TAknemlighed er en gæld der blive ved at h~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-02-11 16:34

   TAknemlighed er en gæld der blive ved at hobe sig op ligesom
ved pengeafpresning. Jo mer du betaler, jo mere kræves. Med tiden
indser du at den venlighed der gøres dig, er en forbandelse og du
ville ønske det ikke skete. Mark Twain

Han ku ikke lide smålig giv og tag

Så han var skeptisk vedr smålig samvittighedsnag
og tænker klogt som Nietzsche

"   Hvis jeg havde en hund, der skabte sig så meget som min
samvittighed, ville jeg drukne den. Mark Twain

If I had the remaking of man, he wouldn't have any conscience. It is
one of the most disagreable things connected with a person, and
allthough it certainly does a great deal of good, it cannot be said to
pay, in the long run. It would be much better to have less good and
more comfort. Mark Twain