindersag med de konventioner der forærer DK til
> Islam og som bør ophæves
>
> Antal statsløse er mange gange den danske befolkning, skal de alle
> gives dansk statsborgerskab?

Du kender forhåbentlig mit svar.

Og Kimse burde også vide at et rødt sharia-leflende kabinet ikke kan
nedbringe bandekriminalitet.

Mvh
Martin

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-02-11 20:53

> [...]

Naturligvis skal de det hvis de er født i Danmark, tumbe -sådan
er konventionen skruet sammen. Det er ikke alle der er statsløse
der kommer til Danmark, men folk der er født her i landet af
forældre der er statsløse - tsk! tsk!

> Du kender forhåbentlig mit svar.
>
> Og Kimse burde også vide at et rødt sharia-leflende kabinet
> ikke kan nedbringe bandekriminalitet.

VKO har haft magten i 9 år og har stadigvæk ikke -på trods af
strengere straffe - nedbragt kriminaliteten på nogen måde. Det
var ellers fascistblokken der hævdede at det ville hjælpe -men
kriminaliteten er steget i den periode.

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-02-11 21:36

On 02/28/2011 08:53 PM, Arne H. Wildstrip wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> alle

> VKO har haft magten i 9 år og har stadigvæk ikke -på trods af
> strengere straffe - nedbragt kriminaliteten på nogen måde.

Og det er pga muhammedanernes vækst både i antal og frækhed. Og fordi
man ikke udviser nok.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 01-03-11 06:11

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> strengere straffe - nedbragt kriminaliteten på nogen måde. Det
> var ellers fascistblokken der hævdede at det ville hjælpe -men

Tværtimod er kriminaliteten faldet og folks generelle frygt for at blive
udsat for kriminalitet er også faldet. Enhver kan google det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-03-11 10:28

On 03/01/2011 06:11 AM, DADK wrote:

> Tværtimod er kriminaliteten faldet og folks generelle frygt for at blive
> udsat for kriminalitet er også faldet. Enhver kan google det.

Bandekriminalitet har været stigende:
2009 har efter alt at dømme været et rigtig godt år for landets mest
hård­kogte bander. For trods et utal af ban­derelaterede skudopgør, en
bandepakke med lovstramninger samt flere særligt oprettede
politienheder, der skal gøre livet surt for de kriminelle, så strømmer
det ind med nye medlemmer, viser en opgørelse fra Rigspolitiet.
Opgørelsen viser, at Rigspolitiets Nationale Efterforskningscenter (NEC)
i slutningen af oktober overvågede 1260 personer med tilknytning til
rocker- og bandemiljøet. Det er en stigning på 25 procent siden årsskiftet
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/banderne-er-vokset-med-25-procent/?id=26434204

Og gaderøverier er vel efterhånden så naturlig en del af hverdagen at
færre folk gider at anmelde det.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 01-03-11 10:54

Martin Larsen wrote:

> [...]
>

> Og gaderøverier er vel efterhånden så naturlig en del af hverdagen at

Martin, bandekriminalitet er en lille del af det samlede
kriminalitetspektrum. Det fylder vel 0.000001% Forskellen er, at det
enkelte skyderi relateret til bander opfattes og omtales
uforholdsmæssigt meget. Og så fylder det op i fængslerne pga de høje
strafudmålinger.

Det er bemærkelsværdigt at kriminaliten nærmest er styrtdykket under
finanskrisen, hvor man ellers ville forvente mere kriminalitet, og at
bande-krigene slet ikke influerer på det samlede billede i statistikken.

Det man kan udlede ift bandekrigene er, at nogle ganske få bedriver en
form for kriminalitet der er uhørt i Danmark, men at det ikke berører
befolkningen som helhed. Der er forsvinende lille chanche eller risiko
for at Moster Gyta bliver centrum ifb et skyderi, der har relation til
bandekrigen. Risikoen for ar hun dør af hjertestop efter for mange rejer
med dejfyld er større.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-03-11 11:28

On 03/01/2011 10:53 AM, DADK wrote:

> Martin, bandekriminalitet er en lille del af det samlede
> kriminalitetspektrum. Det fylder vel 0.000001%

Det er vist ret unerdrevet. Og organiseret kriminalitet kan have mange
"aflæggere" og undergrave (rest)"tilliden" i samfundet.

> Det er bemærkelsværdigt at kriminaliten nærmest er styrtdykket under
> finanskrisen

Det er et noget misvisende udtryk om nogle få procents nedgang ift
rekordåret 2006.
Der har jo også i mange tilfælde været astrononomiske vækstrater, så en
lille fluktuation ville jeg ikke lægge for meget i.

Nummerpladetyverier er fx *firedoblet* 2001-2008, og der skal ikke megen
fantasi til at se at dette har direkte forbindelse til meget alvorligere
kriminalitet.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 03-03-11 10:01

Martin Larsen wrote:

> Det er vist ret unerdrevet.

Ja, jeg medtænker alt - cykeltyverier osv. Men så 0.001%

> Og organiseret kriminalitet kan have mange
> "aflæggere" og undergrave (rest)"tilliden" i samfundet.

Ja, det er en vigtig pointe. For det skaber mistillid til samfundet
generelt, og blandt eller imellem befolkningsgrupper. Et cykeltyveri kan
man få erstatning for, du kan ikke få erstatning for at leve i frygt i
et indvandrerbande-område.

> Det er et noget misvisende udtryk om nogle få procents nedgang ift
> rekordåret 2006.

Den er i hvert fald faldet. Min pointe er, at man som udgangspunkt kunne
forvente den ville stige. Men vi kan så se på hvad der er faldet, og
hvad der er steget - bandekriminalitet, drive-by-shootings mv er i
kraftig vækst, lige præcis cykeltyverier falder pudsigt nok.

> Der har jo også i mange tilfælde været astrononomiske vækstrater, så en
> lille fluktuation ville jeg ikke lægge for meget i.

Nej, ikke som en generel tendens at vi nu kan sige, at "sådan er det".

> Nummerpladetyverier er fx *firedoblet* 2001-2008, og der skal ikke megen
> fantasi til at se at dette har direkte forbindelse til meget alvorligere
> kriminalitet.

Nej, der kan jo ikke være ret mange andre begrundelser.

Fra : J. Nielsen

Dato : 01-03-11 17:43

On Tue, 01 Mar 2011 10:53:59 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

>Risikoen for ar hun dør af hjertestop efter for mange rejer
>med dejfyld er større.

Jeg tvivler. Indbagte rejer, måske...
--

-JN-